אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
50% מהעסקים שלא יעברו לדיגיטל ייכחדו

50% מהעסקים שלא יעברו לדיגיטל ייכחדו

בתוך 5 שנים תשעה מתוך עשרה עסקים יהיו בעלי נוכחות דיגיטלית משמעותית. זו האפשרות היחידה לשרוד בעולם תחרותי

28.03.2016, 09:07 | יוסי זיגמון

אז מה זה הענן הזה שכולם מדברים עליו? ואיך זה ש־70% מהאנשים משתמשים בו ובכלל לא יודעים?

היום מתקיימת הוועידה לעסקים קטנים של "כלכליסט"

עסקים רבים מתאימים עצמם כיום לעידן הדיגיטלי ופותחים בנוסף לעסק הפיזי גם חנות וירטואלית בענן שדרכה הם מבצעים את ההתנהלות השוטפת. המעבר לפלטפורמות דיגיטליות יוצרת עבורם חשיפה לעידן חדש של צרכנים המגיעים אליהם דרך חיפוש העסקאות המתאימות באמצעות מנועי חיפוש הסורקים את החנויות הוירטואליות.

בישראל יש כרבע מיליון עסקים קטנים כשעל פי ההערכות, לכ־50% מהם יש "נוכחות וירטואלית", כלומר אתרי אינטרנט, דפים ברשתות חברתיות, דפי נחיתה וכו'. לכ־20% יש גם חנות וירטואלית, שהלקוח יכול לרכוש בה מוצרים ושרותים.

החנות הוירטואלית, הממוקמת בענן לצד שירותים דיגיטליים נוספים כמו שירותי הוצאת חשבוניות, רישום מלאי ואתר אינטרנט, מאפשרת לבעל העסק להגיע ללקוחות שהם מעבר לטווח הקרוב. שילוט דרך ופרסום במקומונים התחלפו באתרי אינטרנט עם אפשרות קידום בגוגל ונוכחות ברשתות חברתיות כפייסבוק ואינסטגרם.

חנויות וירטואליות אף דוחפות את העסקים ליצור קשרים עם חנויות מקבילות אליהם ולהעביר לקוחות בין החנויות ובעצם ליצור רשת של עסקים מקושרים המציעים מחירים נוחים למוכר ולצרכן, כשכל העסקה מתנהלת באופן דיגיטלי בענן.

גם מי שעדיין לא עבר למכור דרך הרשת מכיר בחשיבות הפלטפורמה. מסקר שהזמינה בזק לאחרונה עולה כי 72% מהעסקים הקטנים מפרסמים במדיות דיגיטליות. עסקים שלא ישכילו לעבור לעולם החדש ולהראות בו נוכחות צפויים להפגע ובטווח הארוך אף להיעלם. אנו מעריכים כי 50% מהעסקים שלא יהיו בדיגיטל ייכחדו וכשליש מהעסקים שלא יאפשרו לבצע רכישות דרך הרשת ייעלמו אף הם. להערכתנו בתוך 5 שנים תשעה מתוך עשרה עסקים יהיו בעלי נוכחות דיגיטלית משמעותית. זו האפשרות היחידה לשרוד בעולם תחרותי.

הכותב הוא מנהל אגף מוצרים ושרותים בחטיבת השיווק והחדשנות של בזק

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
שימוש באימייל לעסקים קטנים
אין ספק שנוכחות דיגיטלית הופכת להיות חיונית להצלחה של העסק. אבל נוכחות לא דיגיטלית לא מתחילה ומסתיימת באתר אינטרנט או בחנות אינטרנט, עסק צריך לשווק את עצמו ברשת ולא חסרות הדרכים לכך. לעסקים קטנים אני ממליץ לשווק את עצמם באמצעות שני דרכים פשוטות ולא יקרות; עמוד בפייסבוק ושיווק באמצעות דיוור אלקטרוני. עמוד בפייסבוק הוא חיוני וזול אולם הבעיה היא שהקמפיינים בפייסבוק הם לא זולים בכלל. לעומת זאת, דיוור אלקטרוני הוא הדרך הכי טובה לעסקים קטנים לשווק את עצמם. אתם יכולים לאסוף לכם רשימת נמענים דרך הפייסבוק או דרך אתר האינטרנט ואחר כך לשלוח לכל המבקרים והנרשמים שלכם עדכונים על העסק שלכם ותוכן רלוונטי. זאת הדרך הכי טובה גם לשמר לקוחות וגם להביא לידים, בטח ובטח אם יש לכם חנות אלקטרונית. אקטיב טרייל - http://bit.ly/1WTHmpo היא החברה הטובה בארץ לדיוור אלקטרוני ומה שטוב שם זה שבאותו מחיר שאתם משלמים להם אתם יכולים גם לבנות לעצמכם דפי נחיתה ואז אם אתם עושים קמפיינים בפייסבוק אתם יכולים לקשר את הקמפיינים לדפי הנחיתה האלה! בכל מקרה כל זה אינו עבודה קשה וזאת דרך מצוינת להקפיץ לכם את התנועה של הלקוחות לאתרים שלכם.
רונן , תל אביב  |  29.03.16