אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר מגלה: העברנו לרשויות מידע על 14 מיליון נוסעים ונהגים צילום: yahoo

אובר מגלה: העברנו לרשויות מידע על 14 מיליון נוסעים ונהגים

דו"ח השקיפות הראשון של אובר חושף את היקף בקשות המידע שאובר נדרשת להעביר לרשויות ולמידע שהיא מעבירה בעקבותיהן. מירב המידע שנמסר הוא בתגובה לבקשות רגולטריות

13.04.2016, 15:01 | עומר כביר
אובר (Uber) העבירה לרשויות ממשל ואכיפת חוק בארה"ב מידע על יותר מ-14 מיליון נוסעים ונהגים – כך לפי דו"ח השקיפות התקופתי הראשון שפרסמה אתמול מפתחת שירות הזמנת הנסיעות.

קראו עוד בכלכליסט

כל המידע שהועבר נמסר לרשויות רגולטוריות או לרשויות אכיפת חוק, בהתאם לחוק או לצווי בית משפט. מדובר במידע מהסוג שכל חברות הטכנולוגיה נדרשות להעביר. חברות כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר מפרסמות מידע זה בקביעות, מדי חצי שנה, וברמת פירוט גדולה אף יותר מזו של אובר שכוללת מדינות נוספות לצד ארה"ב.

טרביס קלאניק, מנכ"ל אובר. דו"ח השקיפות הראשון של החברה, צילום: רויטרס טרביס קלאניק, מנכ"ל אובר. דו"ח השקיפות הראשון של החברה | צילום: רויטרס טרביס קלאניק, מנכ"ל אובר. דו"ח השקיפות הראשון של החברה, צילום: רויטרס

כעת מצטרפת גם אובר לחברות אלו ומספקת הצצה להיקף בקשות המידע שהיא מקבלת ולמידע שהיא מעבירה בעקבותיהן. החברה מחלקת את סוגי בקשות המידע לשלוש קטגוריות. הקטגוריה שבה הועברה כמות המידע הגדולה ביותר היא בקשות רגולטוריות, מידע שמועבר בהתאם לחוק לרשויות שמפקחות על פעילות החברה. בקשות אלו כוללות מידע על נסיעות שבוצעו, אזורי איסוף והורדה, תעריפים, כלי רכב ונהגים. במסגרת בקשות אלו העבירה אובר מידע על 11.6 מיליון נוסעים ו-583 אלף נהגים, מרביתם בקליפורניה.

קטגוריה שנייה היא בקשות מידע מרשויות שדות תעופה, בכל הנוגע להסעות באזור השדות. מידע זה כולל היקף נסיעות חודשי, זמני כניסה ויציאה של כלי רכב מאזורים שונים בשדה, נקודות איסוף והורדה בשדה ומידע על רישיון הרכב. המידע שהעבירה החברה בקטגוריה זו נוגע ל-1.6 מיליון נוסעים ו-156 אלף נהגים.

במסגרת הקטגוריה השלישית מפרטת החברה בקשות מרשויות אכיפת חוק מקומיות ופדרליות למידע שנועד לסייע להן בחקירות פליליות, ושמועבר לרוב בעקבות צו בית משפט. מדובר במידע ספציפי על נסיעות, נוסעים ונהגים. במקרה זה ביקשו הרשויות מידע על 408 נוסעים ו-205 נהגים והחברה נענתה ל-84.8% מהבקשות.

תגיות