אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכב כביש־שטח חדש לרנו ופורשה לעממיים צילום: יצרן

רכב כביש־שטח חדש לרנו ופורשה לעממיים

יצרנית הרכב הצרפתית מציגה בתערוכת הרכב שמתקיימת השבוע בבייגי'נג רכב כביש־שטח בעל מרווח של 213 מילימטר בין הגחון לכביש. פורשה הציגה בתערוכה את הדור החדש של הדגם העממי שלה

02.05.2016, 08:07 | תומר הדר

קרוס אובר ספורטיבית חדשת של פולקסווגן, פורשה "עממית" ורכב כביש־שטח חדש של רנו ‑ אלה הם כמה מהרכבים המוצגים בתערוכת הרכב של בייג'ינג. בעבר מרבית יצרניות הרכב זלזלו בתערוכת הרכב של השוק הסיני, אך כיום, לנוכח התמורות שחלו בשוק, אין יצרנית שמרשה לעצמה להיעדר מן התערוכה.

רנו קולאוס

הדור הראשון של רנו קולאוס, ששווק גם בישראל, זכה להצלחה בלתי מבוטלת: מדובר ברכב כביש־שטח המצויד במערכת הנעה כפולה מתוחכמת, ואשר יוצר על ידי חטיבתה הקוריאנית של רנו – רנו סמסונג. הדור השני של קולאוס מבוסס על עיקרון דומה: מערכת הנעה כפולה ומתוחכמת פותחה בשיתוף עם ניסאן היפנית, וברנו מדגישים שבשונה מרכבי כביש־שטח רבים, קולאוס מיועדת לעבודת שטח קשה הודות למרווח של 213 מילימטר בין גחון הרכב לרצפה. לפי רנו, הרכב צפוי להיות מרווח יותר מן הקולאוס הנוכחית. לפי פרסומי רנו, ברכי הנוסעים מאחור נהנים ממרווח של 289 מילימטר. קולאוס החדשה תצויד בשפע של מערכות בטיחות מסוגים שונים, החל במערכת בלימה בשעת סכנה וכלה במערכת המתריעה על סכנות בצדי הרכב. קבוצת קרסו, יבואנית רנו, בוחנת בימים אלה את יבוא קולאוס לישראל.

רנו קולאוס , צילום: יצרן רנו קולאוס | צילום: יצרן רנו קולאוס , צילום: יצרן

פולקסווגן T PRIME

פולקסווגן, המלקקת בימים אלה את פצעיה לאחר פרשת דיזלגייט, עושה כיום מאמצים להציג מכוניות בעלות טכנולוגיות להפחתת זיהום. תערוכה בסין, המוכת זיהום אוויר, היא הזדמנות מצוינת לחברה להציג אתT PRIME, אב טיפוס של רכב שטח עתידי שצפוי להיות ממוצב בין טיגואן לטוארג. T PRIME, שיגיע לייצור בעוד כשלוש שנים, מצויד במערכת הנעת פלאג־אין הייבריד, כלומר הוא מסוגל לנסוע בכוחו של מנוע חשמלי לטווח של עשרות קילומטרים, וכשהחשמל אוזל, עד לטעינה הקרובה הבאה, נכנס לפעולה מנוע בנזין. לפי נתוני פולקסווגן, T PRIME מסוגלת לנסוע 50 ק"מ על חשמל בלבד, לפני שמנוע הבנזין, בנפח2 ליטר מתחיל לפעול. ההספק המשולב של שני המנועים הוא 381 כוחות סוס, מה שמאפשר לרכב לזנק ל־100 קמ"ש בתוך פחות משמונה שניות, וולהגיע למהירות מרבית של יותר מ־230 קמ"ש.

פולקסווגן T PRIME , צילום: יצרן פולקסווגן T PRIME | צילום: יצרן פולקסווגן T PRIME , צילום: יצרן

פורשה 718

פורשה בחרה דווקא בבייג'ינג להצגת הדור החדש של 718 קאיימן, ששיווקו בישראל החל השבוע, עם הצגתו בתערוכה הסינית. קאיימן נחשבת לדגם העממי של פורשה, עם גרסת בסיס המצוידת במנוע בנפח 2 ליטרים, המפיק 300 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו. הגרסה הזו, שתעלה לצרכן הישראלי 442 אלף שקל, מסוגלת לזנק מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות, ולהגיע למהירות מרבית של 275 קמ"ש. למי שחפץ בתוספת ביצועים, גרסת ה־S, שעולה 549 אלף שקל, מצוידת במנוע טורבו בנפח 2.5 ליטרים, המפיק 350 כוחות סוס. קאיימן S מסוגלת לזנק ל־100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, ולהגיע למהירות מרבית של 285 קמ"ש.

פורשה 718 , צילום: יצרן פורשה 718 | צילום: יצרן פורשה 718 , צילום: יצרן

תגיות