אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנה לאפל ווטש: המכירות מצוינות, המכשיר פחות

שנה לאפל ווטש: המכירות מצוינות, המכשיר פחות

לשעון החכם של אפל הייתה שנת השקה מוצלחת מאוד, במהלכה נמכרו כ-12 מיליון שעונים, כפול ממספר האייפונים שנמכרו בשנה הראשונה. הפרשנים מצביעים כל כמה מגבלות בולטות של המכשיר, אבל המשתמשים דווקא מרוצים

25.04.2016, 11:16 | עומר כביר

האפל ווטש, השעון החכם של אפל, מכר בין 12 מיליון ל-13 מיליון יחידות בשנה הראשונה להשקתו, פי 2 ממה שמכר האייפון בתקופה המקבילה אך משמעותית פחות ממכירות האייפד בשנתו הראשונה – כך לפי הערכות אנליסטים שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

לפי הערכות השעונים נמכרו במחיר ממוצע של בין 450 ל-500 דולר ליחידה, ויצרו בעבור אפל הכנסות של עד 6 מיליארד דולר. לפי נתונים של IDC האפל ווטש החזיק ב-61% משוק השעונים החכמים הגלובלי ב-2015.

הדור הבא של השעונים יתאים לשימוש גם בנפרד מהאייפון?, צילום: נמרוד צוק הדור הבא של השעונים יתאים לשימוש גם בנפרד מהאייפון? | צילום: נמרוד צוק הדור הבא של השעונים יתאים לשימוש גם בנפרד מהאייפון?, צילום: נמרוד צוק

מדובר בנתונים מרשימים, אך לא המרשימים ביותר שהיו לאפל בהשקת מוצר חדש. אף שהשקת האפל ווטש היתה מוצלחת יותר מזו של האייפון, שמכר רק 6.1 מיליון יחידות בשנתו הראשונה, השעון מפגר אחרי האייפד שמכר כ-19.5 מיליון יחידות בשנה הראשונה וגם תפס נתח שוק גבוה בהרבה.

עם זאת, יש כמה הבדלים עקרוניים: האייפד נכנס לשוק בו לא היו לאפל מתחרות רציניות וליצרניות האחרות נדרש זמן רב על מנת להציג טאבלטים ראויים, וגם השימושיות שלו היתה ברורה יותר. אפל ווטש, מנגד, נכנס לשוק שבו כבר יש מתחרים בולטים רבים ומוצלחים, וחלקם אף עולים עליו בעיצובם וביכולתיהם.

61% משוק השעונים החכמים הגלובלי 61% משוק השעונים החכמים הגלובלי 61% משוק השעונים החכמים הגלובלי

בנוסף, השעון סובל מכמה מגבלות משמעותיות, כמו חיי סוללה קצרים ויכולת לעבוד רק בצמוד לאייפון. אולם מקורות בעלי ידע בנושא אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" שאפל מטפלת בכמה מבעיות אלו ושהדור הבא של השעון יתמוך באינטרנט סלולרי ויכלול מעבד מהיר יותר.

עם זאת, כמה פרשנים ואנליסטים טוענים שהשעון סובל מבעיות חריפות ובסיסיות הרבה יותר. אנליסט פורסטר ג'יי.פי גאונדר אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" שהשעון לא שימושי מספיק, ושהוא ציפה שעסקים רבים יותר יפתחו בעבורו אפליקציות כמו זו של רשת המלונות Starwood שמאפשרת ללקוחות לבצע צ'ק אין מבלי לעבור בדלפק הקבלה ולפתוח את דלת הכניסה לחדר באמצעות השעון. “אפל לא עשתה מספיק על מנת לבנות אקוסיסטם רחבה יותר", הוא אמר. “היא צריכה להפוך את השעון למוצר שאי אפשר לוותר עליו".

נראה שדווקא המשתמשים עצמם שבעי רצון מהמכשיר. בסקר שערכה חברת Wristly בין 1,150 בעלי אפל ווטש, 93% מהנשאלים אמרו שהם "מרוצים" או "מרוצים מאוד" מהמכשיר. אפל עצמה אמרה במרץ האחרון ששליש מהמשתמשים מחליפים את רצועות האפל ווטש על בסיס קבוע.

פרשנים רבים ממהרים להזכיר שהבעיות מהן סובל האפל ווטש כעת אינן שונות מהותית מאלו שמהם סבלו האייפון והאייפד בשנה הראשונה להשקתם. בשני מקרים אלו מדובר במוצרים פורצי דרך שבתחילת דרכם סבלו ממכירות אטיות ובעיות כמו מחיר גבוה או מחסור בתכונות חשובות, אך מרגע שתוקנו בעיות אלו הפכו להצלחה מסחררת.

דברים ברוח דומה אמר וולט מוסברג, מייסד ועורך אתר חדשנות הטכנולוגיה re/blog, בראיון שהתפרסם ב"כלכליסט" לפני כחודש. "הוא לא נמצא בשוק מספיק זמן כדי לפסוק לגביו", הוא אמר. "הייתי ביקורתי כלפיו, ואני מבין את החולשות ואת הכשלים שלו, אבל אני גם יודע שאם בוחנים את ההיסטוריה של האייפוד, של האייפון או של המק – כל המוצרים האלו היו בשוק לפחות שנתיים או שלוש שנים לפני שהם המריאו באופן משמעותי".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות