אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטיסה התעכבה? הנה הנקמה האולטימטיבית

הטיסה התעכבה? הנה הנקמה האולטימטיבית

נוסעת שטיסתה התעכבה ב-22 שעות, ניהלה במשך 4 שנים מאבק נגד חברת התעופה "תומאס קוק" שסירבה לשלם לה פיצוי. כיצד היא גרמה לחברה לשלם?

06.04.2016, 22:08 | שירות כלכליסט

נוסעת מגרמניה שמטוסה התעכב נקמה את הנקמה האולטימטיבית בחברת התעופה. הנוסעת ניהלה במשך ארבע שנים מאבק נגד חברת התעופה "תומאס קוק איירליינס", בגין תשלום פיצויים בסך 680 דולר בשל איחור של 22 שעות בטיסה מאוסטריה לקריביים בשל תקלות במנוע.

על פי חוקי האיחוד האירופי, המאפשרים לנוסעים לתבוע פיצוי במקרה של עיכוב בטיסה או ביטולה, זכאית האישה לפיצוי, בהתאם למרחק הטיסה ולזמן העיכוב.

אולם חברת התעופה לא העבירה לאישה את התשלום והיא תבעה את החברה בבית משפט באוסטריה. בית המשפט הורה לחברה לשלם ונציג משפטי רשמי הודיע לשדה התעופה בזלצבורג כי יש לו הסמכות מתוקף בית המשפט לקרקע מטוס נוסעים של "תומאס קוק", שערכו עשרות מיליוני דולר. זאת עד שחברת התעופה תעביר כחוק את כספי הפיצויים לתובעת. כך על פי דיווח של NBC ניוז.

תומאס קוק תומאס קוק תומאס קוק

בסופו של עניין, חברה אחות של "תומאס קוק", "קונדור" העבירה לתובעת את הכסף כדי למנוע את קרקוע המטוס.

"שמענו על התביעה לראשונה ביום שישי, כששדה התעופה בזלצבורג העביר לנו את ההודעה", אמר דובר קונדור. ברגע שקיבלנו את ההודעה, העברנו את הכסף ואנו מתנצלים על שהעניין לקח כל כך הרבה זמן", ג'ונס ווינטר.

על פי החוק גם בישראל, נוסעים זכאים לפיצוי כספי כאשר נאסר עליהם לעלות לטיסה, הטיסה בוטלה או שהמטוס מגיע באיחור. לפי התקנות האירופיות, מגיע פיצוי לאיחור מעל 3 שעות ואילו בחוק הישראלי מגיע פיצוי לאיחור מעל 8 שעות. אולם אם חברת התעופה שייכת לאיחוד האירופי, ניתן לבדוק את זכאותכם לפיצוי מכוח התקנות האירופיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות