אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העובדים מדברים: "אור לחצה, אז אנשי המכירות לא דייקו" צילום: עמית שעל

העובדים מדברים: "אור לחצה, אז אנשי המכירות לא דייקו"

עובדים של ענבל אור מספרים על ההתנהלות בחברה: "מחצית מזמן העבודה של מחלקת שירות הלקוחות הוקדשה לטובת ביטולי עסקאות, אבל לא עצרנו לחשוב על זה"

12.04.2016, 06:48 | אמיתי גזית

"אנשי המכירות עשו כל מה שניתן כדי לצייר תסריט ורוד, לעתים נאמרו גם דברים לא מדויקים, במיוחד בשני פרויקטים ברחוב הירדן וחיבת ציון ברמת גן. הם היו אומרים שהנה או טו טו נחתם הסכם התמ"א עם הדיירים", כך סיפרו ל"כלכליסט" עובדים של ענבל אור. אלא שכיום, על פי דיווחיו של עו"ד איתן ארז הנאמן של אור סיטי, מתברר כי לא היה כל הסכם, ועולה חשד כי המכירה היתה הונאה.

קראו עוד בכלכליסט

העובדים מפנים את האשמה לאור שכן לדבריהם ההסבר ההגיוני לכך הוא "שאור לחצה את המכירות כדי שיגדילו את ההכנסות וזה הגיע למצב שהם היו צריכים לדייק פחות".

כמה עובדים עמם שוחח "כלכליסט" הביעו זעם על ההאשמות שהפנתה אור כלפי העובדים. "היא בודה בדיה. שתתמקד בהגנה של עצמה, זו פשוט שערורייה האשמות האלה". הם מבקשים להזכיר כי עמדו לצידה "באש ובמים עד שהורידו לה את השלטר", ויש מי שעוד מבקש לאפשר לה ליהנות מהספק ומוסיף כי הוא "מאוד מקווה שהיא לא התכוונה סתם ככה לפגוע בעובדים כאלה ואחרים, כי באמת עמדנו לצידה עד הסוף".

ענבל אור על רקע ג ענבל אור על רקע ג'יפ הלנדרובר | צילום: אוראל כהן ענבל אור על רקע ג

לטענתם, אור היתה מנהלת ריכוזית, ששלטה בכל הפרטים ולכן הם מטילים ספק באשר לאפשרות שמשהו נעשה מתחת לאפה וללא ידיעתה.

"היא היתה מאוד בשליטה, בדברים הכי קטנים, על כל מה שקורה במשרד. לא היית מוצא אותה דקה יושבת בלי פגישה, ובכל זאת היא היתה מאוד בפוקוס על הנעשה במשרד", אמרו.

על השאלה האם לא חששו לעבוד אצלה הם עונים כי "כשאתה מוצא מקום עבודה אצל מישהי כל כך מפורסמת המוכרת כ'מלכת קבוצות הרכישה', אתה לא מדמיין שתוך זמן קצר תצטרך למצוא מקום עבודה חדש".

לדבריהם בדיוק כפי שהם השתכנעו לעבוד באור סיטי, כך התדמית הזו סייע לאור ואנשיה במכירות. "אנשים שבאו ושמו את הכסף בלי ביטחונות, אמרו 'מה הסיכוי שמישהי כזאת תפשוט את הרגל'. אף אחד לא ציפה שלא יהיה מאיפה להחזיר את הכסף בסופו של דבר". חלק מהעובדים סבורים כי אם אכן היתה הונאת פירמידה לקוחות לא מיהרו לפוצץ את הפרשה מחשש שיאבדו את כספם: "אם לא היה קורה כלום אז אנשים היו מקבלים את הכסף חזרה".

לדבריהם, בתקופת עבודתם בחברה לא חשדו כי נעשים מעשים פליליים, אך היום במבט לאחור הם מתארים תופעה שיכולה לרמוז על הונאה. כולם מסכימים כי עובדים רבים בחברה עסקו באופן אינטנסיבי בטיפול בביטולי עסקאות של לקוחות, ולא רק בימים שאחרי התפוצצות הפרשה. למעשה יש המעריכים כי מחצית מזמן העבודה של מחלקת שירות הלקוחות הוקדש רק לטובת ביטולי עסקאות. "אנשים היו מגיעים לחברה שמים צ'יק מקדמה בסך 100 אלף שקל והולכים. אז זה לא מפתיע שיומיים אחרי הוא יבטל. באמת היו הרבה אנשים שעשו את זה ככה, כנראה מתוך הבנה שהם יכולים לבטל בלי דמי ביטול או משהו כזה. לא עצרנו לחשוב, כי בסופו של דבר כל מי שביטל קיבל את הכסף חזרה. אנשים ביטלו, אנשים אחרים קנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות