אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Gett משנה את הסדרי התשלום לנהגים ואלה מאיימים לשבות צילום: רונן בוידק

Gett משנה את הסדרי התשלום לנהגים ואלה מאיימים לשבות

נהגי מוניות שעובדים עם האפליקציה מוחים על השינוי בשיטת העבודה ומאיימים בשביתה. גט בתגובה: "למהלכים תהיה השפעה חיובית הן מבחינת הכנסתם של הנהגים והן בזמינות ללקוחות"

02.05.2016, 11:48 | עומר כביר

יום בלי גט טקסי? נהגי מוניות באפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) מתכננים להשבית את פעילותם באפליקציה ב-22.5, בין השעות שמונה בבוקר לשתיים בצהריים, במחאה על שינוי במסלולי העבודה עם החברה, שלדבריהם יביא לייקור בתעריפים שהם משלמים לה.

עד עתה נהגים בגט יכלו לבחור באחד משני מסלולים - תשלום של 4 שקלים לכל נסיעה, או תשלום חודשי של 600 שקלים שכולל 100 נסיעות ולאחר מכן שקל לכל נסיעה. בנוסף, בכל מסלול חויבו נהגים בתשלום דמי תוכנה של בין 60 ל-265 שקלים (הסכום נקבע בהתאם למיקומם הגיאוגרפי).

ב-1 ביוני תיכנס לתוקף שיטת עבודה חדשה במסגרתה יוצעו לנהגים ארבעה מסלולים שונים, עם תשלום קבוע ועמלה משתנה לכל נסיעה. בקצה אחד של הסקאלה נמצא מסלול בו משלמים הנהגים 49 שקל בחודש בתוספת 15% עמלה לכל נסיעה, ובקצה השני תשלום חודשי של 999 שקל ללא עמלת נסיעה. בנוסף בוטל תשלום דמי התוכנה.

קראו עוד בכלכליסט

"כמו שבנינו את החברה הזו, אנחנו נמוטט אותה", אמר ל"כלכליסט" מתי שבתאי, יו"ר ועד נהגי המוניות בירושלים, חבר הנהלת האיגוד הארצי של נהגי המוניות ונהג בגט, שמוביל את היוזמה לשבות. ואולם, בשלב זה עדיין לא ברור היקף ההשפעה של היוזמה שמוביל שבתאי ומה תהיה מידת ההיענות של הנהגים. בנוסף, בגט טוענים שהמסלולים החדשים דווקא יובילו להוזלה בתעריפים שמשלמים הנהגים וקובעים: "יש לנו את דמי השימוש הזולים בארץ".

לפי גט, במסלולים החדשים התעריף שישלמו הנהגים יהיה נמוך משמעותית מזה שהם משלמים לתחנות והם מספקים אפשרויות הוגנות יותר לנהגים בפריפריה או לנהגים שעובדים בגט רק באופן חלקי, ושהיקף הנסיעות שלהם עם האפליקציה הוא נמוך יחסית. לדברי החברה, השיטה החדשה מביאה להוזלה במחיר שמשלמים הנהגים פר נסיעה כאשר כל נהג יכול לבחור במסלול שמתאים לו ביותר בהתאם להיקף הנסיעות החודשי שלו.

ואולם, לדברי שבתאי, בשעה שבחודש שעבר הוא שילם לגט טקסי 517 שקל, תחת המסלולים החדשים הסכום שיעביר לבחרה על אותן נסיעות בדיוק יעמוד על 842 שקל (במסלול של תשלום חודשי בסך 699 שקל הכולל מאה נסיעות שלאחריהן משלם הנהג עמלה של 5% לנסיעה).

"בשיטה הקודמת זה היה פחות או יותר הסכום שגובים בתחנות הרגילות, אולי יקר יותר ב-10% אבל הסכמנו כי זה נוח וקל", הסביר שבתאי. "עכשיו אחרי, שהם ניכסו לעצמם את כל הלקוחות והנהגים, הם שינו את הסדרי התשלום. קודם הם טענו שהם יוזילו את התעריפים, אבל בפועל הם מייקרים את דמי ההעמלה בין 200 ל-300 שקלים בחודש. שום תחנה אחרת לא תעיז לעשות עליית מחירים כזו דרסטית. גט טקסי פוגעים בפרנסת הנהגים בצעד שרירותי. אם הם לא ירדו מהעץ ולא יבואו לטובת הנהגים, לא יהיה מענה בגט טקסי".

מגט נמסר בתגובה: "Gett השיקה ארבעה מסלולים חדשים עבור נהגיה, המהווים את דמי השימוש הזולים ביותר בישראל ביחס לכמות הנסיעות המתקבלת מבין כל החברות הפועלות בשוק. בנוסף, ביטלה גט לאלתר את דמי התוכנה לנהגיה, כאשר המטרה היא לייצר מסלול מותאם לכל נהג ונהג. ניסיון העבר מלמד ומוכיח כי למהלכים מסוג זה אותם מבצעת Gett,שהביאה למהפכה בהרגלי צריכת המוניות בארץ, ישנה השפעה חיובית ומשמעותית, הן מבחינת הכנסתם של הנהגים והן במענה המהיר והזמינות ללקוחות החברה".

תגיות