אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קסטרו סיימה את 2015 עם עלייה במכירות אך ירידה ברווח הנקי צילום: אוראל כהן

קסטרו סיימה את 2015 עם עלייה במכירות אך ירידה ברווח הנקי

חברת האופנה רשמה עלייה של 4.7% במכירות, אך זו נבעה מפתיחת חנויות חדשות. הרווח הנקי צנח ב-30% והסתכם ב-40.5 מיליון שקל

28.03.2016, 14:06 | אורנה יפת

כמו פוקס, גם חברת האופנה קסטרו מסיימת את השנה עם עליה במכירות וירידה ברווחים. מכירות החברה בשנת 2015 עלו ב-4.7% והסתכמו ב-917.4 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הגולמי של החברה הושפע לרעה בעיקר מגידול בשיעור ההנחה הממוצעת, בין היתר, בשל התחזקות התחרות, המצב הבטחוני ברבעון הרביעי וכתוצאה מהיעדר מזג אוויר חורפי בתחילת השנה. קסטרו סיימה את השנה עם ירידה של בשיעור הרווח הגולמי שעמד בשנת 2015 על 59.13% מהמכירות לעומת 59.9% בשנת 2014.

קסטרו מתמודדת בשוק תחרותי המאופין בריבוי שחקנים, וכניסה מסיבית של מותגי אופנה בינלאומיים בשנים האחרונות, שמחייבים את החברות המקומיות להציע מבצעי הנחות על המוצרים ולהשקיע משאבים רבים בפרסום ושיווק. את 2015 סיימה חברת האופנה עם שחיקה ברווח התפעולי והוא הסתכם ב-52.2 מיליון שקל (5.69% מהמכירות) לעומת 69.4 מיליון שקל (7.93% מהמכירות).

את הרבעון הרביעי של השנה מסיימת קסטרו עם גידול של 8.3% במכירות שהסתכמו ב-249 מיליון שקל לעומת 230 מיליון שקל בתקופה מקבילה. הגידול במכירות נובע מפתיחת חנויות חדשות והגדלת שטחי מסחר בחנויות קיימות, אך במקביל רשמה החברה ירידה במכירות החנויות הזהות.

פרסומת של קטסרו פרסומת של קטסרו פרסומת של קטסרו

בשנת 2015 עמד הפדיון הממוצע על 1405 שקל למ"ר, לעומת 1667 שקל למ"ר בשנת 2014. נכון לסוף 2015 קסטרו מפעילה 156 חנויות על שטח של כ-58,000 מ"ר. הירידה בפדיון למ"ר נובעת מגידול בשטחי המסחר, התגברות התחרות והשפעת מזג האוויר והחורף השחון שאיפיין את תחילת השנה וגל הטרור שהחל באוקטובר והשפיע על מכירות הרבעון האחרון.

ברבעון הרביעי של 2015 ירד שיעור הרווח הגולמי של קסטרו ל-61.14% לעומת 63.65% ברבעון רביעי 2014. שיעור הרווח התפעולי ירד ברבעון הרביעי ל-9.8% לעומת 12.5% בתקופה מקבילה 2014 והוא הסתכם ב-24.4 מיליון שקל לעומת 28.7 מיליון שקל תקופה מקבילה אשתקד.

בשורה תחתונה מצליחה קסטרו להציג רווח נקי חיובי כמו המתחרה פוקס, ובניגוד לקבוצת גולף שסיימה את השנה עם הפסד. יחד עם זאת הרווח הנקי השנתי של קסטרו צנח ב-30% והסתכם ב-40.5 מיליון שקל לעומת 58.3 מיליון שקל ב-2014.

עלות שכרם של אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים בקסטרו, עמדה בשנת 2015 על 3.08 מיליון שקל כל אחד. עובדי קסטרו אמנם יהנו מבונוס בגובה 8.2 מיליון שקל, אך הוא נמוך בהשוואה לבונוס לו זכו בשנת 2014 שעמד על 13.4 מיליון שקל.

לדברי האנליסטית דורין פלס מבית ההשקעות אי.בי.אי, הדוח של קסטרו "סביר", למרות שחיקה ברווחיות. זאת לאור מצב הענף ותוצאות הרבעונים הקודמים.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לגבי רוטר - אשמח אם תקרא
שלום גבי אני לקוח לשעבר של קסטרו.. מסוג הלקוחות שפעם היו לכם - איש הייטק סולידי שהאיכות והגזרות חשובים לו.. אחרי המהלך שאתם עושים בשנים האחרונות - הוזלת המוצרים (או לפחות העלויות שלכם - כי המחירים לצרכן לא ממש ירדו) - מתברר כי הסחורה הסינית שאתם מייצרים נחותה, לא איכותית ומרחיקה קהל של אנשים כמוני. בסיור האחרון שערכתי בקסטרו נראה כי האוכלוסיה השלטת בחנויות היום היא אנשים מסוג אחר ומעמד אחר אשר האיכות של הסחורה שלכם פחות מעניינת אותם. הגזרות הגרועות והטיב של המוצר שהתדרדרו דרמטית עם המותג BLACK שהוא בסוף היום מותג אסיאתי נחות משפיעים גם על השורה התחתונה שלכם. אני מאחל לכם פשיטת רגל מהירה ואת העונש על הזילות והזלזול בקהל הלקוחות שלכם (הנאמנים לשעבר). אני מניח שלמכור זבל זו לא הרגשה כזו נפלאה אז שיהיה לכם רק - כשלון מסחרי חרוץ זה מה שנותר לאחל. מסתבר שרדיפת בצע לא תמיד עובדת. ואולי הפתרון שלכם הוא להפוך לרמי לוי של ההלבשה ולמכור את הזבל החדש שלכם אבל בזול ...
לקוח לשעבר  |  28.03.16