אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגמל של גלוברנדס מתייקר בשקל

בלעדי לכלכליסט

הגמל של גלוברנדס מתייקר בשקל

המחירון החדש של יבואנית הסיגריות קאמל, וינסטון ומור נכנס לתוקף היום ומשקף התייקרות של 80 אגורות לחפיסה לפני מע"מ

09.05.2016, 08:33 | אורנה יפת

השחקנית השנייה בגודלה בשוק הסיגריות בישראל, היבואנית גלוברנדס, מעלה את מחירי הסיגריות. ל"כלכליסט" נודע כי החברה הפיצה מחירון חדש לקמעונאים, שייכנס לתוקף היום ובו התייקרות ממוצעת של 80 אגורות לחפיסת סיגריות לפני מע"מ. המשמעות היא התייקרות של כ־1 שקל לחפיסה במחיר לצרכן. הצעד הזה מגיע שבוע בלבד לאחר שהיצרנית פיליפ מוריס, החולשת על 60% משוק הסיגריות בארץ, ייקרה ב־1 שקל את חפיסות הסיגריות של מרלבורו, פרלמנט, נקסט ו־L&M. את הטבק לגלגול ייקרה פיליפ מוריס ב־2 שקלים.

גלוברנדס מחזיקה בכ־30% מהשוק ומשווקת את המותגים וינסטון, כאמל, LD ומור. לאחר מהלך הייקור יעמוד מחירה המומלץ של חפיסת סיגריות מור על 35 שקל, וינסטון וקאמל על 30 שקל, ומחירן של סיגריות LD לא ישתנה. גם מחירו של הטבק לגלגול שנמכר תחת המותגים וינסטון וקאמל יישאר ללא שינוי.

סיגריות של קאמל ווינסטון סיגריות של קאמל ווינסטון סיגריות של קאמל ווינסטון

בפועל הקמעונאים מוכרים את הסיגריות במחירים הגבוהים מהמחיר המומלץ. סיגריות וינסטון וכאמל למשל נמכרו עד כה, טרם נכנסה ההתייקרות לתוקף, במחיר של 30.5 שקל עד 31.5 שקל לחפיסה. "המחיר המומלץ לצרכן שעומד על 30 שקל לחפיסה, משאיר לקמעונאים רווח גולמי של 8%", טוענים הקמעונאים. "מדובר ברווח גולמי נמוך במיוחד ואף אחד לא עובד ברווחיות כזו. מרבית הקמעונאים עובדים ברווח גולמי של בין 10% ל־13%".

ספקיות הסיגריות מסבירות את העלייה במחיר לצרכן בעלייה בתשומות הייצור, אך הקמעונאים אומרים כי מחיר הדולר ירד, והספקיות מעלות מחירים "פשוט כי הן יכולות". כך מתאר אחד הקמעונאים את דינמיקת היחסים עם הספקיות: "יש להן מוצר בעל ביקוש קשיח, ואם אני מסרב לקבל את המחירון החדש הנציגים שלהם מסתובבים ויוצאים מהחדר. הם לא מתרגשים מהסירוב של הקמעונאים כי הם יודעים שאם לא יהיו לי סיגריות בחנות, הצרכן ילך לקנות אותן בפיצוצייה ממול".

בשנים האחרונות עלו מחירי הסיגריות בממוצע ב־6-5 שקלים לחפיסה. מחירי הסיגריות נחשבים גבוהים במיוחד, שכן המחיר לצרכן מורכב בעיקרו מהמס על הסיגריות, ששיעורו עלה בארץ באמצע 2013 ופעם נוספת ב־2015, וכיום הוא עומד על 80%, וזה גם הממוצע העולמי.

חברת דובק, המשווקת בין היתר את נובלס, טיים וגולף, הודיעה כי לא תייקר את הסיגריות מתוצרתה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות