אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

"רוצים למכור מוצר בארה"ב? אתם חייבים לעבור לשם"

עוז אלון, המייסד והמנכ"ל של פלטפורמת ניהול האירועים HoneyBook, הסביר למשתתפי הוועידה המוטסת של כלכליסט: "יש המון דברים בחיי היום-יום שבישראל לא מבינים על ארצות הברית". בחברה שלו, מי שעובד מול הלקוחות יושב בארה"ב בעוד שבישראל נשארו רק מהנדסי הפיתוח

08.04.2016, 16:31 | דור צח

"כשאני רואה ישראלים שמגיעים בזמן לפגישה בסן פרנסיסקו, אני יודע שהם בג'טלג", אמר בחיוך עוז אלון, המייסד הישראלי-אמריקאי של פלטפורמת ניהול האירועים HoneyBook,  בפתח מפגש עם יזמים ומשקיעים ישראלים במטה החברה, במסגרת הוועידה המוטסת של "כלכליסט".  

קראו עוד בכלכליסט

"כחברה שפועלת בשתי המדינות, אני רואה שהעובדים הישראליים הופכים לאמריקאים יותר בהתנהלותם, אבל גם האמריקאים הופכים לישראליים יותר ומדברים באופן ישיר יותר".

HoneyBook מפעילה משרדים בסן פרנסיסקו לצד מקומות נוספים בארה"ב כמו שיקאגו ואנאפוליס, וכן בתל אביב. "ככלל אצבע, החלטנו שמי שעובד ישירות מול הלקוחות חייב לעבוד מסן פרנסיסקו – מכירות, שיווק, וגם מעצבים ומפתחים. בישראל יושבים המהנדסים", הסביר אלון איך זה עובד.

"יש המון דברים שבישראל אנחנו לא מבינים על ארצות הברית. כשאנחנו משלמים בכרטיס אשראי בישראל, אנחנו חושבים אם אפשר לחלק את התשלום, ואם יש לנו מספיק כסף בבנק. אבל למעשה אין לנו כרטיסי קרדיט, אלא דביט. אמריקאים יחשבו קודם כל על דירוג האשראי ועל היסטוריית האשראי שלהם", אמר מייסד HoneyBook.

"אנחנו עושים גם טעויות קטנות יותר, כמו לעבוד לפי שעון של 24 שעות ולא 12. בארה"ב אין שעה כזו 20:00, כאן זה 8PM. זה נשמע קטנוני, אבל זה משפיע. אני דואג שכל אדם בצוות הישראלי של החברה יגיע לסן פרנסיסקו לפחות פעמיים בשנה, ואני מגיע בעצמי לישראל מדי רבעון. בנוסף, מדי יום הצוותים מתקשרים במשך שבע דקות באמצעות גוגל הנגאאוטס. אנחנו מחבקים את הגיוון התרבותי, לא נרתעים ממנו".

עוז אלון, מייסד ומנכ"ל HoneyBook , צילום: אוראל כהן עוז אלון, מייסד ומנכ"ל HoneyBook | צילום: אוראל כהן עוז אלון, מייסד ומנכ"ל HoneyBook , צילום: אוראל כהן

HoneyBook פונה לעובדי תעשיית האירועים – צלמים, מפיקים, אנשי קייטרינג ועוד – ומנסה להקל על הפעילות הנלווית סביב עסקים אלה. היא מספקת שירותים כמו ניהול לקוחות ופגישות, ובעיקר מחברת בין בעלי מקצוע עצמאיים מתחומים שונים, כך שכל אחד מהם יודע על האירועים שהאחר לוקח בהם חלק, ויכול להשתלב בהם גם כן. לדברי החברה מדובר בשוק עצום בהיקף של 300 מיליארד דולר בארה"ב לבדה.

החברה הוקמה לפני שלוש שנים בישראל, אך צמחה במאיץ הסטארט-אפים UpWest בעמק הסיליקון, וכך הגיעה למשקיעיה הראשונים. היא גייסה עד היום 32 מיליון דולר בשני סבבים, בין היתר מקרן אלף של מייקל אייזנברג ואדן שוחט. כיום הפלטפורמה פעילה רק בארה"ב ובייחוד בקליפורניה, ומתמקדת בתעשיית החתונות.

מאחורי HoneyBook עומדים לצד עוז אלון גם זוגתו נעמה, וכן דרור שמעוני והיזמת האמריקאית-מקסיקנית שאדיה סיגלה. "כשיצאנו לדרך היו לנו הרבה שיחות עם משקיעים בישראל, והם קצת נבהלו", אמר אלון לבאי הוועידה. "הם אמרו: 'החזון נהדר, אנחנו אוהבים את המוצר, אתם מלאי תשוקה אליו, אבל יש כאן סיכון. מה יקרה אם תתגרשו?".

תגיות