אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקצרין ועד אילת: ירידה של עד 80% בתעריפי התחבורה הציבורית צילום: גיא אסיאג

מקצרין ועד אילת: ירידה של עד 80% בתעריפי התחבורה הציבורית

משרד התחבורה, שהשיק את הרפורמה באוגוסט האחרון בארבע הערים הגדולות, מרחיב את הרפורמה למקומות רבים בארץ; מנוי חופשי-חודשי בין צפת לקריית שמונה יעלה מעתה 149 שקלים בלבד; תעריף הנסיעה במונית יירד בקרוב ב-11%

01.04.2016, 11:09 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה הפעיל הבוקר (שישי) את הפעימה השנייה ברפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית. מדובר ברפורמה שגובשה באוגוסט האחרון ונכנסה לתוקפה רשמית בתחילת 2016, כאשר עד היום היא כללה רק את ארבעת המטרופולינים הגדולים - תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. תמצית הרפורמה היא קביעת שלושה מעגלי תנועה בכל אזור, כאשר תעריף הנסיעה בהם יהיה אחיד ולא ישתנה בין מפעיל למפעיל. ההוזלות מתייחסות לתעריפי המנוי השבועי והחודשי ולא לעלות נסיעה בודדת.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת משרד התחבורה, בשלושת החודשים הראשונים של הרפורמה חל גידול בשימוש המשתמשים ברכבות ובאוטובוסים, כאשר רק בפברואר האחרון נרשמה עלייה של כ-5% בנסיעות באוטובוסים וגידול משמעותי של כ-25% בנסיעות ברכבת, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לפיכך, מתחילת אפריל הרפורמה כוללת התאמה גיאוגרפית לישובים בסביבות המטרופולינים, לרבות אזור הגליל והגולן, עפולה ובית שאן, חריש ואדי ערה, השומרון, קרית גת ואילת והערבה. מחירים לדוגמה: נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל, שילם עבור נסיעה 23.1 שקל לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה), 924 שקל. התעריף החדש גובה מהנוסעים מנוי "חופשי חודשי" במסלול זה רק 423 שקל, (הוזלה של כ-55%); מנוי "חופשי חודשי" בין קצרין לכרמיאל יעלה 423 שקל (הוזלה של כ-60%); מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 56%ׂ); מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לקרית שמונה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 80%); מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לחיפה יעלה 423 שקל (הוזלה של כ-34%); מנוי "חופשי חודשי" בין אום אל פאחם לתל אביב יעלה 423 שקל (הוזלה של כ-61%);

מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לתל אביב יעלה 423 שקל בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין תל אביב. מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לבאר שבע יעלה 354 שקל בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין באר שבע.

ירידה משמעותית בתעריפים, צילום: צביקה טישלר ירידה משמעותית בתעריפים | צילום: צביקה טישלר ירידה משמעותית בתעריפים, צילום: צביקה טישלר

"הרחבת הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ תחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים, ובכללם גם תושבי הפריפריה, מאות שקלים מדי חודש. כמו כן היא תוזיל את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ותתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל", אמר שר התחבורה ישראל כץ, לא לפני שפנה לשר האוצר כחלון וביקש ממנו להשאיר את החיסכון בכיס של הלקוחות. "קרוב למיליון איש נהנים וייהנו מהנחה חודשית של מאות שקלים ואלפי שקלים בשנה, ומהיכולת לשלב מעברי חינם בין אוטובוסים ורכבות. לאחר שהתברר לי שהמדינה וגופים נוספים מנכים מהעובדים את ההפרש במחיר, פניתי לשר האוצר כדי שיסכים וינחה ששווי ההנחה יישאר בכיסו של העובד. כך מוזילים את יוקר המחייה במעשים ולא בדיבורים", סיכם.

הוזלה של כ-11% בתעריפי הנסיעה מוניות

בתוך כך, תעריפי הנסיעה במוניות צפויים לרדת בשיעור של כ-11%. ההוזלה מיוחסת לצניחה במחירי הסולר בשנה האחרונה, שלא התגלגלה לכיסם של הנוסעים. העדכון האחרון של תעריפי הנסיעה במוניות בוצע בתחילת 2013 (אז נרשמה התייקרות של כ-3.8%) ומשרדי האוצר והתחבורה "שכחו" לבחון את השפעת צניחת מחיר חבית הנפט על הציבור, על להתערבותה של המועצה לצרכנות בקיץ האחרון, שטענה שעלויות הדלק מהוות כ-40% מסל ההוצאות של בעלי המוניות, ומאחר ומחיר הסולר צנח, חובה לעדכן את מחיר הנסיעה. לאחר חצי שנה של דיונים התקבלה החלטה כאמור להוזיל את תעריפי הנסיעה במוניות בשיעור של כ-11%, כאשר העדכון ייכנס לתוקפו בשבועות הקרובים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
על נהגי המוניות שצצו מהמחילות שלהם -
שחררו אותנו. אם זה לא משתלם לכם תחליפו מקצוע, אף אחד לא מכריח אתכם אה שכחתי, חצי ממה שאתם עובדים אתם מכניסים בשחור, שלא לדבר על הנהגים שתמיד מנסים לתחמן את הנוסעים שלהם, או נהגים שלא מוכנים להפעיל מונה בניגוד לחוק (הממ... מעניין למה) וככה מרוויחים עוד כסף על הגב של הנוסעים שלהם. מגיב 2 - לך תעבוד במקדונלדס, תרוויח גם שם מינימום ולא תעבוד 12 שעות ביום. עבודות במשכורת מינימום לא חסר. או במילים אחרות - אתה לא מאיים על אף אחד
האנליסט מכלכליסט  |  02.04.16
1.
שכחתם לציין שמשנת 2013 וגם לפניה המדד קפץ ואיתו
ועם יוקר המחייה כאן בארץ, גם ככה היום עובדים נהגים יותר מ-12 שעות ביום בכדי להרוויח בסופו של דבר משכורת מינימום, קונים אותנו את כולנו כאן בפופוליזם זול. שיורידו את המחירים על כל המוצרים, שיהיה יותר זול לחיות כאן, ויורידו את המיסים המנופחים שיש על כל מוצר שאנו צורכים. אבל אנו מטומטמים שאוכלים את הלוקשים של הפוליטיקאים שנותנים לנו גרעינים ואנחנו "מרוצים" אם ישלמו 4 שקל או 5 שקל לנסיעה זה לא מה שיעשה אף אזרח עני יותר או עשיר יותר. תעשו חשבון כמה כסף מוציאים בבתי קפה ומסעדות על הדרך מהעבודה ואליה, כל מיני טיפים, ועושים חשבון לנהג מונית שנותן שרות מדלת לדלת, עובד 12 שעות ביום, ללא פנסיה, ללא ימי מחלה, ללא ימי חופשה, בקיצור שום תנאים. אני חושב שהכי כדאי לכולנו לחשוב טוב טוב אם הממשלה הזו עובדת בשבילנו או עובדת עלינו בעיניים ולא רק בנושא הזה של התחבורה הציבורית
נהג מונית  |  01.04.16