אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר שילמה כ-10 מיליון דולר על זכויות השידור של ה-NFL צילום: בלומברג

טוויטר שילמה כ-10 מיליון דולר על זכויות השידור של ה-NFL

הצלחה עם משחקי ה-NFL תסלול את הדרך גם לעסקאות וידיאו נוספות שעשויות לכלול ענפי ספורט נוספים, תכנים פוליטיים ובהמשך גם בידור, כך לדבריו של סמנכ"ל הכספים אנתוני נוטו

07.04.2016, 14:44 | שירות כלכליסט
טוויטר חתמה על חוזה השידור הראשון שלה, ומדובר בעסקה משמעותית. הרשת החברתית תשדר בסטרימינג את משחקי יום חמישי של ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) במהלך העונה הבאה, חבילה שעלתה לחברה בסביבות 10 מיליון דולר, כך לפי אדם המקורב לנושא.

קראו עוד בכלכליסט

לוגו NFL. במחיר של סביבות 1 מיליון דולר למשחק, טוויטר משלמת שיעור קטן מתעריף השוק. יאהו שילמה 17 מיליון דולר לשדר בסטרימינג משחק אחד מלונדון, שהתקיים בשעה 9.30 בבוקר בשעון ניו יורק, צילום: איי פי לוגו NFL. במחיר של סביבות 1 מיליון דולר למשחק, טוויטר משלמת שיעור קטן מתעריף השוק. יאהו שילמה 17 מיליון דולר לשדר בסטרימינג משחק אחד מלונדון, שהתקיים בשעה 9.30 בבוקר בשעון ניו יורק | צילום: איי פי לוגו NFL. במחיר של סביבות 1 מיליון דולר למשחק, טוויטר משלמת שיעור קטן מתעריף השוק. יאהו שילמה 17 מיליון דולר לשדר בסטרימינג משחק אחד מלונדון, שהתקיים בשעה 9.30 בבוקר בשעון ניו יורק, צילום: איי פי

מדובר בניצחון לטוויטר, שמתקשה למשוך משתמשים חדשים ומנסה להרחיב את התכנים שלה מעבר לפוסטים של עיתונאים, פוליטיקאים וסלבריטאים. הצלחה עם משחקי ה-NFL תסלול את הדרך גם לעסקאות וידיאו נוספות שעשויות לכלול ענפי ספורט נוספים, תכנים פוליטיים ובהמשך גם בידור, כך לדבריו של סמנכ"ל הכספים אנתוני נוטו. "זהו אלמנט אחד באסטרטגיה נרחבת יותר לספק את הדור הבא של תכנים בזמן אמת", אמר נוטו, שכיהן כסמנכ"ל הכספים של ה-NFLעד 2010. הוא הצטרף לטוויטר ב-2014, ובשנה שעברה חתמה הרשת החברתית על הסכם לשדר ולהפיץ תקצירים של משחקי NFL וסרטונים אחרים.

עבור ליגת הפוטבול, זו הזדמנות להתנסות בפלטפורמות חדשות. הליגה מודעת לכך שמספר הולך וגדל של משקי בית מעדיפים לראות בסטרימינג דרך האינטרנט, כך שזו הזדמנות לפנות לאותם אנשים שבחרו להתנתק משירותי הכבלים והלוויין. ה-NFL כבר שידר בסטרימינג כמה משחקים, אך זו העסקה הראשונה עבור עונה שלמה.

על פי המקורב, טוויטר ככל הנראה תארוז את המשחקים בחבילה עם תזרים חי של ציוצים, ותשדר את המשחקים באתר ובאפליקציות שלה. אתרים אחרים יוכלו גם כן לשלב את השידור החי מטוויטר, כך שהחברה וה-NFL ייהנו מחשיפה דיגיטלית נרחבת יותר מעבר ל-66 מיליון האמריקאים המשתמשים היום בשירות. המשחקים ישודרו גם ברשתות הטלוויזיה NBC, CBS ורשת NFL.

טוויטר התחרתה עבור הזכויות נגד שחקניות גדולות כמו וריזון, יאהו ואמזון. פוטבול הוא הספורט הנצפה ביותר בארה"ב בהפרש ניכר. אפילו משחקי יום חמישי שמושכים קהל צופים קטן יותר לעומת משחקי ימי ראשון ושני, השיגו בעונה שעברה 17 מיליון צופים בממוצע.

במחיר של כ-1 מיליון דולר למשחק, טוויטר משלמת שיעור קטן מתעריף השוק. יאהו שילמה 17 מיליון דולר לשדר בסטרימינג משחק אחד מלונדון, שהתקיים בשעה 9.30 בבוקר בשעון ניו יורק, ושודר גם בטלוויזיה בשווקים המקומיים של הקבוצות. בחוזה השידור האחרון שנחתם, שילמו CBS ו-NBC של קומקאסט בסביבות 45 מיליון דולר למשחק לשידור חמישה משחקים בימי חמישי בשתי העונות הבאות.

"לא בחרנו בהצעה הגבוהה ביותר על השולחן", אמר בריאן רולאפ, סגן נשיא NBC לענייני מדיה, בתגובה על עסקת טוויטר. "הפלטפורמה בנויה כבר עכשיו סביב שידורים חיים. אנחנו רוצים לראות כיצד הם ישתמשו בפלטפורמה הייחודית ולהעביר ציוצים מאוגדים בכל רחבי האינטרנט. זה הולך להיות מעניין".

טוויטר שולטת גם בחלק ממלאי הפרסום של המשחקים, הוסיף סמנכ"ל התפעול אדם ביין, בפוסט שפרסם בטוויטר. "העסקה ממשיכה את האסטרטגיה שלנו לבנות את הקהל המחובר ביותר באופן יומיומי שצופה ביחד ויכול לשוחח אחד עם השני בזמן אמת", כתב.

בכך שהיא משתמשת במשחקי יום חמישי להתנסות בשימוש בסוגים שונים של מדיה, מודלי הפצה וטכנולוגיות, ה-NFL מתכוננת לסיבוב הבא של המו"מ. חוזי השידור הגדולים ביותר של הליגה מסתיימים ב-2021, ועד אז היא תהיה מוכנה למכור טווח רחב של זכויות דיגיטליות, ולהרוויח יותר כסף. 

המאמץ הזה כלל שימוש בפלטפורמות חדשות כדי לנסות להגיע ליותר צופים, בייחוד דרך הטלפונים הניידים שלהם. לליגה יש גם חוזה הפצה במכשירים ניידים עם וריזון, שמעניק לחברת התקשורת את הזכויות לשדר בסטרימינג משחקים בסמארטפונים של לקוחות האינטרנט שלה.

וריזון נחשבה לאחת המועמדות הבולטות במרוץ לזכויות הסטרימינג למשחקי ימי חמישי, אך בליגה היו מעוניינים באפשרויות מגוונות יותר, כך לפי המקורב.

"זה מאמץ אסטרטגי גדול יותר עבור טוויטר מאשר לכל חברה אחרת", אומר ג'יימס קאקמאק, אנליסט במונס קרפסי הרדט ושות'. "לא מדובר רק בזכייה בעסקה, זה החלק הקל. יהיה מעניין לראות כיצד בדיוק הם ימנפו זאת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות