אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכון היצוא יקצה 5 מיליון שקל בשנה לחברות שיציגו בחו"ל צילום: אוראל כהן

מכון היצוא יקצה 5 מיליון שקל בשנה לחברות שיציגו בחו"ל

הסיוע בהקמת ביתנים יינתן ליצואנים קטנים או בינוניים שיציגו בתערוכות שבהן לא הציגו בעבר, וישראל אינה מציגה בהן ביתן לאומי

04.04.2016, 20:57 | מיקי פלד

חברות ישראליות יוכלו לקבל סבסוד לצורך השתתפות בתערוכות בחו"ל, כך הודיע היום (ב') מכון היצוא. הסבסוד יגיע עד 3,000 דולר, והוא יינתן ליצואנים קטנים ובינוניים שמעוניינים להשתתף בתערוכה כלשהי בפעם הראשונה, גם אם השתתפו בעבר בתערוכות אחרות. השקעת מכון היצוא בתחום זה עומדת על 5 מיליון שקל בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

הסבסוד נועד לסייע בשכירת שטח ושירותים נלווים המסופקים על ידי הנהלת התערוכה. הסבסוד, שיינתן ליצואנים שהיקף היצוא שלהם אינו עולה על 10 מיליון דולר, מיועד להשתתפות בתערוכות שבהן המכון לא פותח דוכן לאומי של ישראל.

 , צילום|: SHUTEERSTOCK צילום|: SHUTEERSTOCK  , צילום|: SHUTEERSTOCK

השאלה היא כמובן אם סבסוד של 12 אלף שקל הוא סכום מספיק כדי להניע חברה ישראלית להשתתף בתערוכה בחו"ל. מחיר הקמת ביתן עשוי לנוע בין 200 ל־800 דולר למ"ר, תלוי בחשיבות התערוכה. חברה מתחילה תיקח דוכן בגודל של כ־9 מ"ר, כך שבמקרה שמדובר בתערוכה שהביקוש אליה הוא בינוני, החברה תידרש לשלם כ־4,500 דולר. מלבד זאת, ההשתתפות בתערוכה כרוכה בעלויות נלוות שמגיעות לעשרות אלפי שקלים לצורך אירוח העובדים, הכנת חומרי הסברה וכדומה.

לדברי יו"ר המכון, רמזי גבאי, המטרה היא לעודד חברות להשתתף בתערוכות שהן לא השתתפו בהן בעבר. "3,000 דולר לחברות קטנות זה לא רק משהו נחמד, אלא משהו שיכול להיות שובר השוויון ולגרום להן להשתתף בתערוכה חדשה. בכל תערוכה שאנחנו מגיעים אליה אנו נוכחים שוב ושוב בערך המוסף שמפיקות החברות במגוון היבטים: חשיפת מוצרים, קידום מכירות ויצירת בסיס לשיתופי פעולה עסקיים. הסיוע שאנו מכריזים עליו היום יעודד יצואנים לצאת לתערוכות נוספות שבהן אין ביתן לאומי ולהרחיב את מעגל ההזדמנויות העסקיות שלהם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות