אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלי נעלייך צילום: יחצ חול

שלי נעלייך

"חיפשתי משהו שכולם יתחברו אליו", אומרת שרה גורט, מייסדת הלהיט מוזס. בראיון היא מספרת למה החליטה לעבור מעיצוב נעלי עקב מעור לכפכפי גומי

25.04.2016, 08:24 | מורן לונדון

שרה גורט (35) נולדה בצרפת כשאופנה זורמת בעורקיה. בית האופנה האריסטוקרטי והנחשב בלנסיאגה היה שייך לבן דוד שלה, סבא שלה היה תדמיתן וההורים שלה עסקו בסיטונאות אופנה. לא מפתיע, אם כך, שהחליטה ללמוד עיצוב אופנה בסנט מרטין באנגליה ולהתמחות בנעליים.

"אחרי הלימודים נסעתי לארצות הברית ועשיתי סטאז' בבלנסיאגה וב־BCBG", היא מספרת. "גרתי שם עשר שנים ובמהלכן עבדתי אצל מעצבי נעליים ידועים כמו סטיב מאדן, צ'ייניז לאונדרי וקנת' קול. אפילו הקמתי שם מותג קטן משלי בשם Charlie My Love, שהציע נעלי עור סקסיות על עקבים גבוהים. לאחר שלוש שנים הוא נסגר בשל שותפויות לא מוצלחות וניהול לא נכון".

הסקסיות של המותג הראשון שלה היא אנטיתזה למותג החדש שלה מוזס (Moses) - כפכפי גומי שטוחים ונוחים שהפכו ללהיט גדול בישראל ובעולם.

"לפני שלוש שנים עשיתי עלייה לישראל. יש בי המון ציונות ואהבה למדינה ואני מרגישה פה בבית". כשהתיישבה בארץ כדיירת קבע, החליטה ליצור מותג משלה בעזרת הניסיון הרב שהיא מביאה איתה. מהתמחויות ועבודה במותגים גדולים ומסועפים וגם מהניסיון הכואב שחוותה עם המותג הקודם שלה הבינה שהיא צריכה לשנות כיוון מחשבה: "אחד הקשיים שהיו לי במותג הקודם היה הבחירה לעצב מגוון דגמים, שכל אחד מהם דורש משהו אחר - עקבים, סוליות, עורות, מתכות וכו'. החלטתי לאתגר את עצמי ולחשוב איך אני יוצרת מונו־פרודקט, מוצר אחיד שיכול לענות על כמה צרכים, שכל אחד יוכל להתחבר אליו ואינו כפוף לטרנדים". 

כפכפים בעיצובה של שרה גורט, צילום: יחצ חול כפכפים בעיצובה של שרה גורט | צילום: יחצ חול כפכפים בעיצובה של שרה גורט, צילום: יחצ חול

בד בבד עם החיטוטים במוחה נחשפה גורט לשיטת הייצור בהזרקה, ואז עלתה במוחה ההברקה לייצר כפכפי גומי בדגם אחיד במגוון רחב של צבעים לנשים, גברים וילדים. "זה נראה נורדי, נקי מאוד ומינימליסטי", היא מתארת. היא גייסה מימון מחסכונות ומגופים המעניקים הלוואות לעסקים קטנים והתחילה לפתח את הבייבי החדש שלה, נעלי מוזס. "אמנם אני מייצרת בסופו של דבר נעליים, אבל השיטה והחומרים דווקא לקחו אותי למקום חדש בתחום - עיצוב מוצר. נדרש לי זמן לזקק את החומר ולהגיע למידת גמישות ולמשקל שיהיו נוחים אך עמידים. אלה דברים שלא נחשפתי אליהם בתחום עיצוב האופנה והיה לי הרבה מה ללמוד".

הכפכפים, שמשווקים בישראל בידי חברת קולנוע חדש, מדליקים, נוחים וקלילים מאוד. הם מיוצרים במגוון של 16 צבעים, ויש להם ריח מתוק ותג מחיר מפתה: 140–180 שקל (בקרוקס אנד מור ובמאיה נגרי).

ואולם, ההצלחה בישראל היתה רק קצה הקרחון, מתברר, ובתוך שנה הכפכפים כבר נמכרים ב־13 מדינות בעולם, ובהן הונג קונג, אנגליה, ספרד וצרפת.

איך ממשפחה שעוסקת באופנה מסורתית יצאה מישהי שמייצרת נעליים באמצעות טכנולוגיה?

"מצד אחד זה נכון, ומצד שני דווקא מדובר בנעליים שחלק ניכר מהייצור שלהן נעשה בעבודה יד. ההזרקה של החומר לתבנית היא החלק הקטן בתהליך. צריך לחתוך שאריות חומר ולשייף וגם הצביעה שלהן נעשית בתהליך ידני קפדני".

ומה מקור השם מוזס?

"אני מרגישה שהסתובבתי 40 שנה במדבר, כלומר בחו"ל, עד שהגעתי לישראל ומצאתי את המקום שלי, העסקי והאישי, ממש כמו משה".

תגיות