אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

"בתור סטארטאפיסט, קשה לקבוע פגישה. כשאתה בגוגל כולם רוצים להיפגש"

עופר רונן, מייסד Pulse.io שגוגל רכשה, מספר על ההבדלים בין החברות: "זה מאוד שונה מסטארטאפ, שם כולם מכירים את כולם". ראש מאיץ הסטראטאפים של גוגל: "כך אנחנו מביאים אלינו את רוח היזמות"

07.04.2016, 18:29 | דור צח ועומר כביר, מאונטיין ויו

"העבודה בגוגל שונה מאוד מזו בסטארט-אפ", אומר עופר רונן, מייסד Pulse.io. רונן, מייסד שלושה סטארטאפים בהם Pulse.io, שנרכש על ידי גוגל לפני כ-10 חודשים, סיפר איך התגבשה העסקה עם גוגל: "זה התחיל בהבנה שיש הזדמנות בשוק, תעשייה של מיליארדי דולרים לכלים שיאפשרו למפתחי אפליקציות מובייל לשפר את הביצועים של האפליקציה שלהם. כשראינו שיש הרבה תחרות שמתחילה להתעורר, מחברות ותיקות וחדשות כאחד, זה הדאיג אותנו. גוגל היתה צריכה מוצר כזה, היה להם חור בליינאפ, והעסקה התאימה לשנינו”.

עוד דיבר רונן על ההבדל בלעבוד בגוגל לעומת סטארטאפ: "בגוגל אני עובד על פיתוח עסקי מול חברות אחרות. מהר מאוד למדתי שכדי להצליח, חשוב לפתח יחסים לא רק עם שותפים חיצוניים אלא גם בתוך גוגל. זה מאוד שונה מסטארטאפ, ששם מכירים את כולם. גוגל גם מעודדת אותך לעצב את המשרה כך שתתאים לכישורים שלך. בגלל זה שני שליש מהיזמים שמכרו את חברתם לגוגל נשארים בחברה. בנוסף, כשאני צריך סיוע יש עשרה אנשים שאני יכול להיעזר בהם, כשלכל אחד מהם יש מומחיות בנושא אחר. בתור סטארטאפ אלמוני, קשה מאוד לקבוע לפגישה. עם גרופון לקח לי שנה לקבוע פגישה. בגוגל, רוצים להיפגש אתך”.

באירוע בגוגל הציג רועי גלסברג, העומד בראש מאיץ הסטארט-אפים שענקית הטכנולוגיה השיקה רשמית בינואר האחרון, את פעילותו: "למעשה מדובר ברעיון שהחל להתפתח בקמפוס שלנו בתל אביב", אמר גלסברג. "ב-2012 עשינו מעין תוכנית 'טירונות' למיזוג סטארט-אפים בשלבים מוקדמים. זה רעיון שרק חיכה להפוך לגלובלי".

המאיץ החדש, המכונה Launchpad, מספק תוכנית חצי-שנתית לסטארט-אפים במאמץ לקדם אותם ולהעריך את שוויים, ומתמקד בפתרון בעיות בכלכלות המקומיות באמצעות פתרונות מובייל.

זהו לא המאמץ הראשון של גוגל להכשיר סטארט-אפים ולגרום להם להשתמש בפלטפורמה שלה: לפני שיצרה בעצמה את Launchpad, היא חיברה בין חברות למאיצים וקרנות. בתוכנית ההכשרה שלה השתתפו עד היום 600 מנטורים (מנחים) שהעבירו עד היום 50 אלף שעות הנחיה, והיא עבדה עד היום עם 6,000 סטארט-אפים ברחבי העולם ו-100 מאיצים וקרנות ביותר מ-25 מדינות.

עופר רונן, צילום: עמית שעל עופר רונן | צילום: עמית שעל עופר רונן, צילום: עמית שעל

"אני רואה את עצמי כמנכ"ל של כל סטארט-אפ שאני עובד איתו", אמר גלסברג. "יצרנו קשר עם מנחים (מנטורים) במדינות השונות שתורמים את זמנם ומספקים את נסיונם לחברות החדשות. אנחנו ארגון מונע ידע ורוצים ללמוד, אז יצרנו במקביל כלים טכנולוגיים כדי להיות מסוגלים לנתח כל סשן עם מנטורים ברחבי העולם, ולגלות איזה ידע הועבר בו".

"אנחנו לא יכולים להריץ אקסלרטור עם מיליון או אפילו 10,000 סטארט-אפים בשנה. מבחינתנו זהו ארגז חול, מקום משחק שאנחנו יכולים להביא את הכלים שלנו, ללמוד, לבנות ולהעריך, הוסיף גלסברג. "רכשנו חלק מהסטארט-אפים שעבדנו איתם לאורך השנים, וכך אנחנו מביאים אלינו את רוח היזמות שלהם".

רועי גלסברג, צילום: עמית שעל רועי גלסברג | צילום: עמית שעל רועי גלסברג, צילום: עמית שעל

עודד חרמוני מהארגון (IEFF (Israeli Executives & Founders Club סיפר על הסיוע שנותן ארגונו לסטארטאפים מישראל: "זה נחמד להכיר סמנכ"לים, אבל הרבה פעמים כדי להגיע לחברות צריך להכיר את המהנדסים ומנהלי המוצר. יש יותר מעשרת אלפים עובדים ישראלים מקצועיים בעמק הסיליקון, בכל מיני חברות מעניינות, וזה טוב להכיר אותם. יש לנו כיום1,300 חברים מחברות כמו גוגל ופייסבוק לצד יזמים פרטיים, מה שהופך אותנו לארגון הישראלים הגדול בארה"ב. תש

תמשו בקהילה הישראלית-אמריקאית: היא פתוחה ועוזרת, זו המהות שלה. עמק הסיליקון פועל בצורה שונה מהארץ, וצריכים אנשים שנמצאים בשטח ומבינים מה קורה".

עודד חרמוני, צילום: עמית שעל עודד חרמוני | צילום: עמית שעל עודד חרמוני, צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות