אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין הומוריסטי של האוצר למהלך משעשע לא פחות במזון

קמפיין הומוריסטי של האוצר למהלך משעשע לא פחות במזון

האוצר יעלה קמפיין לפסח שבו יוצגו הפחתת המכסים וקיבוע המחירים ברשתות כמהלך נוסף להורדת יוקר המחיה למרות שמדובר במהלך שאינו מבטא הנחות רוחביות אמיתיות

04.04.2016, 08:26 | נורית קדוש

הנסיון למנוע העלאת מחירים לקראת הפסח באמצעות גיוס חלק מרשתות השיווק להתחייבות לקבע את המחירים הנוכחיים, צפוי לקבל תמיכה נוספת ממשרד האוצר.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי האוצר צפוי להעלות לקראת חג הפסח קמפיין שבמסגרתו יציג לציבור את הפחתת המכסים כמהלך נוסף שלו להורדת יוקר המחיה בתחום המזון. מדובר בקמפיין הומוריסטי של לשכת הפרסום הממשלתית שנועד להוות המשך לקמפיין שעלה בחודש שעבר למהלך הוזלת ביטוח החובה.  

סניף של מגה (ארכיון), צילום: אוראל כהן סניף של מגה (ארכיון) | צילום: אוראל כהן סניף של מגה (ארכיון), צילום: אוראל כהן

הקמפיין יעלה למרות ששופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל המונה כ־280 סניפים סירבה להצטרף למהלך שהוביל משרד האוצר וכולל בשלב זה רק את רשתות מגה, רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף המונות יחד רק כ־150 סניפים.

 בהמשך לחתימת שר האוצר משה כחלון לפני כשבועיים על צווים לייבוא דגים, ירקות קפואים ושמן זית בפטור מלא ממכס,

פנה שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר למנכ"לי רשתות השיווק וביקש מהם להתחייב שלא להעלות מחירי 8 קטגוריות מוצרים ובהם בשר טרי משני סוגים, גבינה צהובה, דג אמנון, שמן זית, ירקות טריים וירקות קפואים עד לאחר החג. ברשתות הפרטיות נענו לבקשה ואילו בשופרסל סירבו לה.

לטענת גורמים המעורבים במהלך, לרשתות הפרטיות לא היה קושי להתחייב לשמירה על המחיר, מכיוון שהוא מייצג את המחירים שבדרך כלל נגבים על ידם בתקופת החג. לעומת זאת, לשופרסל שפועלת במחירים דומים ברשת הדיסקאונט שלה, יש גם תת רשת עירונית שמאופיינת בתמחור גבוה יותר ובה לא ניתן למכור במחירי דיסקאונט.

יוזמת האוצר זכתה לביקורת גם בקרב רשתות השיווק שהסכימו לשתף עימה פעולה. בכיר ברשת שיווק שמשתתפת במהלך מסר ש"המחירים ברשת במילא יהיו נמוכים מאלו שביקש האוצר לקבע לקראת החג". מרשת שלא משתתפת במהלך נמסר: "זאת יוזמה פופוליסטית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות