אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסלולר ניצח - אבל אף אחד לא שם לב לזה צילום: מורן לוי

הסלולר ניצח - אבל אף אחד לא שם לב לזה

כמחצית מהתעבורה באינטרנט מגיעה מהסלולר, אבל עדיין רק 5% מתקציבי הפרסום בישראל מופנים לגולשים מהנייד

08.04.2016, 08:04 | תומר חן

לפני כחודש השיקה חברת הענק הפינית Supercell, את Royale, משחק המיועד רק לסלולר. תוך פחות מחודש הצליחה לגרוף הכנסות דמיוניות של למעלה מ-1.5 מיליון דולר ביום. Royale הפכה לאפליקציה הסלולרית הראשונה בעולם שהצליחה להגיע להיקף הכנסות מרשים כל כך בזמן קצר כל כך.  

קראו עוד בכלכליסט

מבחינת יצרני המשחקים, כבר ברור היום, שהמובייל הוא כבר לא האח הקטן שניזון משאריות המחשבים האישיים (דסקטופ), אלא הוא המלך החדש. במקרה של Supercell, החברה אפילו לא טרחה להכין גירסת דסקטופ למשחק הלהיט שלה.

נכון ל-2015, קיימים בעולם קרוב ל-2 מיליארד משתמשי אינטרנט בסלולר, לעומת 1.7 מיליארד משתמשים בדסקטופ.

את המעבר הזה ניתן לראות בקלות כאשר מסתכלים על מיליארדי ילדים ובני נוער שחווים את העולם דרך מכשיר הסלולר שלהם, שהפך לאיבר חדש בגופם.

המגמה הזו רק הולכת ומתחזקת ככל שקטגוריית המובייל מתרחבת לטכנולוגיה לבישה, כמו המשקפיים של גוגל.

כאשר וואטסאפ נרכשה תמורת 19 מיליארד דולר, הרבה גבות הורמו. אחרי הכל, מדובר בסכום שבו קונים מדינה קטנה. אבל האם מישהו היה משלם סכום כזה היום עבור אתר אינטרנט?

וואטסאפ, צילום: בלומברג וואטסאפ | צילום: בלומברג וואטסאפ, צילום: בלומברג

40% ממכירות ה"מחשבים" היום הם של טאבלט, ו-80% מהגולשים לפייסבוק נכנסים דרך הסלולר. גם בגוגל, יותר מחצי מהחיפושים באים מהסלולר. אינטרנט שולחני הוא חיה בסכנת הכחדה, המובייל הוא המלך החדש, ללא ספק וללא מתחרים.

אז בעידן שבו ידו של המובייל על העליונה, למה בעצם המפרסמים ממשיכים להשקיע את רוב התקציבים באינטרנט? פעם התשובה היתה שאנשים לא קונים במובייל. אבל העובדה הזו מזמן לא נכונה - רק לאחרונה קבע מחקר חדש של "יוניפר" כי בשנת 2016 הרכישות במובייל יגיעו ל- 53 מיליון עיסקאות בשנה, בשווי של מאות מיליארדי דולרים.

קרוב לוודאי שזירת הטכנולוגיה הלבישה, היא זו שתחליף בעתיד את המובייל. כך או אחרת, המגמה ברורה ומהירה - מסכים קטנים יותר, פחות מלל, מידע בזמן אמת על הסביבה ושירותים מבוססי מיקום כמו ניווט ומציאות רבודה – הם העתיד. האם המפרסמים מוכנים לכל אלו? התשובה: לא.

העולם העסקי בישראל, מגדול ועד קטן, עדיין לא התאים את עצמו למגמה הזו. למרות שכבר היום החלוקה בין הגולשים באינטרנט השולחני והאינטרנט הסלולרי היא בערך חצי - חצי, תקציבי השיווק של המפרסמים נחלקים בד"כ 95% לאינטרנט השולחני ו- 5% לאינטרנט הסלולרי. רוב החברות מתנהלות עם אתרי אינטרנט מודרניים ומושקעים – שלעיתים עדיין אינם מותאמים לגלישה מהסלולר.

עשו ניסיון, היכנסו לאגף השיווק של חברה גדולה בישראל, ותיראו את הפער בעיניים - על פחות מ-50% מהגולשים שגולשים מהשולחן ממונים בדרך כלל קבוצה שלמה של אנשי מקצוע מיומנים - מנהל אתר אינטרנט, מנהל ניוזלטר, מנהל תוכניות שותפים, מנהל תקציבי גוגל, מנהל דף פייסבוק, וזאת רק ההתחלה. מנהל מובייל אחד שייתן מענה כלשהו לחצי השני של הגולשים? ברוב החברות בישראל אין דבר כזה.

הכותב הוא מומחה לשיווק במובייל ומנכ"ל Mobco MEDIA, חברה לשיווק אפליקציות סלולריות

תגיות