אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המפקחת על הביטוח: "אסור לדחוף לפנסיה גימיקים שיווקיים" צילום: נמרוד גליקמן

המפקחת על הביטוח: "אסור לדחוף לפנסיה גימיקים שיווקיים"

דורית סלינגר בכנס סוכני הביטוח באילת: "הליך בחירת קרן הפנסיה צריך להתמקד בשלושה פרמטרים מרכזיים: מחיר, שירות ותשואה"

12.04.2016, 07:25 | רחלי בינדמן

"לאחרונה, אנו עדים לתופעה מפתיעה ומבורכת. קיים שיח ציבורי שהולך וגובר סביב החיסכון הפנסיוני שלנו. שיח זה אינו עוד נחלתם הבלעדית של אנשי מקצוע, עיתונות כלכלית או רגולטורים. שיח זה מתחיל לפרוץ את גבולות הכנסים המקצועיים, הוראות רגולטוריות ודיונים בוועדות הכנסת השונות". כך אמרה אמש (ב') המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, בכנס לשכת סוכני הביטוח שנפתח הערב באילת.

קראו עוד בכלכליסט

"הציבור מתחיל להביע עניין ביום שאחרי, ומתחיל לשאול שאלות נכונות ולקחת אחריות על עיצוב אורח החיים שלו בעת הפרישה" הוסיפה.

לדברי סלינגר, "נתון זה בא לידי ביטוי בפניות הציבור שאנו מקבלים באגף, בהתעניינות של אנשי אקדמיה, בשיח ברשתות החברתיות, במעורבות פוליטית ובפריצת הגבולות של המדיה הכלכלית למדיה הכללית".

"לצד המעורבות הציבורית, גם הרגולציה הממשלתית העלתה הילוך באחריות שלה כלפי ציבור החוסכים לפנסיה. החל משנת 2005 הובילה הממשלה צעדים משמעותיים להגדלת רווחת החוסכים לפנסיה נוכח האתגרים השונים שחוסכים לפנסיה נדרשים להתמודד איתם".

סלינגר התייחסה לרפורמת ברירת המחדל: "בקרוב יושלם הליך הבחירה של קרנות ברירת מחדל. מהלך זה הוא חלק מהסדרה כוללת שנועדה להביא את התחרות לאוכלוסיית החוסכים הבלתי מאוגדים מצד אחד, ולהבטיח כי הליך בחירת קרן ברירת מחדל על ידי מעסיק תהיה עניינית בלבד ונטולת שיקולים זרים או אינטרסים שאינם עולים בקנה אחד עם טובת החוסכים. אנו לא יכולים להשלים עם מצב שמחייבים את הציבור לחסוך לפנסיה ולא נותנים לו את היכולת להשיג חיסכון זה בעלות נאותה. מעבר לכך, ההסדרה הזו צפויה להגדיל את התחרות בשוק קרנות הפנסיה החדשות על ידי הגדלת נתח השוק של שחקנים קטנים והורדת הריכוזיות בתחום הפנסיה" סיכמה.

דורית סלינגר, צילום: עמית שאבי דורית סלינגר | צילום: עמית שאבי דורית סלינגר, צילום: עמית שאבי

סלינגר הוסיפה "אנו מקדמים גם יצירת של מוצרים חיסכון פשוטים, נגישים ושקופים לאוכלוסיית החוסכים לפנסיה. חיסכון פנסיוני אינו המקום לבטא את היצירתיות הידועה של חלק מהשחקנים בענף ואין לדחוף אליו גימיקים שיווקיים אלה ואחרים. הליך הבחירה צריך להתמקד בשלושה פרמטרים מרכזיים: מחיר, שירות ותשואה".

סלינגר התייחסה סצפיציפית לסוכני הביטוח "מסביב לחוסך לפנסיה ישנם מספר מעגלים; החברות המנהלות, ערוצי ההפצה, הרגולטור ועוד. אך המעגל הראשון, וזה שבא איתו במגע ראשון ולפני שאר השחקנים בשוק הוא אתם – סוכני הביטוח. על כן, אתם אחראים במידה רבה על החיסכון הפנסיוני שיקבע את איכות החיים של לקוחותיכם בעת הפרישה. מדובר באחריות ממעלה ראשונה. ההמלצות שלכם, הייעוץ שלכם, הבחירה שלכם, הם אלו שיקבעו את איכות החיים של פרטים רבים לאחר הפרישה. ועל כן, אני בטוחה שציבור הסוכנים ימלא את תפקידו נאמנה בשמירת האינטרסים של לקוחותיהם ודאגה לטובתם".

תגיות