אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי: הסניפים החדשים העלו את המכירות ב-17%, הרווח נפל ב-21% צילום: אוראל כהן

רמי לוי: הסניפים החדשים העלו את המכירות ב-17%, הרווח נפל ב-21%

בזכות הסניפים החדשים צמחו מכירות הרשת בשנת 2015 ל-3.98 מיליארד שקל, הגידול בהוצאות הוריד את הרווח הנקי ל-98 מיליון שקל, כ-2.5% מהמחזור

29.03.2016, 15:10 | נורית קדוש

פתיחת חנויות חדשות סייעה לרשת רמי לוי שיווק השיקמה לחתום את שנת 2015 עם עלייה של כ-16.8% במכירות שהסתכמו ב-3.98 מיליארד שקל - בהשוואה להכנסות של כ-3.41 מיליארד שקל בשנת 2014. אלמלא פתיחת החנויות, היה לוי מתמודד עם ירידה של כ-0.5% במכירות בחנויות זהות.  

קראו עוד בכלכליסט

בעקבות העליה במכירות, עלה הרווח הגולמי של הרשת ב-16.6% לכ-837 מיליון שקל, אלא שלוי לא תרגם את הגדלת כח הקניה שלו לשיפור הרווחיות הגולמית שנותרה על כ-21.02%.

מנגד, ספגה הרשת  ירידה ברווח וברווחיות התפעולית, בין היתר בעקבות עלייה בהוצאות המכירה והשיווק - שמקורה באיחודן היחסי של הוצאות חברת ביכורי השקמה, לצד הוצאות שנבעו לרשת מפתיחת הסניפים החדשים בשנת 2014 ו-2015.

הרווח התפעולי בשנת הדוח ירד ב- 20.6% והסתכם ב- 98 מיליון שקל (2.46% מהמכירות), בהשוואה לכ-123.5 מיליון שקל ב-2014 (3.6% מהמכירות). גם הרווח הנקי הושפע לרעה ורשם ירידה שנתית של 20.9% ל-74.83 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 94.58 מיליון שקל בשנת 2014. 

עלות שכרו של רמי לוי, המנכ"ל ובעל השליטה, עמדה בשנת 2015 על 2.13 מיליון שקל. מתוך סכום זה קיבל לוי 1.08 מיליון שקל כדמי יעוץ ו-1.05 מיליון שקל כמענק.

רשת רמי לוי מונה היום 36 סניפים (מתוכם 2 בזכיינות שמחזור המכירות שלהם אינו כלול בהכנסות החברה). לדברי בעל השליטה רמי לוי, בשנת 2016 מתכוונת הרשת לפתוח עוד 9-10 סניפים נוספים (בבת-ים, ראשון לציון, חדרה, לוד, באר שבע, רחובות, מבשרת ציון, אריאל, חולון ובית שמש), 5 מתוכם נרכשו מרשת מגה הנמצאת בהקפאת הליכים. 

רמי לוי, צילום: טלי מאייר רמי לוי | צילום: טלי מאייר רמי לוי, צילום: טלי מאייר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אין ספק שככל שרשת גדלה, ולא משנה באיזה תחום, זה בא
על חשבון הרווח. בתחילת הדרך, לא כל כך התייחסו אליו ברצינות אז הוא כמובן ניצל את המצב ועם הרבה גימיקים משך הרבה מאוד לקוחות. ברגע ששאר הרשתות למדו אותו ובנוסף נוספו עוד מתחרים כמו רשת ויקטורי, יינות ביתן או רשתות איזוריות כמו יוחננוף או מחסני השוק, אז המצב התאזן. אין כבר היסטריה אחרי כל פתיחת סניף ולכן התוצאות בהתאם. אני יכול להעיד בהיבט של הכיס הפרטי שלי. אני קונה אצלו תקופה ארוכה בהרבה סניפים בארץ ולאחרונה ביבנה מקום מגורי. בכל מקום שהוא פותח סניף הוא גורם להורדת מחירים ברשתות האחרות. רק בשביל זה הוא מצדיק את קיומו. לי כצרכן אין סנטימנטים לאף אחד (אני קונה בכמה רשתות). אותי מעניין הכיס הפרטי שלי ולכן מבחינתי טוב שהוא קיים. תחשבו עשר שנים אחורה על האין תחרות בין שופרסל לקואופ הריבוע הכחול...אני חושב שלא כדאי להזכר...
ירקות טריים , מול המעדניה  |  29.03.16
4.
דוח מזעזע
רמי לוי הרוויחה ב Q4 בערך כמו עשות אשקלון. כ 17 מלש"ח. אממה? מניית רמי לוי נסחרת בש"ש של בערך פי 10 מעשות אשקלון. אני רוצה לראות איך אילנית מפסגות לא צולבת את המניה עם כאלה מספרים עלובים. למה שמשקיע שפוי ישלם על העסק הזה 2 מיליארד שקל כאשר עסק שמרוויח אותו דבר נסחר ב 160 מיליון??? בשביל ש"ש של 2 מיליארד שקל זה דוח מזעזע.
dw  |  29.03.16
לכל התגובות