אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה לעסקים קטנים

סמנכ"ל לקוחות עסקיים בכאל : "עסק שלא יתחבר לפלטפורמות הדיגיטאליות – לא ישרוד"

אחיה פריד אמר בוועידת "כלכליסט" כי חברות פינטק ומיזמים כמו פייפאל נוגסים במבנה המקובל של הנפקת כרטיסי אשראי וסליקה לעסקים. הוא הדגיש כי יש היום כלים שמציעות חברות האשראי לגיוס מימון המונים

28.03.2016, 14:13 | רעות שפיגלמן

"בית עסק שלא יתחבר לפלטפורמות הדיגיטאליות מסוג אינטרנט ומובייל – ככל הנראה שלא יוכל לשרוד במציאות הנוכחית". כך אמר סמנכ"ל לקוחות עסקיים בכאל אחיה פריד היום (ב') בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים בעידן הקמעונאות הרב-ערוצית של "כלכליסט".

פריד הציג בתחילת דבריו דוגמאות לרשתות חברתיות שנהפכו לכלים משמעותיים בחיינו ושהתחילו לפעול כמעיין עסקים קטנים וצמחו לרשתות ענק, כך בין היתר מנה פריד את הרשת החברתית פייסבוק, את רשת הציוצים טוויטר, את רשת האינסטגרם, את אפליקציית הניווט WAZE ואת Airbnb , פלטפורמה המקשרת בין מבקשי מקום לינה לבין אלו המציעים מקום כזה.  

פריד פתח את דבריו בדוגמאות אלו על מנת להתכנס לתפיסה שהציג – "עולם הסליקה כרשת חברתית". "בשנים האחרונות פלטפורמות שונות המאפשרות תשלום וביצוען של רכישות באינטרנט הפכו את היוצרות ונוצר בלבול בזיהוי של מנפיקי כרטיסים וסולקים. ב-Ebay למשל מוכרים וקונים פועלים היום כרשת סגורה ומזכים את חשבון הלקוח לא כנגד ביטול עסקה, אלא למעשה כאשראי שניתן ללקוחות ולספקים לבצע רכישות נוספות ולכן פלטפורמות הרשתות החברתיות רלוונטיות היום מאוד לעסקים קטנים ובינוניים", אמר פריד. פריד המשיך נקודה זו ואמר "לכן עסקים קטנים שלא יתאימו עצמם לערוצי הדיגיטל במובייל ובאינטרנט עלולים שלא לשרוד".

אחיה פריד, צילום: צביקה טישלר אחיה פריד | צילום: צביקה טישלר אחיה פריד, צילום: צביקה טישלר

בין המבנה המקובל היום של בית עסק-לקוח, מנפיק כרטיס האשראי של הלקוח-הסולק של בית העסק, הבנק של בית העסק - הבנק של הלקוח, נכנסות פנימה של חברות פינטק ומיזמים שונים שנוגסים בפעילות של המבנה הקונבנציונאלי ומבלבלות בין זהות ותפקידי המנפיק והסולק, וגם מתחרות בגופים הבנקאיים. לכן בעלי עסקים צריכים להתאים עצמם לעולם המשתנה כדי להשתלב בכל השינויים הדייגטליים. פריד נתן כדוגמאות את PayPal, Wallet's ועוד מגוון פלטפורמות שנכנסות היום לכל המבנה של בית עסק ולקוח בפלטפורמות המקוונות.

"גם הרשתות החברתיות למימון המונים (Crowd funding) צמחו בשנים האחרונות בארץ ובחו"ל ואלו מהוות פלטפורמה לגיוס אשראי. מי שלא יתחבר לפלטפורמות הדיגיטאליות מסוג אינטרנט ומובייל – ככל הנראה שלא יוכל לשרוד במציאות הנוכחית, ואנו מאמינים בכאל שתפקידנו לספק לבית העסק את הפלטפורמות הללו". פריד הדגיש את חשיבות המעבר לעולם הדיגיטל, וציין כי יש היום כלים שמציעות חברות האשראי לגיוס מימון המונים על בסיס הקליינטורה הקיימת של כל בית עסק.

"כאל משתפת פעולה עם Cinch, המספקת פתרונות מימון לעסקים, ותציע לעסקים קטנים ובינוניים כלים ייחודיים שיסייעו להם לשפר את הפעילות העסקית ואת דרכי המימון בעולם המקוון".

תגיות