אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האולימפיאדה מגיעה לסנאפצ'ט צילום: בלומברג

האולימפיאדה מגיעה לסנאפצ'ט

NBC תעביר תכני אולימפיאדה בחינם לאפליקציית סנאפצ'ט. זו הפעם הראשונה שהרשת האמריקאית מסכימה לשתף סרטונים של אירוע הספורט

02.05.2016, 20:13 | שירות כלכליסט
האולימפיאדה מגיעה לסנאפצ'ט. האפליקציה חתמה על הסכם עם רשת NBC של קומקסט, שבמסגרתו תשדר תקצירים מאולימפיאדת ריו 2016. זו הפעם הראשונה שהרשת האמריקאית מסכימה לשתף סרטונים של אירוע הספורט.

קראו עוד בכלכליסט

סנאפצ'ט תקים ערוץ מיועד באפליקציה למכשירים הניידים עבור אולימפיאדת ריו. במשך שבועיים חברת המדיה באזפיד תשדר סרטונים קצרים ותכנים של מאחורי הקלעים בערוץ דיסקבר (Discover channel) שיתארח באפליקציה. במקביל, סנאפצ'ט תיצור "סיפורים חיים" יומיים המבוססים על התכנים מ-NBC, ספורטאים ואוהדים בשטח. "מעולם לא אפשרנו את ההפצה של תקצירים מהפלטפורמה של NBC", מסר גארי זנקל, נשיא חטיבת האולימפיאדה של NBC. אך סנאפצ'ט "מגיעה ביעילות לקבוצה דמוגרפית חשובה ביותר בארה"ב, וזה חשוב למאמצים שלנו לארגן קהל רחב שיופיע לצפות באולימפיאדה".

קפיצה לרוחק. "הצעירים של היום לא דבוקים למסך הטלוויזיה", אמר מת קפיצה לרוחק. "הצעירים של היום לא דבוקים למסך הטלוויזיה", אמר מת'יו הניק, ממחלקת הפיתוח של באזפיד. "אבל הם כן בודקים את הסנאפצ'ט כמה פעמים במהלך היום" | צילום: אי פי איי קפיצה לרוחק. "הצעירים של היום לא דבוקים למסך הטלוויזיה", אמר מת

ב-NBC בונים על כך שהקהל הצעיר יותר של סנאפצ'ט יתחיל להתעניין בסיפורים של הספורטאים ובניצחונות שלהם באמצעות האפליקציה, ומשם ימשיך לעקוב אחרי מעלליהם על המגרש באתר של NBC. התכנית הזו מתאימה לאסטרטגיה של סנאפצ'ט לכסות אירועים כמו טקס האוסקר והסופרבול ממספר זוויות, תוך שילוב בין תכנים שמייצרים המשתמשים וגישה לסרטונים שלפעמים נצפים על ידי יותר מ-30 מיליון איש.

"זה עוסק באותה המידה במה שקורה על המגרש ובמה שקורה בכפר האולימפי ואמור להרגיש כאילו נמצאים שם, לראות את זה דרך העיניים של האוהדים ושל הספורטאים", אמר בן שוורין, מנהל השותפויות של סנאפצ'ט. "מיליארדי אנשים צופים באולימפיאדה בטלוויזיה, ורק חלק קטן ממש מגיע לראות אותם באופן אישי".

העסקה מתייחסת רק לארה"ב, שם שילמה קומקסט 1.23 מיליארד דולר עבור זכויות השידור. סנאפצ'ט לא משלמת עבור הגישה. במקום, החברות יחלקו בהכנסות מפרסום המתלווה לתכנים, ש-NBC תהיה אחראית על מכירת שטחי הפרסום. התכנים שבאזפיד מייצרת לא יהיו בלעדיים לסנאפצ'ט, שמחפשת גם אחר שותפים בינלאומיים נוספים לאולימפיאדה.

לדבריו של זנקל, ב-NBC מקווים לחתום על עסקאות דומות עם פייסבוק וטוויטר. עם זאת, הוא ציין כי אין כוונה לשדר בסטרימינג בשידור חי בשום פלטפורמה מלבד NBC, אף שהרשתות החברתיות מעוניינות בעסקאות מסוג זה.

טוויטר לדוגמה, משלמת;10 מיליון דולר ל-NFL עבור שידור בסטרימינג של 10 משחקים בימי חמישי בעונה הבאה.

ליידי גאגא ואובמה

סנאפצ'ט, שבסבב הגיוס האחרון שלה השיגה הערכת שווי של 16 מיליארד דולר, הופכת לשחקנית מתפתחת בתחום הפצת המדיה. החברה מארחת 20 ערוצי דיסקבר באפליקציה שלה, המנוהלים על ידי שותפות כמו נשיונל ג'יאוגרפיק, באזפיד ו-ESPN. הקריאה בהם היא כמו במיני מגזינים בנייד.

סנאפצ'ט לא חושפת את ההכנסות שלה, אך לפי ההערכות הן עמדו על 350 מיליון דולר ב-2016, כך על פי רוברט פק אנליסט ב-SunTrust Robinson Humphrey.

התכנים הפופולאריים ביותר בסנאפצ'ט אינם בדיסקבר, אלא הסיפורים החיים שהחברה יוצרת מאירועים אקטואליים. עבור הסופרבול השנה, הסיפור הנלווה כלל סרטון של ליידי גאגא מתאפרת לפני שעלתה לשיר את ההמנון, סרטון של הנשיא ברק אובמה זורק פוטבול בבית הלבן, והחגיגות של דנבר ברונקוס מחדר ההלבשה שלהם.

"הצעירים של היום לא דבוקים למסך הטלוויזיה", אמר מת'יו הניק, ממחלקת הפיתוח של באזפיד. "אבל הם כן בודקים את הסנאפצ'ט כמה פעמים במהלך היום".  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות