אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה לעסקים קטנים

מנכ"ל כאל :"מחצית מבעלי העסקים הקטנים מתקשים לחשוב על פיתוח עסקי וצמיחה"

דורון ספיר חשף סקר שערכה החברה, לפיו 84% מבעלי העסקים הקטנים בישראל טוענים שיהיה להם קשה לפתח יתרון תחרותי: "לאשראי יש תפקיד חשוב ביצירה של ודאות וביטחון לעסקים"

28.03.2016, 10:13 | רעות שפיגלמן

"כמחצית מבעלי העסקים הקטנים בישראל מתקשים לחשוב על פיתוח עסקי וצמיחה". כך אמר הבוקר (ב') מנכ"ל כאל כאל במסגרת הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים בעידן הקמעונאות הרב-ערוצית של "כלכליסט". לצד זאת, הדגיש ספיר כי בעידן הדיגיטלי העסקים הקטנים הם הרבה יותר גדולים ממה שהם חושבים.

נתון זה נחשף הבוקר לראשונה, במסגרת סקר של חברת כאל שנערך בשיתוף מכון המחקר רושניק. עוד עולה מממצאי הסקר כי 61% מבעלי העסקים הקטנים בישראל אומרים שאין להם שום יתרון תחרותי המאפשר להם יציבות וצמיחה.

קראו עוד בכלכליסט

דורון ספיר בוועידה. "החברות הגדולות משקיעות המון משאבים כדי לתמוך בגישה אישית בהכרת הלקוח, משהו שהוא ב-DNA של העסקים הקטנים", צילום: צביקה טישלר דורון ספיר בוועידה. "החברות הגדולות משקיעות המון משאבים כדי לתמוך בגישה אישית בהכרת הלקוח, משהו שהוא ב-DNA של העסקים הקטנים" | צילום: צביקה טישלר דורון ספיר בוועידה. "החברות הגדולות משקיעות המון משאבים כדי לתמוך בגישה אישית בהכרת הלקוח, משהו שהוא ב-DNA של העסקים הקטנים", צילום: צביקה טישלר

בהתייחסו לתוצאות הסקר, אמר ספיר כי "הסביבה של העסקים הקטנים בעשור האחרון השתנתה באופן מהותי, הן בזכות המהפכה הדיגיטלית - פרסונאלית והן בזכות שינויים מהותיים בטעמים הצרכניים. זו הזדמנות מצוינת לעסקים לצמוח תוך ניצול חלק גדול מהיתרונות שהיו בעבר נחלתם הבלעדית של העסקים הגדולים. בזכות הטכנולוגיה , שינוי הטעמים של הצרכנים שמחפשים דווקא נישות ושירות אישי, יכולים עסקים קטנים ובינוניים לאתר לעצמם נישה המבדלת אותם ומאתגרת את הסביבה התחרותית מול העסקים הגדולים - כך הם יוכלו לגבש יתרון תחרותי אמיתי מולם".

 
ספיר עוד אמר כי "החברות הגדולות משקיעות המון משאבים כדי לתמוך בגישה אישית בהכרת הלקוח, משהו שהוא ב-DNA של העסקים הקטנים. קיימת היום העדפה למוצרים אותנטיים, לקשר עם הלקוחות. העסקים הקטנים מכירים את הלקוחות שלהם, יודעים לתת להם את היחס האישי. מורגשת עלייה בשיח על חברתיות וקהילתיות. כלים שעד היום היו רק נחלתם של החברות הגדולות הופכים להיות נגישים גם לקטנים, פלטפורמות ניוד הפצה של שיווק וסחר זמינות ונגישות הרבה יותר מפעם לעסקים הקטנים. ונגישות המידע כפי שגוגל כל הזמן מדברת על 'שוויון הזדמנויות' ברשת. לכל אחד יש יכולת לקבל אינפורמציה זמינה שמסייעת לו בקבלת החלטות. מותגים גדולים בארה"ב מאבדים נתח שוק לטובת מותגים קטנים בתקופה האחרונה. למשל בארץ רואים את תופעת יקבי הבוטיק, מבשלות הבירה – אלו צומחים בקצב דו ספרתי וזה בא על חשבון מותגים מסחריים גדולים. על פי מחקר של אוניברסיטת קורנל, 76% נוטשים את ספקי השירות שלהם בגלל שירות לקוי. לישראלים יש העדפה לתוצרת טרייה ומקומית. נתונים אלו מציגים דרכים שאמורים לקדם ולחזק את העסקים הקטנים, את פוטנציאל הצמיחה שלהם ולהוביל אותם קדימה, למרות נתוני המחקר שלא מציגים אופטימיות רבה בקרב בעלי העסקים הקטנים".

ספיר סייג כי "חשוב להבין שלא מדובר רק בבעיה מקומית בישראל, גם בארה"ב זהו המצב. באוסטרליה למשל 60% מהעסקים יסגרו תוך שלוש שנים. לכן מדובר כאן על בעיה גלובלית, ולכן יש לבחון האם מדובר על כוח מציאות או על כשלי שוק" .

ספיר הסביר כי "כאשר מנסים לנתח את הכשלים המרכזים של עסקים קטנים המתקשים לסגור את שנות חייהם הראשונות עולים מספר אלמטנים. אלמנט אחד הוא נגישות לאשראי – נגישות לאשראי להון חוזר אך גם נגישות לאשראי להשקעה ופיתוח בעסק. אלמנט נוסף – לעסקים קטנים קשה יותר להתמודד מול גופים שלטוניים לעומת תאגידים גדולים. אלמנט שלישי - הנגישות למידע, וזה יוצר עיכוב בפיתוח. ואלמנט אחרון הוא נגישות לכלי ניוד שקשה לעסק קטן לרכוש".

 

בסוגית האשראי והמימון הדגיש ספיר כי כיום כל עסק יכול למצוא את הפתרון שמתאים לו - "לאשראי יש תפקיד חשוב ביצירה של ודאות וביטחון כי בלי זה עסק לא יכול לחשוב על פיתוח וצמיחה. בכאל אנו מאפשרים לעסקים הקטנים ליהנות ממגוון של כלי ניהול ומוצרי אשראי זמינים ונגישים הן להון חוזר והן לפיתוח העסק גם בפלטפורמות רב ערוציות. ערוצים אלו מספקים לעסקים הקטנים את היכולת להתנתק ממגבלות הזמן והמקום ולפעול גם במרחב הדיגיטלי".

תגיות