אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולכים על בטוח: היבואנים מצמצמים את חופש הבחירה

הולכים על בטוח: היבואנים מצמצמים את חופש הבחירה

מספר הישראלים שנוהרים אל סוכנויות הרכב הולך וגדל בכל שנה, אך היבואנים משאירים בחוץ מאגר לא קטן של מכוניות משיקולים של עלויות ומידת התאמה להעדפות הצרכן המקומי. כלכליסט מציג את רשימת הדגמים שלא עברו בשערי ארץ הקודש, וחבל

18.04.2016, 09:23 | תומר הדר

שוק הרכב הישראלי נחשב בשנים האחרונות לפורה במיוחד: המכירות מטפסות מדי שנה, והלקוחות, מוסדיים או פרטיים, נוהרים אל הסוכנויות וצפויים לנהור גם השנה. עם זאת, מאגר הדגמים שיכול להיות זמין לצרכן בישראל גדול בהרבה. למעשה לרשות יבואני הרכב בישראל עומדת היכולת להגדיל באופן משמעותי את היצע הדגמים שיהיו זמינים לצרכנים בארץ. עם הדגמים הללו נמנים מתחרה מבית מאזדה ליונדאי טוסון, מתחרה דומה לטוסון מתוצרת מיצובישי, מכונית משפחתית של ניסאן ואפילו רכב שטח של אופל.

קראו עוד בכלכליסט

יבואני הרכב מצדם אינם מחויבים כמובן לייבא ארצה כל דגם, בין היתר בגלל שיקולים כגון עלות, יכולת יצרן הרכב להקצות מכוניות לשוק הישראלי ומידת ההתאמה לשוק המקומי מסיבות כמו היעדר תיבת הילוכים אוטומטית. "כלכליסט" מגיש את רשימת הדגמים שפסחו על שוק הרכב בישראל.

אופל אנטרה

אופל אנטרה. ג אופל אנטרה. ג'יפון קשוח שייתכן שיקפוץ לבקר בחודשים הקרובים אופל אנטרה. ג

שוק רכבי הכביש־שטח העירוניים נהנה בימים אלה מזינוק מטאורי במכירות בעולם וגם בישראל. כיום רוב יבואניות הרכב מייבאות ארצה כל דגם של רכב כביש־שטח שיש ליצרן בנמצא כדי לחטוף עוד כמה מכירות, אך ישנם גם רכבים יוצאי דופן שאינם מיובאים לישראל, כמו אחד מפירות שיתוף הפעולה של ג'נרל מוטורס ואופל: אנטרה, שהוצג כבר ב־2006 ועבר מתיחת פנים מקיפה ב־2010. לא נדרשת ראייה חדה במיוחד כדי להבין שאנטרה הוא למעשה גרסה ממותגת מחדש של שברולט קפטיבה, דגם שזכה להצלחה מסוימת בישראל בידיה של UMI, יבואנית שברולט. בדומה לקפטיבה האמריקאי, גם אנטרה הוא רכב גדול למדי, שמשתרע על 4.575 מטרים. למרות הדמיון לאחיו מבית שברולט אנטרה אינו מיובא כיום לישראל. בדגמי כביש־שטח אחרים שמייצרות אופל ושברולט, בשינויים מסוימים, כגון אופל מוקה ושברולט טראקס, שתי היבואניות אינן מהססות להתחרות זו בזו.

מאזדה CX3

מאזדה CX3. התשובה המוחצת של מאזה לשוק הג מאזדה CX3. התשובה המוחצת של מאזה לשוק הג'יפונים מתעכבת מאזדה CX3. התשובה המוחצת של מאזה לשוק הג

מאזדה CX3 היא התשובה של החברה לניסאן ג'וק, לסוזוקי ויטארה ולקיה ספורטאז'. מדובר באחות קטנה למאזדה CX5, שזכתה להצלחה בלתי מבוטלת בשוק הרכב הישראלי. על פי נתוני מאזדה, הדגם CX3 מיוצר בשלוש גרסאות בעלות מנועי בנזין: האחת בעלת מנוע בנפח 1.3 ליטרים בעל מגדש טורבו, השנייה בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים, והשלישית - 1.5 ליטרים. שני המנועים האחרונים מוכרים היטב לרוכשי מאזדה 3, וזאת אף ש־CX3 מבוסס על פלטפורמה של מכונית סופר־מיני — מאזדה 2. על פי נתוניה הרשמיים של מאזדה, XC3 משתרע על 4,275 מ"מ, כך שהוא קצר לדוגמה מהספורטאז' (4,480 מ"מ) וארוך מן הג'וק ( 4,125 מ"מ). מבחינת ממדים CX3 אמור להתאים לנהג הישראלי היטב. עם זאת, אף שיותר משנה חלפה מאז הצגת CX3, לעת עתה הוא לא משווק בארץ. ניתן רק לקוות שלנוכח התחרות ההולכת וגוברת בשוק הרכב הישראלי, שמבוססת בחלקה הגדול על מכירות של רכבי כביש־שטח, נראה את CX3 בישראל בעתיד.

יונדאי ix20

יונדאי ix20. רכב קטן וחכם להפליא, אבל עדיין משווק רק באירופה יונדאי ix20. רכב קטן וחכם להפליא, אבל עדיין משווק רק באירופה יונדאי ix20. רכב קטן וחכם להפליא, אבל עדיין משווק רק באירופה

על הנייר יונדאי ix20 היא מכונית חכמה להפליא. ב־2010 היא הוצגה לראשונה בישראל והחליפה את יונדאי מטריקס, ששווקה כאן אז. מדובר במכונית שמבוססת על פלטפורמה של יונדאי i20, המוכרת היטב לצרכן הישראלי, וגם חולקת עמה את היצע המנועים, 1.4 ו־1.6 ליטרים. במפתיע, אף ש־ix20 הוצגה בעולם עוד בשנת 2010, מדובר במכונית שהחברה ממשיכה לייצר באירופה. למעשה, יחידות ספורות של ix20 אף הגיעו לישראל לצורך בדיקה בידי היבואנית כלמוביל (לצד רכב נוסף שאינו משווק בישראל באופן סדיר: הג'יפון של מיצובישי, ASX). עם זאת, שיווק מסודר של ix20 מעולם לא החל, אף שמכוניות דוגמת ניסאן נוט, אשר מבוססות על נוסחה דומה, קרי מיניוואן קטן המושתתת על שלדה של מכונית סופר־מיני, בהחלט זכו עם השנים לנתוני מכירות לא רעים בשוק הרכב הישראלי.

ניסאן פולסאר

ניסן פולאר. גרסה ממותגת מחדש של שברולט קפטיבה ניסן פולאר. גרסה ממותגת מחדש של שברולט קפטיבה ניסן פולאר. גרסה ממותגת מחדש של שברולט קפטיבה

שוק המכוניות המשפחתיות בישראל הולך ומתמקד בציי הרכב, ואילו שוק המכוניות המשפחתיות בעלות חמש הדלתות, קרי מכוניות ההאצ'בק, הולך ומתמקד בצרכנים הפרטיים. טויוטה אוריס, יונדאי i30 ודומותיהן מציעות לצרכן הישראלי נוסחה ייחודית: מיצוב גבוה יחסית, תאי נוסעים איכותיים, טכנולוגיה עדיפה על זו של המכוניות המשפחתיות ושפע של אבזור. משום כך ניתן לשער שניסאן פולסאר, שהוצגה באירופה במרץ 2015, תגיע גם לישראל. ואכן קבוצת קרסו, יבואנית ניסאן, ייבאה ארצה רכב שכזה, אך הוא משמש את החברה. מפרט הפולסאר חושף רכב מתקדם יחסית, בטח בהשוואה לדגמים משפחתיים של ניסאן אשר משווקים בישראל. נפחו של המנוע לדוגמה הוא 1.2 ליטרים בלבד, אך משודך לו מגדש טורבו. תא הנוסעים עצמו מרווח במיוחד, כיאה למכונית שניסאן מייעדת לשוק הרכב האירופי, וגם איכות הנסיעה גבוהה, כנדרש ממכונית שמיועדת להתחרות ראש בראש בפולקסווגן גולף ופיז'ו 308. נכון להיום, אף ששנה חלפה מאז הצגת הפולסאר, היא אינה מיובאת לישראל באופן סדיר.

פורד B MAX

פורד B MAX. מיניוואן קטן עם מעט מקום למטען פורד B MAX. מיניוואן קטן עם מעט מקום למטען פורד B MAX. מיניוואן קטן עם מעט מקום למטען

מדובר במיניוואן קטן, שמבוסס על מכלוליה המוכרים של פורד פיאסטה, בעל מנוע טורבו זעיר וחסכוני, שמתחרה ישירות בסיטרואן C3 פיקאסו ובניסאן נוט. בהיצע הדגמים של פורד יש בהחלט דגם כזה - שמו פורד B MAX והוא זוכה להצלחה בלתי מבוטלת באירופה. הנוסחה של פורד אינה שונה מזו של סיטרואן פיקאסו, אופל מריבה וניסאן נוט, שהצליחו לרכוש להם לקוחות בישראל: השלדה מבוססת על זו של מכונית סופר־מיני, אך הגובה, יותר מ־1.6 מטרים, מבהיר שמדובר ברכב שמסוגל לשאת משפחה של נוסעים גבוהים - וגם מטען. B MAX הוצג כבר ב־2012, ואת עיקר תשומת הלב הצליחה למשוך גרסה חסכונית במיוחד, בעלת מנוע טורבו של ליטר אחד בלבד. עם זאת, B MAX מוצע על ידי היצרן בגרסה ידידותית לישראלים, שמצוידת במנוע 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

 

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מחכה
לא ברור לי מה הסיבה לעיכוב, אבל אני מחכה כבר הרבה זמן שיביאו את המאזדה CX3, אני מניח שהרכב מתעכב מלהגיע בגלל ההצלחה והביקוש הגבוה שלו בעולם, אבל לתומי חשבתי שליבואן דלק מוטורס יש קשרים טובים עם היצרן וגם אינטרס משותף להחזיר את המותג לראש טבלת המכירות, אבל כנראה שאני טועה לאור העיכוב המוגזם!!!! נראה לי שבקצב הזה, אני אפסיק לחכות וארכוש רכב מהמתחרים וזהו. הפסד של דלק מוטורס!
אחד העם  |  25.04.16
1.
די מבאס. דלק מוטורס, קרסו וכלמוביל הם מעלימי דגמים הכי גדולים
פורד מונדאו החדשה, SMAX, CMAX, מזדה CX7, ניסאן סילפי, ניסאן פולסאר ועוד מלא דגמים של ניסן, מיניוואן של רנו, מיצובישי ASX, זה רק חלק קטן ממכוניות שלא מביאים וחבל. למה ליבואן שמחזיק בכמה מותגים, לעשות תחרות באותה נישה? אם על מוצר א שלו שזה באותה קטגוריה, הוא מקבל רווח יותר גדול ממוצר ב, אז הוא יביא רק מוצר א. זאת הבעיה האמיתית למחירים גם - אין תחתרות יש קרטל יבואנים.
חיים , אשדוד  |  20.04.16