אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מעצבת מחדש את יוטיוב בצלמה ובדמותה צילום: venturebeat.com

גוגל מעצבת מחדש את יוטיוב בצלמה ובדמותה

שנתיים אחרי שהשיקה את השפה העיצובית הייחודית שלה, גוגל מתחילה ליישם אותה גם באתר הווידיאו הפופולרי שבבעלותה, כרגע רק בארה"ב

02.05.2016, 16:17 | הראל עילם

אחרי קרוב לשנתיים, גוגל מתחילה ליישם את שפת העיצוב המזוהה איתה, Material Design, גם באחד מהאתרים הכי פופולרים שלה – יוטיוב.

קראו עוד בכלכליסט

גוגל השיקה את Material Design ביוני 2014, במטרה להתמודד עם העיצוב השטוח והאלגנטי יותר שאפל הכניסה לממשק מכשירי האייפון עם iOS 7 מספר חודשים לפני כן, בספטמבר 2013. השפה העיצובית של גוגל נועדה להתמודד עם חלק מבעיית הפרגמנטציה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שבה לכל אפליקציה, וידג'ט וממשק מבוסס אנדרואיד היה מראה שונה לחלוטין. Material Design נועדה בעצם להיות מעין נקודת יחוס לכל מפתחי האפליקציות.

המראה החדש של יוטיוב, צילום: venturebeat.com המראה החדש של יוטיוב | צילום: venturebeat.com המראה החדש של יוטיוב, צילום: venturebeat.com

מאז 2014, גוגל עדכנה את רוב אפליקציות אנדרואיד הרשמיות שלה בהתאם לעיצוב החדש, ביניהן גם אפליקציית יוטיוב הרשמית. בנוסף, היא עדכנה חלק מהאלמנטים של כרום, הן בגרסת המובייל והן בגרסה השולחנית. אבל עד כה, רוב אתרי גוגל בגרסה השולחנית לא עודכנו לעיצוב החדש. עכשיו, כחלק מהעדכון של מערכת ההפעלה כרום OS, שהולכת גם היא לאמץ את Material Design, גוגל עומלת על מנת לעדכן את אתריה השונים.

צבעי הרקע משתנים, צילום: venturebeat.com צבעי הרקע משתנים | צילום: venturebeat.com צבעי הרקע משתנים, צילום: venturebeat.com

העיצוב החדש שם דגש גדול יותר על חיפוש, עם שורת חיפוש שנמצאת בראש כל עמוד, ותפריט נגלל ונפתח. ה-Material גם צבעוני יותר ואינו מוגבל לצבעי הלבן והאדום, אלא מקבל אוטומטית צבע רקע שמתאים לסרטון, הערוץ או התפריט שהמשתמש פתח.

נכון להיום משתמשים שקיבלו גישה לעיצוב החדש יכולים לבחור אם להשתמש בו או בעיצוב הקלאסי. העיצוב החדש זמין אך ורק למספר קטן של גולשים שנמצאים בארצות הברית, אבל המשתמשים האמריקאים יכולים להפעיל אותו בצורה ידנית דרך ממשק המפתחים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
תגידו אתם באמת חושבים שגוגל פשוט "שלפה" את השפת עיצוב הזאת?!
נראה לכם באמת שעבדו בגוגל רק "כמה חודשים" על השפת עיצוב החדשה שלהם Material Design רק כי באפל שינו את העיצוב?! אתם יודעים כמה פעמים לאורך החיים של אנדרואיד העיצוב השתנה?! אתם יודעים כמה פעמים לאורך החיים של IOS העיצוב שלה השתנה?! (רמז - העיצוב באנדרואיד השתנה כמעט פי 3 יותר פעמים). אתם באמת חושבים שאפל המציאה את העיצוב השטוח?! מייקרוסופט עשתה את זה הרבה לפני עם הממשק אריחים שהיא הוציאה למוביל שהשטיח את כל העיצוב של מכשירי ווינדוס פון ואפל וגוגל "העתיקו" דווקא ממיקרוסופוט. לא שאפשר לקרוא לזה העתקה כן - עיצוב זה טרנד, ובדיוק כמו באופנה, אין פה בעתקה אלא שימוש בטרנד. בדיוק כמו שהדפסים טרופיים על חולצות היו באופנה לפני שנתיים אז כולם מכרו חולצות עם הדפסים כאלה, וזה לא שמשהו העתיק ממישהו... - ככה גם בעיצוב ממשקים יש טרנדים (אם זה עיצוב, שפת עיצוב, צורת עיצוב, פונטים, הצגת מידע) וכולם הולכים לפי הטרנד. ואם להתחבר להתחלת החפירה שלי - באנדרואיד Material Design מייצג את השינוי החמישי שהמערכת עברה מבחינה עיצובית. IOS 7 מייצגת את השינוי הראשון המשמעתי שמערכת ההפעלה לאיפון עברה והשינוי עיצוב השני בכלל לאיפון. אז תנחו כבר עם המלחמה הדפוקה הזאת בין גוגל לאפל. גוגל ניצחה מזמן לפי צד אחד ואפל ניצחה מזמן לפני הצד השני וכולם מעתיקים מכולם.
רובי  |  02.05.16