אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקבוצות הפרמיירליג חשיפה בשווי 200 מיליון ליש"ט ברשתות החברתיות צילום: אי פי איי

לקבוצות הפרמיירליג חשיפה בשווי 200 מיליון ליש"ט ברשתות החברתיות

ארסנל, מנצ'סטר סיטי, ווסטהאם יונייטד וסאות'המפטון וכן האלופה החדשה לסטר, סיפקו שווי גבוה של חשיפה במדיה החברתית, יותר מכפי ששילמו להן הספונסריות

08.05.2016, 15:26 | שירות כלכליסט

קבוצות הפרמיירליג האנגלית עשויות למצוא עצמן בעמדה לדרוש סכומים גבוהים יותר מהספונסרים החל מהעונה הבאה, זאת לאחר שכלים חדשים לניתוח שפיתחה חברת טכנולוגיית התכנים סנאפ ראפיד (SnapRapid) חישבו את השווי של המדיה החברתית והדיגיטלית של עסקאות לפרסום בחזית החולצות.

קראו עוד בכלכליסט

לסטר סיטי חוגגת אליפות. פחות טובים בשביל לקבל יחס שווה בארצנו., צילום: אי פי איי לסטר סיטי חוגגת אליפות. פחות טובים בשביל לקבל יחס שווה בארצנו. | צילום: אי פי איי לסטר סיטי חוגגת אליפות. פחות טובים בשביל לקבל יחס שווה בארצנו., צילום: אי פי איי

החברה הלונדונית חקרה מגמות לאורך עונת 2015-16 ומצאה ש-20 הקבוצות בפרמיירליג יצרו חשיפה בשווי קרוב ל-200 מיליון ליש"ט (290 מיליון דולר) עבור הספונסריות ברחבי פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, Vimeo טאמבלר, גוגל פלוס, דיילי מושיון ורדיט.

מייסד ומנכ"ל החברה ראסל גלניסטר מאמין כי הממצאים חושפים מקור הכנסה שהיה נסתר עד כה, שיעניק לקבוצות כוח גדול יותר במו"מ עם הספונסרים הפוטנציאלים.

"היכולת לכמת את השווי המדויק של החשיפה הדיגיטלית היא חשובה לכל בעלי הזכויות בספורט וכן לספונסרים עצמם", אמר גלניסטר. "עד כה זה היה רק עניין של ניחושים. כעת, טכנולוגיות כמו מדעי המחשב שינו זאת, ואפשרו לנו להבין את השווי הממשי ובהתאם, לקבל החלטות שקולות".

סנאפ ראפיד החלה לבחון את המגמות הדיגיטליות ובמדיה החברתית בתחילת העונה הנוכחית, ולקחה בחשבון את גודל התכנים, תדירות החשיפה אליהם והמעורבות.

החברה מצאה ש-20 המועדונים יצרו חשיפה דיגיטלית בשווי של 187.5 מיליון ליש"ט עבור ספונסריות החולצות שלהן העונה. ההכנסה הכוללת מספונסרשיפ באותה תקופה עמדה על 230.9 מיליון ליש"ט, כך לפי החברה.

המחקר מצא שחמש קבוצות: ארסנל, מנצ'סטר סיטי, ווסטהאם יונייטד וסאות'המפטון וכן האלופה החדשה לסטר, סיפקו שווי גבוה במובן של חשיפה במדיה החברתית, יותר מכפי ששילמו להן הספונסריות.

מנצ'סטר יונייטד דורגה ראשונה בטבלה של סנאפ ראפיד, ויצרה חשיפה בשווי 36.8 מיליון ליש"ט לספונסרית החולצות שלה, יצרנית המכוניות שברולט. ספונסרית החולצות של לסטר, קמעונאית הנסיעות התאילנדית קינג פאואר, הרוויחה מסיפור הסינדרלה של המועדון שסיפק לה חשיפה דיגיטלית בשווי 15.3 מיליון ליש"ט. על פי הממצאים, לסטר קיבלה מקינג פאואר מיליון ליש"ט בלבד העונה.

בתוך כך, קבוצת ווסט ברומיץ אלביון מהפרמיירליג חתמה על חוזה ספונסרשיפ לחולצות במחיר שיא עם חברת ההימורים המקוונים K8 גרופ. החוזה הוא לשנתיים החל מעונת 2016-17 ועד לעונת 2017-18, ולפי ההערכות עומד על מעל 15 מיליו ליש"ט (7.3 מיליון ליש"ט) לכל אורכו.

במהלך התקופה המדוברת תשיק K8 הסינית את המותג האירופי שלה, UK-K8.com, שיעבוד גם עם המועדון ליצירה והפצה של תכנים.

"כבר זמן מה שאנחנו מעוניינים לעבוד עם קבוצה מהפרמיירליג, ובשעה טובה הגענו לפה עם אחת הקבוצות המוערכות ביותר בפרמיירליג", מסר סמנכ"ל התפעול של החברה, וינסנט הואנג. "זוהי שותפות אמיתית עבור שני הצדדים. אנחנו עובדים על תכנית שיווק משותפת שתתמקד על העלאת מודעות למותג הבריטי, וכן תבטיח את הפיתוח של מותג ווסט ברומיץ אלביון באסיה".

הספונסרים הנוכחית של המועדון היא חברת הימורים אחרת מאסיה, TLCBET ההודית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות