אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

היזם דב מורן: "זה הזמן להקים חברות - כי אחרי הקשה יבוא הקל"

מורן התייחס לחשיבות הטכנולוגיה שמפתחת מוביל איי: "אם נהפוך למדינה הראשונה בעולם שמחייבת לצייד מכוניות במערכות מצילות חיים כמו מובילאיי, נהפוך למדינה שחוסכת חיים ומהווה דוגמה לשאר העולם"

06.04.2016, 10:05 | עומר כביר, סן פרנסיסקו

"אף שכיום לא קל לגייס, יכול להיות שזה הזמן להקים חברות מתוך ראייה שאחרי הקשה יבוא הקל. אל תהססו להקים חברות, אל תפחדו מאביב” - כך אמר היזם והממציא דב מורן בוועידה המוטסת של "כלכליסט", שנערכה במהלך טיסה מישראל לסן פרנסיסקו.

את מרבית דבריו הקדיש מורן לשאלה האם על סטארטאפים מקומיים להעתיק את פעילותם לארה"ב: “צ'ק פוינט נולדה וקיימת בישראל, מוביל איי נולדה וקיימת בישראל, אמ סיסטמס בחרה בישראל לרבים מהמוצרים שלה ויש עוד הרבה חברות שיכולות לקום בישראל. חברות שהבסיס שלהן הוא טכנולוגיה, המיקום שלהן הוא ישראל.
דב מורן, צילום: עמית שעל דב מורן | צילום: עמית שעל דב מורן, צילום: עמית שעל

"זה עולם שבו סין חשובה, ולוקח אותו זמן להגיע אליה מתל אביב. חברה שהשקעתי בה לחצו עליה לעבור לקיפורינה. אבל היא עושה חיל בסין. למה? כי 30% מהתרופות בשוק הסיני מזויפות, והמוצר שלה מסוגל להבחין בין תרופות מזויפות לאמיתיות. זה לא גאדג'ט שגברת אמריקאית תקנה, אלא משהו מסוגל להציל חיים של אנשים. הפונטציאל הוא מטורף ולא תמיד צריך לרוץ לאמריקה. חברה אחרת שהקמתי, קומיגו, יש לה לקוחות בכל העולם, אבל לא בארה"ב. לא תמיד נכון לרוץ לאמריקה. לפעמים עדיף להישאר בישראל”.

לסיום, דיבר מורן על חשיבות הטכנולוגיה שמפתחת מוביל איי. "בשלוש שנים האחרונות יש עלייה בתאונות הדרכים בישראל", הוא אמר. "טכנולוגיית מניעת התאונות של מוביל איי מצילה חיי אדם יום יום. איך מדינה יכולה להיות יזמית? למשל, לקבוע שכל רכב שעולה על הכביש בישראל יצויד במערכות מצילות חיים כמו של מוביל איי. אם נהפך למדינה הראשונה בעולם שמחייבת את זה, ישראל תהפוך למדינה שחוסכת חיים ומהווה דוגמה לשאר העולם”.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
להגן על המדינה זה להגן גם על נהגיה
תודה למגיבים. אפשר במוביל איי לווסת את כמות ההתראות. עדיף התראות מהרוגים והסטטיסטיקה מראה שברכבים בהם מותקנת מערכת של מוביל איי (או מערכות דומות) יש ירידה דרסטית בכמות (וב"איכות") תאונות הדרכים. אם מה שמעניין את המגיב זה רק "ביזנס" - הקטנת כמות התאונות גם תחסוך לכולנו כסף. עלות תאונה למדינה היא נוראה (מעבר להבט הפרסונלי). מעבר לכך שאני מעריך ומכבד את 2 היזמים של מוביל איי (ובהיכרות עימם מימיהם הראשונים), אין לי כל עניין עיסקי פרסונלי בחברה. אבל כל הצלחה עיסקית של חברה ישראלית, היא באיזשהו מקום גם הצלחה עיסקית של כולנו! בברכה - דב
דב מורן  |  06.04.16
לכל התגובות