אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יהלום לאלפיון - סיפור הסינדרלה של מעצבת התכשיטים רוני נמדר צילום: Laurent SEGRETIER

יהלום לאלפיון - סיפור הסינדרלה של מעצבת התכשיטים רוני נמדר

מותג התכשיטים של רוני נמדר הפך בתוך פחות מעשור לכזה שמתנוסס על צווארן ואוזניהן של נסיכות אירופה. עכשיו המעצבת מעפולה חוזרת לארץ

06.04.2016, 08:39 | מורן לונדון

בניגוד לסיפורי סינדרלה מפעם שבהם חלומות מתגשמים בין לילה, מעצבת התכשיטים רוני נמדר (39) מציגה סיפור סינדרלה מהדור החדש, כזה שבו עבודה קשה היא זו שמתגומלת בהצלחה. הילדה שגדלה במשפחה קשת יום בעפולה הפכה בתוך פחות מעשור לזו שמוכרת את עיצוביה לשועי עולם.

עכשיו היא חוזרת להתגורר בארץ, מהונג קונג לווילה יפהפייה בסביון, ולא חוששת לאבד מהניצוץ הבינלאומי. "יש לי הרבה לקוחות שטסות במיוחד מאירופה כדי לקנות תכשיטים, ודווקא ישראל יושבת באמצע אז זה הרבה יותר נוח להן", היא אומרת.

קראו עוד בכלכליסט

עיצבה לבני משפחה

נמדר, כאמור, היתה רגילה בילדותה לאורח חיים שונה לגמרי. "גדלתי במשפחה שבהחלט עונה להגדרה 'מתחת לקו העוני'. ידעתי שאעשה משהו שקשור לאמנות, לעיצוב, לידיים, אבל עוד לא היה ברור לי מה", היא מספרת.

אחרי הצבא נסעה כמו כולם לטיול הגדול, אבל בעוד כולם מסביבה היו עסוקים במסיבות וחיפושים, היא כבר החלה לבנות את הקריירה שלה. "עבדתי במקסיקו בשלוחה של חברת יהלומים אמריקאית", היא מספרת, "התחלתי במכירות והתקדמתי לתפקיד ניהולי, שם גם התוודעתי לעולם עיצוב התכשיטים. החברה הציעה מוצר מוגמר, וכשאנשים ביקשו התאמות ניצלתי את הצורפים שעבדו שם לטובת העניין, וכך נוצר בעצם משהו שהוא יותר אישי עבור הלקוח".

באותו המקום גם הכירה את מי שהפך לבעלה, איתן (37), בן לאחת ממשפחות היהלומנים הגדולות בישראל שפועלות גם בעולם. אחרי שנתיים, עדיין בתחילת שנות העשרים שלהם, הם חזרו יחד לארץ ונרשמו ללימודים. כהצעת נישואים היא קיבלה רק יהלום ואיתו את האפשרות לעצב לעצמה את הטבעת, ומשם נפרץ הסכר לעולם עיצוב התכשיטים, ורוני עיצבה ומכרה לחברות ובני משפחה.

ב־2003 עזבו בני הזוג להונג קונג, ושם הקימו לפני תשע שנים את המותג שלהם Roni N Jewellery, שמציע תכשיטי יהלומים מהרמה הגבוהה ביותר, וצבר קהל קונים אמיד במיוחד — מנסיכי אירופה ועד אנשי עסקים שמככבים ברשימות המיליארדים של "פורבס". איתן אחראי על הצד העסקי וקניית היהלומים, ורוני על מלאכת העיצוב. "העיצובים מאוד אקסקלוסיביים", מסבירה רוני. "אנחנו בוחרים יהלומים בדרגות הגבוהות ביותר, ומכל פריט מוציאים כמות מוגבלת של 6–8 יחידות. תכשיטים עם יהלומים צבעוניים הם חד־פעמיים".

תכשיטים בעיצובה של רוני נמדר, צילום: ג תכשיטים בעיצובה של רוני נמדר | צילום: ג'יימס מון תכשיטים בעיצובה של רוני נמדר, צילום: ג

לקוחות מסוג אחר

התכשיטים של רוני מרהיבים ביופיים. הם גדולים ועשירים בדוגמאות מסולסלות שמזכירות תחרה. יש שלושה ליינים עיקריים: פריטים יומיומיים, טבעות אירוסים ותכשיטי קוקטייל גדולים ומהפנטים. וכן, הכל מאוד נוצץ. מחירי התכשיטים מתחילים ב־6,000 דולר ויכולים להאמיר עד ל־1,500,000 דולר, אבל נמדר מודעת ליכולות של הצרכנים בישראל ומודה שלא הכל יגיע לפה. היא מרגישה שיש ביקוש גם לתכשיטי גברים ומבטיחה שבקרוב תיצור עבורם.

החברה שהקימה מגלגלת כיום עשרות מיליוני דולרים ומוכרת ברחבי העולם, אבל את הלקוחות שלה נמדר אינה מוכנה לחשוף. "האנשים שקונים אצלי הם מסוג אחר", היא מסבירה איך מישהו קונה ענק יהלומים עצום אבל מעוניין בסודיות, "הם לא כאלו שמחפשים ללכת עם שם המותג והם לא יענדו תכשיטים כל כך יקרים כך סתם. הם יענדו אותם רק למקומות שבהם יהיו עוד אנשים שיענדו דברים כאלו".

למה לחזור לישראל?

"שמענו את הילדים מתחילים לדבר על קולג', והבנו שאם לא נחיה במקום שהוא בית, נתפזר כמשפחה. בנוסף, הגיעו אלינו הרבה לקוחות ישראליות והבנו שיש לנו קהל גם פה. השינוי בחברה הישראלית הוליד ביקוש גם לזה. נשים יותר עצמאיות, מרוויחות את הכסף שלהן ורוצות תכשיטים. הרגשנו שיש לנו מקום פה וחזרנו".

תגיות