אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגון-מחדש במשרד התחבורה: מספר המנהלים יצומצם צילום: צביקה טישלר

ארגון-מחדש במשרד התחבורה: מספר המנהלים יצומצם

מתבטלת מחלקת ציוד מכני הנדסי, מצטמצמת מחלקת הסחר ויבוא מוצרי התחבורה, זאת במסגרת מעבר משיטה של ניהול לפי מוצר ספציפי לשיטה של ניהול לפי נושאים

02.05.2016, 14:35 | תומר הדר

משרד התחבורה משלים בימים אלה תהליך רה-אורגניזציה מקיף המיועד לצמצם את כמות המנהלים במשרד, כך עולה ממסמך שהפיץ השבוע משרד התחבורה.

על פי המסמך, שחיבר משה וייצמן, מנהל בכיר באגף הרכב, מתבצע צמצום של בעלי העמדות הבכירות במשרד התחבורה, שבמסגרתו מתבטלת מחלקת מ"ה (ציוד מכני הנדסי), מצטמצמת מחלקת הסחר ויבוא מוצרי התחבורה -

שיעבור לטיפול מחלקת היבוא במשרד. בלב השינוי שיתרחש במשרד התחבורה מצוי תהליך של מעבר משיטה של ניהול לפי מוצר ספציפי (למשל מכוניות נוסעים, משאיות או ציוד מכאני) לשיטה של ניהול לפי נושאים (לדוגמה יבוא, או תקינה).

על פי המסמך, מעתה ידרשו עובדי משרד התחבורה להשכלה ברמות מקצועיות מסוימות כדי לבצע את התפקיד. לדוגמה, עובדים אשר עוסקים בתחום התקינה לכלי רכב (מכלול הדרישות שנדרשות לפי חוק ליבוא רכב) יהיו חייבים להיות מהנדסים בהכשרתם. עובדים העוסקים בפיקוח ורישוי יהיו חייבים להיות הנדסאי מכונות.

שר התחבורה, ישראל כץ, צילום: דוברות משרד התחבורה שר התחבורה, ישראל כץ | צילום: דוברות משרד התחבורה שר התחבורה, ישראל כץ, צילום: דוברות משרד התחבורה

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לא מדויק
מי שקרא את המסמך הזה מבין שמספר המנהלים דווקא עולה !!! אם עד לאחרונה היו מנהלי מחלקות ומעליהם אותו ויצמן (מה ההכשרה שלו בתחום הרכב בדיוק ???), כעת יש 3 מנהלים בינו ובין מנהלי המחלקות המקצועיים. זה נראה כאילו כל מטרת המהלך היתה להפוך את מנהלי המחלקות ללא רלוונטיים ושההנהלה הבכירה תוכל להעביר כל החלטה שתחפוץ מבלי שתיתקל בהתנגדות מצד הפקידות המקצועית. נראה שהשירות באגף הרכב הולך להיות הרבה יותר גרוע, יותר מנהלים לא מקצועיים על חשבון אנשי מקצוע ואז כמו עם הטסטרים, יגידו שזה לא יעיל ויעבירו הכל לידיים פרטיות והקומבינות יחגגו עוד יותר.
נוימן , המלאכה 8  |  03.05.16
לכל התגובות