אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצת אירני תשקיע 17 מיליון שקל ברשת Armani Exchange בישראל צילום: בלומברג

קבוצת אירני תשקיע 17 מיליון שקל ברשת Armani Exchange בישראל

מדובר במותג האופנה הצעיר והנגיש של מעצב העל האיטלקי, ג'ורג'יו ארמני; החנות האשונה תיפתח בקניון רמת אביב והשנייה ברמת פולג; רוני אירני: "במסגרת המהפכה שעושה מעצב העל, הוא הוזיל את פריטי המותג לרמות של מאות שקלים"

11.04.2016, 19:24 | אורנה יפת

 קבוצת אירני פתחה סניף ראשון של המותג Armani Exchange בקניון רמת אביב, בהשקעה של 1.6 מיליון שקל. מדובר בחנות הראשונה מתוך עשר חנויות שמתכננת הקבוצה לפתוח בתוך שלוש שנים בהשקעה כוללת של 17 מיליון שקל, ובחנות התשיעית שפותחת הקבוצה בקניון רמת אביב. Armani Exchange הוא מותג הקו הצעיר והנגיש יותר (אופנה מהירה) של מעצב העל האיטלקי, ג'ורג'יו ארמני.

קראו עוד בכלכליסט

מעצב העל (בן 83) הקים את המותג בשנת 1991 כאשר המותג כולל בגדי נשים וגברים ותיקים. באותה שנה נפתחה חנות הדגל הראשונה של המותג בסוהו בניו יורק. לפני שנה וחצי רכש ג'ורג'יו ארמני 50% מהמניות על השותפות שהפעילה את המותג Armani Exchange מידי תאגיד Como Holdings, והשתלט על פעילות המותג שמפעיל כ-270 חנויות בארה"ב ובמזרח.

החנות בישראל הינה הראשונה שהוקמה בקונספט החדש של המותג שעוצב על ידי ג'ורג'יו ארמני, והיא כוללת 150 מ"ר בקומת הכניסה של קניון רמת אביב. החנות השנייה תיפתח בחודש אפריל ברמת פולג (איקאה), לצידה של חנות פקטורי 54 שבה צפוי להיסגר מתחם האאוטלט.

חנות של ארמני, צילום: בלומברג חנות של ארמני | צילום: בלומברג חנות של ארמני, צילום: בלומברג

"ב-Armani Exchange עשה ארמני מהלך לא מקובל", מסר רוני אירני בשיחה ל"כלכליסט". "המותג עבר שינוי דרמטי מאז שהוא רכש את מלוא הבעלות עליו, הכניס את המעצבים של המותג ג'ורג'יו ארמני לייצר קו צעיר והעביר את הייצור למפעלים של ארמני בעולם. זה מותג שמציע פריטים בסיסיים כמו טישרטים ומכנסיים מאותם בדים, ובאיכות של ארמני, אבל ללא הגלאם של מותג העל. כעת הוא החל לשנות גם את המראה של מאות החנויות בעולם".

מחירי המותג נגישים יותר מאלה של ג'ורג'יו ארמני. כך לדוגמא ג'ינסים של המותג נמכרים ב-450-650 שקל, חולצות כפתורים ארוכות ב-350 עד 450 שקל, טי שירט קצרה ב-180-250 שקל ועוד.

לדברי אירני, "במסגרת המהפכה שעושה מעצב העל, הוא הוזיל את פריטי המותג לרמות של מאות שקלים. אין חשש שזה יהפוך את המותג לעממי מאד כי ארמני זה מותג חזק ודמוקרטי שיש לו יכולת לפעול בכמה מישורים".

אירני מפרט כי בעולם המותגים הגדולים פועלים בכמה מישורים של מחיר: לאמריקה, לאירופה ולמדינות עולם שלישי. "המחירון של ישראל זהה לזה של מדינות עולם שלישי כי אנחנו קונים מעט פריטים ביחס לאירופה וארה"ב. לכן העלויות פה גבוהות יותר ב-30% ביחס לארה"ב בעיקר כשמדובר במותגים אמריקאים".

לדבריו, "בכירי ענף האופנה לא הופכים לטייקונים, כי בסופו של דבר כשמדברים על רווח גולמי של 60% שוכחים להסתכל על העלויות ועל הפחת. אנחנו מוכרים את מותגי הפרימיום במחירים שבהם הם נמכרים בשוק האירופאי. העולם השתנה. כיום הצרכן נכנס לחנויות שלי שהוא מחפש בטלפון הנייד את המחיר בחו"ל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות