אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תעבירו ערוץ ביוטיוב: גוגל מתכננת למכור חבילות כבלים צילום: בלומברג

תעבירו ערוץ ביוטיוב: גוגל מתכננת למכור חבילות כבלים

אתר הוידאו הפופולרי מתכוון להציע כבר ב-2017 גישה בתשלום לחבילות של ערוצי טלוויזיה פופולריים מבית הרשתות האמריקאיות הגדולות ביותר במטרה להתחרות ישירות מול חברות הכבלים

05.05.2016, 15:16 | נמרוד צוק
אחרי שנכנסה לתחום הפקות המקור והמוזיקה בסטרימינג עם שירות יוטיוב רד, החברה עובדת על שירות פרימיום נוסף והרבה יותר אפתני: "יוטיוב אנפלאגד", מיזם שאמור להציע חבילת ערוצי כבלים שלמים על גבי האינטרנט. לטענת סוכנות הידיעות בלומברג, אנפלאגד מכוון להשקה במהלך השנה הבאה כאחד מיעדיה העיקריים של יוטיוב ל-2017.

קראו עוד בכלכליסט

החברה, על פי הדיווח, החלה לתכנן את המהלך עוד ב-2012, ומאז נפגשה עם בכירים בחברות כבלים כמו NBC יוניברסל, ויאקום, 21 סנצו'רי פוקס ו-CBS כדי לדון איתם על פרטי המיזם. אולם, עד לאחרונה היא לא הצליחה להשיג את חוזי הפצת התוכן הנדרשים כדי להפוך את השירות לאפשרי וכדאי. בשונה משרותי סטרימינג פופולרים אחרים בשוק, שפועלים במתכונת על פי דרישה (כגון נטפליקס או הולו), כאן מדובר בגישה לערוצי טלוויזיה המועברים בזמן אמת, כולל פרסומות ןשידורים חיים ולא רק על קטלוג של סרטים וסדרות שבהם ניתן לצפות לפי דרישה.

יוטיוב. בקרוב גם תציע חבילות כבלים, צילום: pixabay.com יוטיוב. בקרוב גם תציע חבילות כבלים | צילום: pixabay.com יוטיוב. בקרוב גם תציע חבילות כבלים, צילום: pixabay.com

המטרות העיקריות, כפי הנראה, היא להגדיל את מספר המנויים המשלמים של החברה ולחזק את ערוצי ההכנסות שאינם מבוססים על פרסום. יוטיוב מתקשה לייצר ערוץ הכנסות גדול מספיק מפרסומות בלבד, במיוחד לאור הרצון שלה להגדיל את זמן השהיה הממוצע של משתמש על גבי אתר יוטיוב. רד הוא חלק מהפתרון לבעיה הזו, בין השאר בגלל תכני המקור שהם לרוב ארוכים יותר מהאורך הממוצע של סרטון קטן ביוטיוב. בנוסף, יוטיוב כבר השיקה לפני מספר שנים את שירות Leanback, המיועד לצפיה בטלוויזיה וכולל בין השאר גם את האפשרות להשכיר סרטים במתכונת VOD. גם דפוסי הצפיה בשירות החדש אמורים להיות דומים לצפיה בטלוויזיה מאשר צריכת וידאו ברשת.

חברת דיש כבר מציעה שירות דומה בשם Sling TV, שדרכו ניתן לצפות דרך הרשת, סטרימרים ואפליקציות מובייל בעשרות ערוצי טלוויזיה, כגון ESPN ו-CNN, תמורת 20 דולר בחודש. סוני ומיקרוסופט מציעות שירותים דומים לבעלי קונסולות המשחקים שלהן, עם היצע שירותים שונה במדינה למדינה, כאשר בארה"ב סוני מציעה את Vue, עם חבילה של בין שישים למאה ערוצים במחיר התחלתי של 40 דולר לחודש. גם אמזון ואפל מתכננות להכנס לענף, מה שמסביר את הרצון של גוגל לקדם בבהילות את אנפלאגד.

הכוונה של יוטיוב, כפי הנראה, היא להציע חבילה של ערוצים נבחרים מארבע רשתות השידור הגדולות בארה"ב לצד מספר קטן של ערוצי כבלים נישתיים, קונספט שמוגדר בעגת הטלוויזיה האמריקאית "חבילה צרה", במחיר של פחות מ-35 דולר בחודש. אפשרות נוספת בה דנים בחברה היא ליצור מספר חבילות קטנות וממוקדות בנושאים שונים, כמו חבילת ערוצי הומור או ערוצי ספורט, שיוצעו כהרחבות אופציונליות בתשלום נוסף.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ל 2 , ברור שאנחנו מדינה לא קלה
אבל יש חברות שכן מגיעות לכאן. ספוטיפי לא ... אבל TIDAL ו RDIO (עד שנסגרה) כן הצליחו להתמודד עם הבירוקרטיה כאן ולהציע שרותים. נפליקס הגיעו ... ועכשיו גם אמאזון. כשחברה בסדר גודל של גוגל רוצה לעשות משהו - היא מצליח לעשות אותו. מציע לך להסתכל על רשימת המדינות שבהן גוגל מציעה שירים וסרטים וחלקן על הנייר עם הרבה פחות פוטנציאל מישראל. גופי תוכן חמדנים עודף רגולציה ובירוקרטיה זו באמת בעיה שמונעת מהרבה מאד שרותים להגיע לכאן והגיע הזמן שהממשלה תטפל בזה. מגיע לנו לבור מה לצרוך וצריך לפשט תהליכים. בכל מקרה מעצמה כמו גוגל צריכה להיות סוג של סמן ופורץ דרך גם אם המשמעות היא מחיר יותר גבוה בישראל. נמאס שכמעט כלום לא מגיע לכאן. ולגבי הפסקה האחרונה - לא, אני לא מסכים לתחמן כדי לקבל את הזכות לשלם על משהו ... לפחות עכשיו יש פה ברירה- TIDAL למוסיקה ו NETFLIX לוידאו. אבל מגוגל אני מצפה לקצת יותר.
n  |  06.05.16
2.
שני דברים למגיב מספר אחד
1. אפל מנצלת את היותה מונופול וכופה על חברות התוכן הסכמים שמאפרים לה לפתוח את מכירת המוזיקה והתוכן בארץ. גוגל לא נהנת מהמעמד הזה וכדי לקבל את האישורים היא צריכה לפנות לבעלי הזכויות המקומיים (אפל פשוט חתומה מול האולפנים עצמם). תאמין לי שגם אתה לא הייתה עושה את זה בשביל שוק פיראטים מוגבלים כמו ישראל. אפילו נטפליקס לא פתחה את כל הקטלוג האישי שלה בארץ. אבל עדין לצרכן זה לא משנה בשורה האחרונה והוא תכלס רואה שאפל כן וגוגל לא. עדין לא הייתי מעדיף שגוגל תלמד משהו מאפל.. 2. האשמה פה היא לא של גוגל בסופו של דבר אלא של גופי התוכן החמדנים. תסתכל איפה אין תמיכה של שירותים כמו גוגל, ספוטיפיי או אפילו החנות הרישמית של הפלייסטיישן או אקס-בוקס ותבין באיזה רשימת מדינות מכובדת אתה נמצא... האשמה היא רק של הרגולטורים והמדינה שאוהבים ליצור פה מונופולים חזיריים שלא מאפשרים תחרות אמיתית ופתיחות לעולם. חוצמזה שאם אתה מאוד רוצה להשתמש בשרותים של גוגל שלא פתוחים בארץ, או כל שירות של חברה אחרת, זה קל מאוד היום. אבל קשה לי להאמין שבאמת תשלם בשביל תוכן. בסופו של דבר אתה ישראלי והכל מגיע לך ובחינם.
דני  |  05.05.16