אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

נדב צפריר, מייסד קרן הסייבר Team8: "הטרנד כיום הוא זה המעבר מאבטחת מידע לסייבר"

עדי דר, מנכ"ל סייברביט: "יש אמנם חיבור בין התעשיות הצבאיות לעולם הסייבר, אבל רוב התעשיות הבטחוניות עדיין לא קופצות את הקפיצה העמוקה של תעשיית הסייבר"

06.04.2016, 16:16 | אסף גלעד, סן פרנסיסקו

"אנחנו לא משקיעים בחברות אלא בונים אותן להשקעה מההתחלה. התהליך הוא שונה מבניית סטארט-אפ רגילה, ויש לנו גם יכולת מחקר, יכולת גיוס אנשים, וגם סינדיקט של משקיעים שהבאנו מכל מיני מקומות, ואלה משקיעים חזקים שכל אחד רואה את העולם בצורה אחרת", כך אמר נדב צפריר, מפקד 8200 לשעבר ומייסד קרן הסייבר Team8 בפאנל במסגרת הוועידה המוטסת של "כלכליסט".

לדברי צפריר, המחקר והתהליך האלה מאפשרים לנו להגיע לתובנות עמוקות ולזהות בעיות גדולות כמו בעיית תשתיות קריטית. אם אתה שואל אותי על טרנדים, זה המעבר מאבטחת מידע לסייבר. אבל באמת, המעבר הזה אינו להגן על גבולות נגד תוקפים, אלא הארגון צריך להשתנות, להיפתח וסייבר הופך להיות כזה שמאפשר זאת. אם בעבר היו קונים מפחד או מחמדנות, הטרנד הוא לא אם יתקפו אותך. הסביבה שלך משתנה, אתה צריך להכיר את העובדים שלך, ותהיה לך יכולת סייבר משמעותית שתוביל לביג דאטה ומשין לרנינג".

ינאי אורון, בנו של מנהל קרן ורטקס הוותיקה יורם אורון: "האם יש בועת סייבר?הנקודה המעניינת היא בהדרגה, היתה פרמיה אבל עם סיבה, ספציפית בישראל כי יש לנו יתרונות אמיתיים, ואנחנו רואים מהצד השני מהקצה את החברות הציבוריות שאמנם כמה חברות ירד ב-30%-40% זה מה שאמור לקרות לחברות סייבר וזה התחום שבו אנחנו חושבים שאפשר להשקיע בהם, ליזמים של גו טו מרקט זה פשוט עסק ואנחנו עדיין מוכנים לתת פרמיה על סייבר כי יש לנו יתרון יחסי".

"לא אלך למקומות שליליים", אמר אורון, "כי אני מאמין שיש כוחת חזקים, אז אם פעם אמרו 'דיר בלאק' אנחנו על הכוונת, הדבר הזה יתחזק השנה. תקציבי סייבר יגדלו ומי שלא יצליח להוכיח ל- CIO שהוא נותן ערך, אז לא, אבל מי שיתן למנהל להגביר ROI למרות שכבר השקיע בתחום - יצליח. חברות שגייסו בשווי גבוה, יאלצו לשנס מותניים ויש כאלה שגייסו בפרמיה לא גבוהה מדי".  

חברי הפאנל, צילום: עמית שעל חברי הפאנל | צילום: עמית שעל חברי הפאנל, צילום: עמית שעל

עידן פלוטניק, ממייסדי אאוראטו: "לעשות מחקר שוק ופרו-פוזישן בשוק, בלי קשר לכמה הפתרון טוב וממוצלח טכנולגי. אנחנו רואים טרנדים ספציפיים מקרנות אנדפוינט, ולנסות ולהבין את הדרך הנכונה של הכניסה של המוצר בצורה קלה יותר, לחשוב מחוץ לקופסא לא רק על הטכנולוגיה אלא גם על מחקר שוק.

"למרות שאנחנו רואים היום שוק שנולד שנקרא התנהגות המשתמש, לא אעשה מניעה אלא אבין מי אתה בארגון, מהשעות שבהן אתה עובד, מהתפקיד שלך ואם אתה מבצע פעילות לגיטימית או לא בהתאם להתנהגות של המשתמשים האחרים בארגון. זה המקום שבו חברות צריכות להתחיל לעבוד עליו, גם בענן".

עדי דר, מנכ"ל סייברביט: "יש אמנם חיבור בין התעשיות הצבאיות לעולם הסייבר אבל רוב התעשיות הבטחוניות עדיין לא קופצות את הקפיצה העמוקה של תעשיית הסייבר, ואנחנו עשינו משהו די שונה. לפני שנה וחצי הפנמנו שאם בעבר הגנו על רשת התקשורת והמחשבים, בעיני הסייבר מוסיף טכנולוגיות חדשות שיש לארוז אותן נכון ולהפנותן לאזור האזרחי, הפיננסי. הקמו את סייברביט ואנחנו מסתערים קדימה. רוב הארגונים בארץ לא עשו את הקפיצה הגדולה. צריך להבין שטכנולוגיה היא דבר קריטי. מה שחסר להרבה אנשים במיוחד לאלה שלא ראו את העולם האזרחי, להבין בתוכו, איך בונים מוצרים וחברות בתחום הזה, זה אתגר ליוצאי הצבא, פחות לבנות את הדברים בצורה של מסה, אלא להסתער".

תגיות