אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל גינדי החזקות: "בתקלות אצל אחרים הרבה פחות התעניינו" צילום: עמית שעל

ראיון כלכליסט

סמנכ"ל גינדי החזקות: "בתקלות אצל אחרים הרבה פחות התעניינו"

רן קיט, סמנכ"ל לקוחות בגינדי החזקות, לא מתרגש מהתלונות על בעיות בפרויקטים של החברה: אלה מקרים בודדים מתוך אלף דירות שמסרנו בשנה, הוא טוען

02.05.2016, 08:12 | דותן לוי

גינדי החזקות נחשבת לגדולה מבין החברות שנושאות את השם גינדי, והיא נמצאת בבעלות חמשת ילדיו של יגאל גינדי — ליטל, מנחם, אבי, רועי וגיא. ב־2015 דיווחה החברה על מסירת 1,000 דירות לאכלוס ועל מכירה של 1,700. ב־2014 מסרה גינדי 722 יח"ד לאכלוס ומכרה 646. לשם השוואה, ב־2015 מסרה שיכון ובינוי 575יח"ד לאכלוס ומכרה 912 דירות, קרוב למחצית מהיקף הפעילות של גינדי. למרות גודלה, אזכורים רבים של גינדי בתקשורת לא מסבים נחת לבעלים: סגנון השיווק האגרסיבי והייחודי וסכסוכים מתוקשרים עם דיירים בפרויקטים שלהם.

קראו עוד בכלכליסט

פוקוס תקשורתי

ברור שגם בחברות אחרות מתגלים ליקויי בנייה. סמנכ"ל לקוחות ודיירים בגינדי, רן קיט, מאמין שהפוקוס על החברה הוא תוצאה של השם האטרקטיבי. "גינדי זה שם סקסי. הוא מאוד ותיק בענף. זה שם מסקרן ויש לזה השלכות. עם גינדי קל מאוד להגיע לתקשורת. היו מקרים של תקלות קשות בבניינים של חברות פחות מוכרות ואף אחד לא התעניין, אף על פי שאנחנו יודעים שניסו לעניין את התקשורת", הוא אומר.

לדבריו, התקלות דומות בכל החברות "כי כולנו בונים עם אותם קבלנים. מסרנו בשנה האחרונה אלף דירות, זה המון. ויש תקלות. אין כאן 100%. זה לואו טק, וכמה שמפקחים זה קורה. למשל, כדי למנוע נזילות התחלנו לעשות צילומי צנרת וגם זה לא עזר. העניין הוא איך מטפלים בתקלות. מתוך אלף דירות שנמסרו הציבור שמע על כמה מקרים בלבד. יש לנו גם המון מכתבי תודה".

רן קיט, סמנכ"ל לקוחות ודיירים בגינדי החזקות. "הבנו ששוק אוכל זה דבר שעובד טוב", צילום: עמית שעל רן קיט, סמנכ"ל לקוחות ודיירים בגינדי החזקות. "הבנו ששוק אוכל זה דבר שעובד טוב" | צילום: עמית שעל רן קיט, סמנכ"ל לקוחות ודיירים בגינדי החזקות. "הבנו ששוק אוכל זה דבר שעובד טוב", צילום: עמית שעל

תסכים שטיפול מהיר בליקויים מונע מהדיירים לרוץ לתקשורת.

"לא תמיד. לאחרונה היתה הצפה במגדלי הלאום בראשון לציון וזו דוגמה טובה לעיוות שבו הסיפור הוצג בתקשורת. הבניין מאוכלס שנה. ההצפה לא נבעה מתקלה טכנית אלא מגורם אנושי. נציג הוועד התקשר ב־11 בערב ביום שישי לקבלן ולחברת הניהול ולא השיג אף אחד, עד שניר, מנהל מחלקת בדק אכלוסים שלנו, ענה וסייע לטפל בבעיה. הדייר הודה לנו ואז רץ לתקשורת. בכלל, במגדלי הלאום יש רק בניין אחד 'בעייתי' מתוך 12, וכל פעם התקשורת חוזרת לאותו בניין. יש עוד 490 דיירים שאין להם בעיות. בדרך כלל אלה דיירים ספורים שעושים בלגן".

היתה גם תלונה משרי אריסון שלא ידועה כאדם שרץ לתקשורת.

"לשרי אריסון התפוצצה זכוכית במרפסת וטיפלנו בזה".

גינדי ידועים בשיווק. זה לא בא על חשבון השירות?

"אני חושב שלאחרונה רמת השירות שלנו עלתה. יש 5,000 דיירים רשומים בדירות שמסרנו עד כה. גייסנו אנשי בדק שמכירים את התקנים ואת עולם הבנייה במטרה למנוע בעיות בעתיד. אנחנו חוויית המשתמש של הדייר מול גינדי. אנחנו מחלקה של 15 איש. לכל פרויקט יש מנהל שמלווה אותו לאורך כל התהליך. עם מסירת הדירה זה עובר למחלקת בדק. אנחנו מלווים את הדייר בהתנהלות מול הקבלן, ואם אנחנו מרגישים שהוא לא מקבל את השירות שמגיע לו, אנחנו מסייעים לפתור את הבעיה".

דיירים מוכרים וחזקים

אחד המקרים הכי מתוקשרים של תלונות נוגע למגדלי שרונה. הדיירים במגדלים טוענים שלא ידעו על הקמת השוק, ושבנייתו גרמה להם לא מעט בעיות.

נראה כאילו בשרונה המאבק מול הדיירים יצא משליטה.

"בשרונה יש סיפור מורכב. זה מגה־פרויקט עם דיירים מוכרים וחזקים שמנצלים זאת היטב. היו שם תקלות אבל טיפלנו בהן. היינו מודעים למשמעויות של כל דבר. היו שם הרבה דירות שמיד עם האכלוס נכנסו לשיפוצים ולהתאמות אישיות, זה עשה נזק כי נוצר רושם שהבנייה לא הסתיימה".

ומה המענה שלכם לטענה שהם לא ידעו שעומד לקום להם שוק מתחת לבית?

"לא תוכנן להיות שם שוק. זה היה מהלך יצירתי שהחיה את המתחם. מהרגע שזה הוחלט הזמנו את הדיירים והגענו איתם להבנות. כולם ידעו. בשלושת החודשים האחרונים הכל התייצב, אחרי שהיו תקלות והצפות ביוב. פתרנו 99% מהתקלות ואם יהיו עוד נטפל בהן. חלק מהדברים לא ניתן היה לדעת מראש. נפגשנו עם נציגי הוועד לכל אורך הדרך".

יש לכם כוונה למכור את שרונה מרקט ולהקים שווקים נוספים?

"כרגע שרונה מרקט לא למכירה. וכן, מחפשים מקום לשוק אוכל באזור השרון. הבנו שזה עובד טוב ואנשים אוהבים להגיע אליו. זה לא עוד קניון. קניונים נראים היום אותו הדבר וכולם מחפשים בידול".

לאחרונה הודעתם על שיתוף פעולה עם אורתם סהר בפרויקטים של מחיר למשתכן, במה מדובר?

"אנחנו רק גורם מממן שם. הדירות לא יהיו תחת המותג גינדי. זה פרויקט של אורתם סהר. אין לנו כוונה להתמודד על פרויקטים של מחיר למשתכן".

מקרי שבחרתם דווקא את אורתם סהר שמנהלת תביעה נגד בני הדודים מגינדי השקעות?

"זה לא קשור. התזמון מקרי לחלוטין".

למה החלפתם את א. דורי בשני פרויקטים שלכם?

"הם בנו עבורנו במשתלה (תל אביב) וברמת השרון. זימנו את כל הדיירים והסברנו שזה מהלך של אין ברירה. עשינו את זה כי הבנו שזה הכי נכון. יכולנו לחכות, אבל חששנו שדברים יגיעו לבתי משפט ופרויקטים ייעצרו. כל המהלך עלה לנו 30 מיליון שקל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
גינדי תיקנו ?-היום 8.5.2016-הצפת מים- התפוצץ שסתום מאגר המים באחד הבניינים
גינדי ורן קיט טוענים כי תיקנו 99% מהליקויים = שקר גס היום 8.5.2016 שוב הצפת מים במגדל המגורים עקב פיצוץ שסתומי לחץ במאגר מים על גג המגדל . כל המעליות מוצפות מים ומושבתות , הדיירים עולים ברגל לדירות 35 קומות. וגינדי יחד עם דניה סיבוס אומרים דיירים מפונקים ??? סחטנים ?? בושה וחוצפה של גינדי
שלמה , תל אביב  |  08.05.16
12.
סמנכ"ל לקוחות בגינדי
רן הוא סמנכ"ל הלקוחות החמישי ב-6 שנים הייתה שוש, אחריה צחי, אחריו אילן ואחריו גיא. עכשיו רן. כל אחד החזיק מעמד אצל גינדי כשנה... למה ? כי לגינדי אין "לקוחות". יש קונים פוטנציאליים וקונים.מהרגע שחתמת על ההסכם אתה עבורם לא לקוח אלא אויר. אז שאתה סמנכ"ל לענייני כלום, אתה לא מחזיק מעמד.
ליאור  |  02.05.16
לכל התגובות