אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה עשתה ההשקה הבינלאומית של נטפליקס למספר המשתמשים

מה עשתה ההשקה הבינלאומית של נטפליקס למספר המשתמשים

האם חברת הסטרימינג בדרך לשכפל את שאפל עשתה לנוקיה, לחברות הכבלים והלוויין המקומיות, או שתיבלע במרחב מבלי להותיר חותם משמעותי

27.03.2016, 12:36 | יונתן מאירי

ב-6 לינואר השנה, החליטה חברת הסטרימינג, נטפליקס, לפתוח את שידורי הוידאו האינטרנטי שלה שהיו עד אותה עת מוגבלים רק בארה"ב, למשתמשים מכל רחבי העולם.

ההשקה לוותה במעט תקלות, אבל קשה היה להמנע משאלת השאלות, האם נטפליקס בדרך לשכפל את שאפל עשתה לנוקיה, לחברות הכבלים והלוויין המקומיות, או שתיבלע במרחב מבלי להותיר חותם משמעותי? סימנים ראשונים לתשובה יינתנו ב-24 באפריל, עת פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון הראשון. עד אז המושבעים עדיין בחוץ והמנייה תלויה בציפיות המשקיעים.

נטפליקס גרמה לנו לא לבזבז יותר כסף מיותר על קנסות לספריית הוידאו השכונתית. שם התחילו ותמו ציפיותיי, אך היה בכך די כדי לנטוע בי חיבה לחברה ולמותג. עם השנים, עבר לשירות כמעט כל מי שהכרתי, אך למרות הכל עקומת הצמיחה של נטפליקס מצביעה על זינוק בשימוש רק משנת 2012.

נטפליקס נטפליקס נטפליקס

לפי מידע המבוסס על נתונים שמגיעים מכ-2 מיליון משתמשים, ה-6 לינואר היה יום ההרשמה העמוס ביותר שראתה נטפליקס אי פעם. לו היינו צופים בנתונים בזמן אמת, כיצד היו משפיעים על החלטותינו כמשקיעים? האם היינו רוכשים מניות ב-5, 6 או דווקא ב-7 בינואר? אילו נתונים היינו מבקשים כדי להמשיך ולבנות את אסטרטגיית הסחר במנייה?

אז הנה מה שהתרחש לא רק ביום ההשקה אלא במהלך 40 הימים שקדמו ושעקבו להשקה הבינלאומית:

נטפליקס נטפליקס נטפליקס

כאן ניתן לראות שלמרות שהקפיצה עצמה נמשכה רק כ-4 ימים, היא לוותה בהשלכות חיוביות מובהקות על קצב הצמיחה גם לאחר מכן כאשר מספר הנרשמים החדשים ליום נשאר גבוה יותר ב-40 הימים שלאחר ההשקה. ייתכן שהצמיחה הושפעה גם מהסיקור התקשורתי הנרחב, אך בכל מקרה ניתן לראות שקצב הצמיחה המוגבר נשאר קבוע ונמשך גם בשבועיים האחרונים. המסקנה היא שההשקה הבינלאומית ללא ספק העלתה באופן משמעותי את מספר הנרשמים ולא רק בימי ההשקה עצמם. עכשיו נותר לדעת כיצד השפיע על התוצאות הכספיות ומי בדיוק היו המשתמשים החדשים.

הכותב הינו מנכ”ל הסטארט־אפ סופרפליי  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות