אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות הביטוח מחמירות את תנאי הזכאות לביטוח סיעודי צילום: צביקה טישלר

חשיפת כלכליסט

חברות הביטוח מחמירות את תנאי הזכאות לביטוח סיעודי

כלל והראל מעלות את הרף הנדרש לקבל הגדרה כסיעודי - מכישלון בשני מבחני פעולות יומיומיות לשלושה. גם חברות אחרות צפויות להעלות הרף, בשל התארכות תוחלת החיים והוראה של אגף שוק ההון, שדווקא היתה אמורה להקל על החולים

14.04.2016, 19:41 | שאול אמסטרדמסקי

חברות הביטוח הגדולות מחמירות את תנאי הזכאות לקבלת פיצוי מהביטוחים הסיעודיים ומעלות את הרף בו אדם נדרש לעמוד כדי להוכיח סיעודיות. חלק מהחברות כבר ביצעו את המהלך — דוגמת כלל ביטוח והראל ביטוח שהן מהחברות הגדולות ביותר בתחום - וחלקן נמצאות בעיצומו וצפויות לשנות את התנאים בתקופה הקרובה. שינוי התנאים יהיה תקף בכל מקרה רק לביטוחים סיעודיים שנמכרים מעתה ואילך. לטענת הפניקס ביטוח, בחברה לא מתכוונים לשנות ההגדרות.

כדי להיות זכאי לקבל כסף מהביטוח הסיעודי, חולה צריך להוכיח שהוא סיעודי. לשם כך, חברות הביטוח (כמו גם ביטוח לאומי) רוכש שירותי בדיקות רפואיות מחברות המתמחות בכך, זאת בשביל לבדוק אם החולה אכן סיעודי. במסגרת הבדיקות, רופא או אחות מגיעים לביתו של החולה ובודקים אם הוא עומד במבחנים שקרויים ADL. כך, למשל, הרופא בוחן אם החולה מסוגל להתלבש ולהתפשט בכוחות עצמו, להתרחץ בכוחות עצמו, ללכת בכוחות עצמו, לעבור בעצמו ממצב של שכיבה לעמידה וכן לשלוט על סוגריו.

מימין מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן ומנכ"ל הראל ביטוח מישל סיבוני, צילום: עמית שעל, ורדי כהנא מימין מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן ומנכ"ל הראל ביטוח מישל סיבוני | צילום: עמית שעל, ורדי כהנא מימין מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן ומנכ"ל הראל ביטוח מישל סיבוני, צילום: עמית שעל, ורדי כהנא

עד עתה, חברות הביטוח מכרו ביטוחים שבמסגרתם החולה היה צריך להוכיח שהוא לא מצליח לעמוד בשני מבחני ADL, כשאחד מהם הוא אי שליטה בסוגרים, זאת בניסיון להתחרות זו בזו ולהציע ביטוחים אטרקטיביים יותר. אך כעת, כך עולה ממכתב ששלחה כלל ביטוח לסוכניה, כל מי שירכוש ביטוח סיעודי חדש ייצטרך להוכיח שהוא לא עמוד בשלושה מבחנים. גם בהראל הורו על שינוי שכזה בתנאים.

למעשה, מדובר בחזרה למצב שהיה בשוק עד לפני כמה שנים, לפני שחברות הביטוח הגמישו את התנאים בניסיון להתחרות זו בזו. אלא שהזדקנות האוכלוסיה, יחד עם התארכות תוחלת החיים והוראות חדשות של אגף שוק ההון במשרד האוצר - הביאו לכך שהחברות הבינו שהן עלולות לשלם יותר מדי כסף לחולים שהופכים לסיעודיים. ההוראה החדשה של אגף שוק ההון, שטרם נכנסה לתוקף, קבעה שמי שמוגבל בניידות שלו, ולכן לא מסוגל להגיע לשירותים בכוחות עצמו, ייחשב גם כמי שלא שולט בסוגריו. וכך, בבת אחת, אדם שמוגבל בניידות הפך לזכאי לביטוח סיעודי.

לא רק חברות הביטוח נבהלו מהשינוי הזה, אלא גם מבטחי המשנה שמבטחים את חברות הביטוח מפני הסיכון שהן לוקחות על עצמן. גורם באחד מחברות הביטוח סיפר כי מבטחי המשנה הגיעו לפגישות באגף שוק ההון במשרד האוצר בשביל ללמוד את השינוי הרגולטורי. לדבריו, לבסוף הם הנחו את חברות הביטוח הישראליות לייקר את הביטוחים שלהן או להחמיר את תנאי הזכאות, מהלך שנמצא בעיצומו בימים אלה.

חברות הביטוח ש״כלכליסט״ פנה אליהן ביקשו שלא להגיב באופן רשמי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
שדרוג פוליסה
סוכנים של חברת הראל פונים לאחרונה טלפונית ומציעים לשדרג פוליסות קיימות .הפנייה היא מאוד אגרסיבית ,הם מציגים את עצמם כסוכנים שלנו ואני לא מכירה אותם ולא יודעת מי הוא הפונה ,הם מדברים במהירות כך שלא תמיד אפשר לעקוב אחר הנאמר ולזכור מה הוא אמר .ומיד מבקשים לסגור עיסקה ולתת את פרטי כרטיס האשראי .הזהרו המסוכנים האלה הם נוכלים !!! כל פניה כזו לבקש שישלחו בכתב ואז הם נעלמים . ובכלל כדאי להקליט אותם .
ציפי פלד , צפון  |  02.05.16
לכל התגובות