אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עומדים לתמוך בפרויקט מימון המונים? פייפאל לא תגן עליכם אם ייכשל

עומדים לתמוך בפרויקט מימון המונים? פייפאל לא תגן עליכם אם ייכשל

החברה מבטלת את השירות שמאפשר למשתמשים לבטל את העסקה לאחר שכבר בוצעה והיא לא תגן יותר על עסקאות שקשורות בגיוס המונים, תשלומים לסוכנויות ממשלתיות ולאתרי הימורים ומשחקים

09.05.2016, 14:02 | הראל עילם

חברת פייפאל מודיעה כי החל מ-25 ליוני, היא לא תציע את שירות הגנת הרכישות שלה לעסקאות שבוצעו עם אתרי מימון המונים. כיום, פייפאל מציעה את השירות שמאפשר למשתמשים לבטל את העסקה לאחר שכבר בוצעה במידה ויש פגם במוצר או בשירות כמעט לכל רכישה שמתבצעת דרכה, אפילו לרכישות של מוצרים וירטואליים או שירותים כגון הסעות באובר. השירות מקביל בעצם להגנה שמציעות חברות כרטיסי האשראי ומאפשר ביטול של העסקה מאוחר יותר.

קראו עוד בכלכליסט

אבל החל מ-25 ביוני, פייפאל מבהירה כי תקנון השימוש שלה יעודכן והיא לא תגן יותר על עסקאות שקשורות בגיוס המונים. החברה תפסיק להגן גם על תשלומים לסוכנויות ממשלתיות (כגון תשלום מיסים, קנסות וחשבונות תשתיות) וכן על כספים שהולכים לאתרי הימורים ומשחקים. לא מדובר במשחקי רשת המוניים אלא במשחקים שבהם יש את האפשרות לפרס או רווח כספי.

צידנית Coolest. כשלון מהדהד צידנית Coolest. כשלון מהדהד צידנית Coolest. כשלון מהדהד

ההחלטה של פייפאל מגיעה אחרי שורה של כשלונות מתוקשרים לפרויקטים מובילים באתרים כגון קיקסטארטר ואינדיגוגו, אם כי קיקסטארטר עצמו אינו מאפשר תשלום דרך פייפאל. לפי מחקר של אוניברסיטת פנסילבניה, 9% מכל הפרויקטים באתר קיקסטארטר שהגיעו ליעד הגיוס שלהם לא סיפקו בסופו של דבר את המוצר. גם הפרויקט של Coolest Cooler, הצידנית החכמה שגייסה 13 מיליון דולר, פרויקט גיוס ההמונים השלישי בגודלו בהיסטוריה אחרי משחק הוידיאו Star Citizen והשעון החכם פבל טיים, סובל כעת מקשיים.

אתר פורצ'ן מציין כי ביטול הגנת הרכישות יכול להועיל למשתמשים. אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לכשלון של פרויקטי גיוס המונים היא שחלק לא קטן מכספי הגיוס אינו מגיע בסופו של דבר למנהלי הקמפיין עצמו. מעבר לעמלה של פלטפורמות התשלום השונות, יש אחוז לא מבוטל של עסקאות שלא יוצאות לפועל, כולל ביטולים של הרגע האחרון.

דובר פייפאל מסר: "ההחלטה הזאת לוקחת בחשבון את הסיכונים והאי-הוודאות של תרומה לקמפיין גיוס המונים, שאינו מבטיח החזר על ההשקה. אנחנו עובדים עם פלטפורמות גיוס המונים ומעודדים אותם להבהיר למשתמשים את הסיכונים המעורבים".

תגיות