אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסד הדואר תפח בשל ההתייעלות צילום: אוראל כהן

הפסד הדואר תפח בשל ההתייעלות

הוצאות הפרישה העבירו את החברה להפסד של 421 מיליון שקל לעומת 55 מיליון ב־2014

04.04.2016, 20:49 | אלירן מלכי

תוכנית ההתייעלות של חברת דואר ישראל הפכה אותה לרזה ויעילה יותר, אך הובילה את החברה להפסד נקי של 421 מיליון שקל לעומת הפסד של 55 מיליון שקל ב־2014. בנטרול הסכום שהוקצה לפרישת עובדים, שעומד על 463 מיליון שקל, הדואר סיימה את 2015 ברווח נקי של 42 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

בדו"חות הכספיים של החברה מצוין כי שקדה על תוכנית ההבראה שלה לצד תוכנית מקיפה לשיפור השירות והתדמית שבמסגרתה היא קיצרה את זמן ההמתנה ב־50% והרחיבה את שעות פתיחת הסניפים. ההכנסות של הדואר הסתכמו ב־1.84 מיליארד שקל, עלייה של כ־5% מ־2014. 20% מההכנסות הגיעו מחבילות בחו"ל. הרווח הגולמי הסתכם בכ־188 מיליון שקל לעומת 38 מיליון בשנה הקודמת, והרווח התפעולי הסתכם בכ־84 מיליון שקל לעומת הפסד של כ־6 מיליון שקל בשנה שעברה.

הפגנה של עובדי הדואר, צילום: יובל חן הפגנה של עובדי הדואר | צילום: יובל חן הפגנה של עובדי הדואר, צילום: יובל חן

מתחילת 2015 פרשו מדואר ישראל 570 עובדים במסגרת תוכנית ההבראה. הדואר הפריש בשנת 2015 את מלוא הסכום לכלל העובדים העומדים לפרוש במסגרת התוכנית עד סוף 2018, קרי מהרבעון הראשון של שנת 2016, הדו"חות ישקפו את מצבה האמיתי של החברה לאחר תוכנית ההתייעלות. הדואר גם הגיעה להסדר על איגרות החוב שהיא הנפיקה למוסדיים בדבר שיפוי הנכסים והורדת הריבית רטרואקטיבית מ־2016.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר בתגובה כי "בשנת 2016 נמשיך בתהליכים אלה ואנחנו מתכוונים להתרכז בפיתוח מנועי הצמיחה בתחום הסחר המקוון, פיתוח בנק הדואר ותחום השליחויות, לצד פעולות נוספות לשיפור השירות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות