אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מערכות הבטיחות של מובילאיי יותקנו גם ברכבים ישנים של פקידי הממשלה צילום: תומי הרפז

בלעדי לכלכליסט

מערכות הבטיחות של מובילאיי יותקנו גם ברכבים ישנים של פקידי הממשלה

לאחר שחברת מובילאיי זכתה במכרז להתקנת מערכות הבטיחות שלה בכל כלי הרכב הממשלתיים החדשים, החליטו במינהל הרכב שגם פקידים המחזיקים ברכב צמוד שגילו עד שלוש שנים יוכלו לזכות במערכות אלה

05.05.2016, 08:03 | תומר הדר

מינהל הרכב הממשלתי יאפשר לכל עובד המחזיק ברכב צמוד בן עד שלוש שנים לקבל ברכבו מערכת מובילאיי, כך נודע ל"כלכליסט". ההתקנה אינה בגדר חובה, אלא תבוצע לפי בחירתו של העובד.

קראו עוד בכלכליסט

מערכות הבטיחות של מובילאיי מותקנות כיום כציוד סטנדרטי בכל כלי הרכב הממשלתיים החדשים מאז פברואר, אז זכתה מובילאיי במכרז של המדינה להתקנת מערכות הבטיחות. לנוכח זכיית מובילאיי במכרז, תתאפשר התקנת המערכות גם ברכבים הוותיקים. לפי הערכות, צי הרכב הממשלתי שגילו הוא עד שלוש שנים מונה כ־5,500 רכבים.

לאחרונה פנו נציגי האוצר אל כמה יבואני רכב בבקשה לקבל נתונים טכניים בנוגע להתקנת המערכת ברכבים שאינם חדשים. לדברי גורמים המקורבים לאוצר, ההחלטה להתקין את המערכות גם ברכבים המשומשים נובעת מהפחתה במספר תאונות החזית־אחור שנגרמו למכוניות של עובדי המדינה מאז התקנת המערכות.

מובילאיי מובילאיי מובילאיי

בשלהי השנה שעברה הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי המדינה תממן התקנת מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי רכב משנת 2000 ואילך. משרד התחבורה עדיין נמצא בתהליכי היערכות ליישום המהלך, שבמסגרתו תתאפשר התקנה של שלוש מערכות בטיחות: מערכת בקרת סטייה מנתיב, מערכת אשר מנטרת את המרחק מלפנים ומערכת המזהה הולכי רגל בסמוך לרכב. כמה חברות, ובהן מובילאיי, בוש הגרמנית וקונטיננטל, הביעו עניין בהשתתפות ביוזמה.

מינהל הרכב הממשלתי נערך כעת לרכישת אלפי רכבים חדשים. בשבועות הקרובים הוא צפוי לפרסם תוצאות של כמה מכרזי רכש גדולים.

מהאוצר נמסר: "לכל המשרדים הועברה הודעה כי ניתן להתקין מערכת מובילאיי בכל רכב ממשלתי שגילו הוא עד שלוש שנים, לפי בחירת העובד".

ממובילאיי לא התקבלה תגובה. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מערכת גרועה ביותר
כל מי ש"זכה" לקבל מוביליי ברכבו חושב יום ולילה איך לנטרל אותה. זו מערכת מתרידה ומיותרת להבדיל ממערכות שמורכבות על פסי הייצור (ונוסו ע"י יצרני רכב), כן גם אלה שמבוססות על טכנולוגיה של מוביליי אבל הפרמטרים הוגדרו ע"י יצרן רכב ולא ע"י ילדי טכנולוגיה.
מייקל  |  08.05.16
1.
עוד שערוריה תקציבית, שאת הכספים יעבירו לניצולי השואה, ולנזקקים..
אם המערכת אינה מהווה חלק מובנה ברכב. שהמשתמש ישלם מכיסו לשדרוג. כמו כל נהג בישראל. הרי הבכירים אינם מורמים מעם. העניין הוא שכל הבכירים שמקבלים רכבים צמודים מה שמעניין אותם זה הרכב ולא אחריותם במשרה הרמה שהם נושאים. כדאי ללמוד מהאמריקאים. בארה"ב אין מושג של רכב צמוד (למעט רובד קטן) באת עם רכבך הפרטי לעבודה. ולמשימותיך בעיניני עבודה אתה משתמש ברכב הארגון שאותו אתה מחזיר למגרש החניה בסופו של יום העבודה.
אברום  |  05.05.16