הגורל של הסדאן: יונדאי משדרגת את ציי הליסינג הישראליים
השוק המקומי הולך ונוטש את מכוניות הסדאן, וסביר שאלנטרה החדשה, שנועדה להחליף את i35 וזהה לה בפרופורציות, תככב בעיקר בציי הרכב
נוסחה שעובדת לא צריך להחליף, כך לפחות חושבים ביונדאי. זו הסיבה שיונדאי אלנטרה אינה נראית שונה מהותית מיונדאי i35, שאותה היא נועדה להחליף.
בסיס הגלגלים של אלנטרה, כלומר המרחק בין גלגליה הקדמיים לאחוריים, זהה לחלוטין לזה של יונדאי i35, וכך גם יתר הפרופורציות של האלנטרה החדשה, אולם העיצוב שלה חד יותר, הקווים שלה פחות מעוגלים ויש לה הרבה יותר נוכחות. השיפור מורגש בעיקר בתא הנוסעים: אלנטרה מרווחת יותר מקודמתה, והסיבה העיקרית לשיפור במרווח הפנימי היא עיצוב מחודש של לוח המחוונים, המעניק יותר מקום לרגלי הנוסע.פלסטיק נוקשה
גם איכות החומרים באלנטרה גבוהה יותר מזו של הדגם היוצא. עם זאת, אלנטרה היא דגם שמיועד בעיקר לשוק הרכב האמריקאי, שסטנדרטי הדיפון שלו נמוכים מאלה של השוק האירופי, ובהתאם לכך ניתן למצוא בלוח המחוונים שלה חלקים פחות איכותיים כמו החיפוי העליון שמעל לוח השעונים, בהם הפלסטיקה נוקשה למדי ואינה מיישרת קו עם דגמים אחרים של יונדאי שמיועדים לשוק הרכב האירופי, כגון i30.
ליונדאי מגיע ציון לשבח על רמת האבזור: אלנטרה מצוידת במערכת שמע טובה, שכוללת פונקציה לשימוש בווייז. היא מצוידת גם בבקרת אקלים מצוינת ובגג נפתח. עם זאת, היבואנית כלמוביל מסתפקת בהתקנת מערכת מובילאיי, המסוגלת להתריע בפני הנהג על מכשולים וסכנות כגון סטייה מנתיב, אך אינה מסוגלת לעצור את המכונית. הדגמים המשווקים לארצות הברית לדוגמה מצוידים במערכת שמסוגלת לבלום את האלנטרה באופן עצמאי בשעת סכנה, ללא כל התערבות מצד הנהג.
2 תגובות לכתיבת תגובה