אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלון מאסק: ההצלחה של הטסלה 3 מפתיעה אפילו אותנו, קיבלנו 400 אלף הזמנות‎ צילום: בלומברג

אלון מאסק: ההצלחה של הטסלה 3 מפתיעה אפילו אותנו, קיבלנו 400 אלף הזמנות‎

רק לפני שבועיים הודיעה החברה על תחילת הייצור של הרכב החדש והצהירה כי היא שואפת למכור 500 אלף מכוניות מדגם זה עד 2020

21.04.2016, 15:47 | שירות כלכליסט

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה קיבלה כמעט 400 אלף הזמנות לרכבה החדש, הסדאן מודל 3. כך הודיע היום (ה') מנכ"ל החברה אלון מאסק. הוא הוסיף כי ההתעניינות ברכב הפתיעה אף את החברה עצמה.

קראו עוד בכלכליסט

ב-7 באפריל, חודש לאחר עם תחילת הייצור של הרכב החדש, הודיעה החברה שקיבלה למעלה מ-325 אלף הזמנות למודל 3. נתון זה הוא הישג מרשים לחברה, שהצהירה כי היא שואפת למכור 500 אלף מכוניות מדגם זה עד 2020.

טסלה מודל 3, צילום: יצרן טסלה מודל 3 | צילום: יצרן טסלה מודל 3, צילום: יצרן

הביקוש לרכב היה מפתיע שכן אלפי לקוחות הזמינו מראש רכב מבלי לראות אותו או לדעת מהם מאפייניו. יש לציין כי המזמינים שלמו מקדמה של אלף דולר שאותה יוכלו לקבל אם יתחרטו עד מועד אספקת הרכב. את הרכב ניתן להזמין באתר החברה.

עד אירוע ההשקה שבו חשף מאסק לראשונה שלושה מרכבי המודל 3, כבר קיבלה החברה 115 אלף הזמנות. מצבת ההזמנות הנוכחית של 400 אלף רכבים, שווה לפי ארבעה ממספר הרכבים שהחברה ייצרה במהלך 8 השנים האחרונות.

הפעם האחרונה שהתרחש אירוע דומה בתולדות תעשיית הרכב היה ב-1955 כאשר סיטרואן השיקה את מודל הDS וקיבלה 80 אלף הזמנות במהלך 10 ימי תצוגת הרכב של פריז.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
ל-3: זה דמי רצינות
1000 דולר זה לא כסף קטן בכלל, גם אם אתה הייטקיסט בארה"ב. אז ככל הנראה מי שהחליט לשלם גם ישקיע את שארית הסכום ויקנה את הרכב. שים לב גם שהתשלום בפועל יתבצע רק בעוד מספר שנים כשהרכב יסופק ללקוח, אז מבחינת הלקוח המעמיק זה השקעה לטווח ארוך ומבחינת אנשים אחרים, שיכולתם הכלכלית פחותה, זה אומר שיש להם זמן לאסוף את הכסף הדרוש. וברצוני להרחיב לתגובה 1 של יהודה: מה שתרם מאוד לביקוש זה התמיכה הטכנית ברכבים של טסלה והשקיפות של החברה בכל הנוגע לתקלות ולייצור. הם לא שיחקו משחקים כמו אגסי שגרם להגבלת הטעינה משקעים מורשים בלבד וסיפק רכב מאוד מוגבל בעלות די גבוהה (אפילו עם הטבות המס!). חוץ מזה, כמות הטבות המס שיש בארה"ב על רכב כזה היא סיבה מספיק טובה כדי לקנות אותו (גם אם הכמות על ההטבות מוגבלת). אם יקום בישראל יבואן של טסלה שידאג לספק את אותה רמת השירות כמו שהחברה מספקת בארה"ב וידאג להקמת תחנות טעינה מהירות בחינם, הרכב הזה יהיה אוטומטית הרכב הכי נמכר בארץ. למה? הוא חשמלי אז המס עליו עומד על 10% (לפחות עד 2018), הוא אחלה רכב לליסינג ובכלל, הוא עונה על הרבה מאוד דרישות של ישראלי ממוצע (פוזה, אמינות ומהירות). כל מה שצריך זה לבטל את התקנה האווילית האוסרת על טעינה משקע ביתי והכל יהיה בסדר.
DERKA , DERKA  |  22.04.16
לכל התגובות