אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האתר ששינה את הדרך בה אנו צורכים תוכן מחשב מסלול מחדש

האתר ששינה את הדרך בה אנו צורכים תוכן מחשב מסלול מחדש

בבאזפיד החמיצו את יעדי ההכנסות שלהם לשנת 2015 בכ-30%, ככל הנראה בגלל ירידה באפקטיביות של מאמרי התוכן השיווקי והבחירה להפנות משאבים רבים יותר לתחום הווידיאו

13.04.2016, 12:17 | נמרוד צוק
הצמיחה של אתר באזפיד איטית מכפי שקיוו בהנהלת החברה: לאחר שהחמיצה את יעדי ההכנסות הפנימיים שלה לשנת 2015 ב-32%, חתכו מנהליה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הנוכחית ב-50%, כך על פי דיווח ב"פייננשל טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

באזפיד היא חברה פרטית שאינה מחויבת בדיווח לציבור על תוצאותיה העסקיות ומדווחת רק למשקיעיה. על פי הנתונים שהגיעו לידי העיתון במהלך השנה שעברה היא צפתה שתסיים את 2015 עם הכנסות של 250 מיליון דולר, אבל לאחר שסיימה לחשב אותן הן הסתכמו ב-170 מיליון דולר בלבד. בעקבות הפער הגדול תיקנה החברה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הנוכחית מ-500 מיליון דולר, צפי ששיקף הכפלה של ההכנסות לעומת 2015, ל-250 מיליון דולר בלבד.

בבאזפיד מתמקדים יותר בווידיאו בבאזפיד מתמקדים יותר בווידיאו בבאזפיד מתמקדים יותר בווידיאו

ישנן מספר תאוריות שמסבירות את ההאטה הזו, בהנחה והיא אכן מתקיימת: אחת היא ירידה באפקטיביות של מאמרי התוכן השיווקי המהווים את מוצר הפרסום העיקרי של באזפיד, ושניה גורסת כי החברה שינתה את אסטרטגיית התוכן שלה בקצב מהיר מדי כך שהמודל העסקי טרם הספיק להדביק אותו - למשל, השקעת משאבים רבים בהפקת סרטונים המופצים בפייסבוק, כאשר ההכנסות מהפרסום שמופיע לצדם עדיין נמוכות. תאוריה שלישית טוענת כי החברה ויתרה במודע על חלק מהכנסותיה כחלק משינוי האטסרטגיה הזה, במטרה להפוך בטווח בארוך לגוף הממוקד יותר בווידיאו.

יו"ר באזפיד, קן לרר, הכחיש בשיחה עם אתר re/code את הפרסום וטען כי החברה עמדה ביעדיה לרבעון הראשון של 2016 ועומדת להשיג תוצאות טובות יותר מהצפי המוקדם ברבעון הנוכחי ובהמשך השנה, על פי נתוני הצמיחה של החודשים האחרונים. לרר הכחיש כי תחזית ההכנסות לשנה הנוכחית עברה שינוי כלשהו אבל סירב לחשוף נתונים אלטרנטיביים ממשיים. "כל מי שחושב שזה זמן לא טוב להיות בעסקי התוכן הדיגיטלי טועה לחלוטין. אלו זמנים פנטסטיים, התעשייה פשוט שונה ממה שהיתה פעם, וכדי להצליח בה צריך לפקוח את העיניים ולהבין מה השתנה ואיך לנצל את זה לתועלתך".

תגיות