אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוסס, גוסס, מת: המחשב האישי כבר לא יתאושש צילום: שאטרסטוק

גוסס, גוסס, מת: המחשב האישי כבר לא יתאושש

נתוני המכירות האחרונים מצביעים על ירידה גדולה נוספת - של 10% הפעם - בהיקף המכירות של המחשבים האישיים. גם השוק הסיני וגם ההשקה של ווינדוס 10 לא הצליחו לסייע למכירות

12.04.2016, 17:15 | הראל עילם

הדו"חות הרבעוניים האחרונים מבית חברות המחקר גרטנר ו-IDC על מצב תעשיית המחשבים האישיים קובעים חד משמעית וסופית, כי תעשיית המחשבים לא הולכת להתאושש. שתי החברות אומנם הציגו נתונים מעט שונים, אבל התמונה ברורה – היקף המכירות ירד בשנה האחרונה בלפחות 10% וזוהי השנה עם היקף מכירות המחשבים הנמוך ביותר מאז 2007.

קראו עוד בכלכליסט

שוק המחשבים האישיים מתקשה להראות צמיחה קבועה מאז החלה מהפכת הסמארטפונים ב-2008, ורבים החלו לדבר על "עולם פוסט-PC" כבר בתחילת העשור – במיוחד לאחר ההצלחה הראשונית של קטגוריית מחשבי הלוח. אבל עם השנים מכירות האייפד וטאבלטים אחרים דעכו בהדרגה, ובמהלך 2014 דווקא נרשמה עליה צנועה במכירות המחשבים האישיים. בחודשים הראשונים של 2015 נרשמה ירידה אבל רבים קיוו לשיפור אחרי ההשקה של ווינדוס 10, מכיוון שהיסטורית השקת מערכת הפעלה חדשה מלווה בשדרוגים מסיביים. זה לא קרה.

 אפילו הסינים כבר לא קונים, צילום: שאטרסטוק אפילו הסינים כבר לא קונים | צילום: שאטרסטוק  אפילו הסינים כבר לא קונים, צילום: שאטרסטוק

הירידה הנוכחית מדאיגה כי היא ממשיכה למרות ההשקה של ווינדוס 10 וקמפיין עידוד מכירות מסיבי של מיקרוסופט ויצרניות המחשבים שמתמקד בעיקר בסין ובמדינות מתפתחות, שווקים שבהם עדיין יש מכירות נאות למחשבים אישיים. חברות המחקר הסבירו את הירידה בהיחלשות הכלכלה הסינית, ברוויה מסוימת של השוק במדינה וכן בהתחזקות הדולר לעומת המטבעות המקומיים ברחבי העולם.

לפי חברת המחקר גרטנר, ברבעון האחרון נמכרו כ-64.8 מיליון מחשבים אישיים, ירידה של 9.6% בהיקף המכירות. את הירידה החדה ביותר רשמה חברת HP, שאיבדה 9% מהיקף המכירות שלה, ונמצאת במקום השני עם 17% מהשוק. הירידה של HP בארצות הברית הייתה חדה במיוחד, והחברה שלפני כשנה הייתה המובילה בשוק האמריקאי, נפלה למקום השני לאחר שאיבדה 17% מהמכירות שלה בארצות הברית.

לנובו, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, איבדה 7% מהיקף המכירות שלה ברחבי העולם אבל בפועל הגדילה קלות את נתח השוק שלה, שעומד כעת על 19%. הסיבה העיקרית לכך היא ההתחזקות של לנובו בארצות הברית, שם היא הגדילה את המכירות שלה ב-15% בשנה האחרונה.

במקום השלישי בעולם ניתן למצוא את Dell עם 14% מהשוק (בארצות הברית Dell מובילה כיום במקום הראשון, עם 26%), ואחריה את אסוס עם 8% ואפל עם 7%. שלושתן לא רשמו שינוי משמעותי במכירות העולמיות.

חברת המחקר IDC לעומת זאת חוזה התאוששות קלה בשוק המחשבים האישיים לקראת סוף 2016, כאשר יותר עסקים קטנים וארגונים יתחילו לשדרג את התשתיות שלהן לקראת המעבר לווינדוס 10, במיוחד לאור העובדה שווינדוס 7 כבר אינה נתמכת בצורה מלאה על ידי מיקרוסופט.

תגיות