אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ נגד הנהלת נמל חיפה: "מי בנמל שלא יממש המדיניות - שיילך הביתה" צילום: עומר מסינגר

כץ נגד הנהלת נמל חיפה: "מי בנמל שלא יממש המדיניות - שיילך הביתה"

שר התחבורה תקף את יו"ר נמל חיפה ואת מנכ"ל החברה, וסיפר כי רצה להדיחם "בשל ניסיונות לעכב את שדרוג תפוקת הנמל". על חשיפת כלכליסט שהנמלים החדשים לא נערכו לשינוע תבואה: "לא אזניח זאת"

12.04.2016, 22:40 | ליאור גוטמן

"הנהלת נמל חיפה ניסתה לעכב את שדרוג התפוקות, לרבות העמקת הנמל, ולא הייתי מוכן לקבל את זה. הנחיתי לגבש הצעת מחליטים ממשלתית להדיח את המנכ''ל (מנדי זלצמן - ל''ג) ואת יו''ר הדירקטוריון (משה עברי סוקניק - ל"ג) בבת אחת.

"בסוף הם התרצו ומשכתי את זה, אבל אני כבר אומר - אם יש מישהו בהנהלה שלא מממש את מדיניות הממשלה, שילך הביתה". כך אמר היום שר התחבורה ישראל כץ במהלך סיור מקצועי בנמל הדרום. נמל הדרום הוא הנמל החדש שמוקם בימים אלה מול נמל אשדוד, והוא צפוי להוות לו תחרות כבר בתחילת העשור הבא.

קראו עוד בכלכליסט

כץ המשיך בביקורת הקשה על נמל חיפה ואמר כי הוא כלל לא קרוב למימוש הפוטנציאל שבו. ''יש להם היום מוצר טוב וייחודי והוא העברת סחורות מהנמל ישירות לירדן וזאת ישירות לשוק הטורקי", אמר השר כץ. "בגלל המצב המלחמתי בסוריה הנמלים מצפון לישראל מושבתים. הם יכולים לנצל את ההזדמנות שמסוף בית שאן המשודרג יתחיל לעבוד כבר באוקטובר כדי להגדיל הכנסות, אבל הם לא עושים זאת, וחבל''.

מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה, צילום: דנה קופל מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה | צילום: דנה קופל מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה, צילום: דנה קופל

כץ התייחס גם לחשיפת "כלכליסט" היום שהנמלים החדשים שמוקמים בימים אלה בחיפה ובאשדוד לא נערכו כלל לטיפול במטעני תבואה וגרעינים, ואילו הנמלים הקיימים והישנים חסרים תשתיות מתאימות לכך.

על פי מחקר של ד"ר אריה סחיש ממכללת רופין, הטיפול הבלתי יעיל במטעני תבואה וגרעינים גורם נזק משקי של 80 מיליון שקל בשנה.

''לא אזניח את התחום", הוסיף שר התחבורה. "חברת נמלי ישראל מקדמת בהנחייתי תשתיות חדשות בנמל אשדוד. למעשה עם פתיחת נמל הדרום חלק מהמטענים מנמל אשדוד יופנו לטיפול בו. כך יתפנו באשדוד רציפים שלמים שהוא יוכל לייעד לטיפול בתבואות".

עוד אמר כץ כי משרד התחבורה ישקיע 4 מיליארד שקל בתשתיות תחבורה עבור נמל אשדוד הקיים ונמל אשדוד החדש, זאת כדי שאלה יוכלו לעבוד ביעילות רבה. "הולדנו יש מאין והתגברנו על מכשולים ישראליים קלאסיים. אני מייחל ומקווה שנקבל מסר ברור של הקדמה'', הוסיף כץ.

נוסף על כך, במהלך הסיור בנמל הדרום סיפר מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן כי מתחילת השנה נרשמה עלייה של 15% בתנועת המכולות בנמלי ישראל, ולכן קצב העבודות על הנמלים החדשים הואץ והוא מקדים את הלו''ז בחמישה חודשים.

מנמל חיפה נמסר: ''נמל חיפה והעומדים בראשו, ובוודאי המנכ"ל מנדי זלצמן, מחויבים ליישום החלטות ומדיניות הממשלה באופן מלא, ונערכים לתחרות מול נמל המפרץ שבנייתו מתבצעת בימים אלה.

"נמל חיפה רואה חשיבות עצומה בפיתוח המסחר עם ירדן ופועל כל העת למימוש הפוטנציאל מול כל הגורמים המעורבים, בוודאי עם השלמת פרויקט רכבת העמק בחודשים הקרובים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות