אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר לשעבר בג'נרל מוטורס: "פולקסווגן מנסה לשחד את הנהגים" צילום: בלומברג

בכיר לשעבר בג'נרל מוטורס: "פולקסווגן מנסה לשחד את הנהגים"

בוב לוץ התייחס להסכם שלפיו תשלם ענקית הרכב הגרמנית 5,000 דולר לכל לקוח בארה"ב שרכבו קשור לפרשת זיוף נתוני הפליטה; לדבריו, "לו ההחלטה היתה בידיהם, רוב בעלי הרכבים הללו לא היו רואים סיבה לתקנם. לא אכפת להם מאיכות הסביבה"

23.04.2016, 15:04 | שירות כלכליסט

"פולקסווגן מנסה לשמור כמה שיותר מרכביה בכבישים באמצעות שיחוד לקוחותיה - כדי שיתקנו את הכשל שהביא לזיוף נתוני הפליטה" - כך אומר בוב לוץ, סגן יו"ר לשעבר בג'נרל מוטורס וחבר דירקטוריון ויה מוטורס.

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, "לו ההחלטה היתה בידיהם, רוב בעלי הרכבים הללו לא היו רואים סיבה לתקנם. לא אכפת להם מהשמירה על איכות הסביבה. הם נהנים מהביצועים ומהחיסכון בדלק של מכוניות הדיזל", אמר לוץ בראיון ל-CNBC.

השבוע הגיעה פולקסווגן להסכם פשרה עם הרשויות בארה"ב ליישוב האישומים נגדה בשל סילוף תוצאות מבדקי הפליטה של רכבי הדיזל שלה. במסגרת ההסכם, תשלם החברה 5,000 דולר לכל לקוח שרכבו קשור לפרשה.

פולקסווגן , צילום: Volkswagen פולקסווגן | צילום: Volkswagen פולקסווגן , צילום: Volkswagen

"מדובר בשוחד שנועד לגרום לאנשים להסכים לתיקון הבעיה", אמר לוץ. "לאחר שתוכנה חדשה תותקן ברכבים אלו, הם הולכים לאבד חלק ניכר מיכולת הביצוע שלהם. אני חושב שאנשים רבים לא יסכימו לכך ויעדיפו להשאיר את הרכב במצבו הנוכחי".

ענקית הרכב הגרמנית דיווחה אתמול על הפסד עתק לשנת 2015, עקב פרשת הזיוף. ההפסד הנקי של פולקסווגן ב-2015 כולה עמד על 1.582 מיליארד יורו.

החברה מסרה כי העלתה את ההפרשות לכיסוי הנזקים שגרמה לה פרשת דיזלגייט ל-16.2 מיליארד יורו בהשוואה להערכה קודמת כי עלות הנזקים תסתכם רק ב-6.7 מיליארד יורו.

 בתוך כך פרסמה פולקסווגן אזהרת רווח לשנת 2016 וציינה כי הכנסותיה ממכירת מכוניות יפחתו השנה ב-5% לעומת 2015.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות