אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המטרה הבאה - יוטיוב: אמזון משיקה שירות סרטוני וידיאו

המטרה הבאה - יוטיוב: אמזון משיקה שירות סרטוני וידיאו

ענקית הקמעונאות האמריקאית הקימה שירות וידיאו חדש שיציע למשתמשיו השתתפות ברווחים. היוצרים יוכלו ליהנות משלל תוכניות תגמולים ואפשרויות הפצה, שיווק ופרסום של התכנים שלהם

10.05.2016, 18:12 | רפאל קאהאן

אמזון מחריפה את התחרות שלה מול אלפבית, ומנסה להפוך למעצמת מולטימדיה. החברה הודיעה היום (ג') על השקת שירות סרטוני וידיאו במודל של תוכן גולשים - בדיוק כמו יוטיוב, וימאו ועוד עשרות אתרים דומים. אמזון טוענת שהיא ייחודית בכך שהיא תציע למשתמשים השתתפות בהכנסות שמייצר התוכן שהם העלו.

קראו עוד בכלכליסט

אנשי אמזון הסבירו שהם מציעים ליוצרים שלל שיטות לקבל החזר נאה על השקעתם. אלה כוללות: תמלוגים, עמלות על השכרה דרך שירות VOD, מנויים, הכנסות מפרסום על בסיס רייטינג ממוצע ועוד. נראה שאמזון גילתה את המודל של תוכן מבוסס גולשים.

אמזון פריים. קמעונאית, ספקית שירותי ענן, חברת משלוחים וכעת גם מעצמת מולטימדיה אמזון פריים. קמעונאית, ספקית שירותי ענן, חברת משלוחים וכעת גם מעצמת מולטימדיה אמזון פריים. קמעונאית, ספקית שירותי ענן, חברת משלוחים וכעת גם מעצמת מולטימדיה

המטרה האמיתית של אמזון היא יוטיוב, על כך אין עוררין. רק שיוטיוב הוא כבר מזמן אחד מהאתרים הנצפים בעולם - התחרות איתו תעלה לאמזון ממון רב, ולא בטוח שתניב לה רווחים בעתיד הקרוב. החברה הציגה בחודש שעבר דוחות רבעוניים מעולים והיא שולטת בעולם הקמעונאות המקוונת ומחשוב הענן.

אמזון מתכננת לשלם כמיליון דולר ליוצרים של 100 הסרטונים המובילים שיופצו למשתמשי אמזון פריים. כל תוכן שכזה יופץ על ידי אמזון לכל מנוייה ועל כל התקן תואם. שירות הווידיאו החדש צפוי להתחרות גם בשירות דומה שווימאו, חברה ותיקה אחרת, מתכננת להשיק בקרוב.

אחת ההגבלות העיקריות על השירות החדש היא העובדה שאמזון הגבילה את הפעילות שלו למספר מועט של מדינות. היא כבר מציעה תוכן שמוצע על ידי שותפים כגון "הגארדיאן" הבריטי, How Stuff Works, מאטל או סרטי סמואל גולדווין. אך אם היא באמת רוצה להוות איום ליוטיוב, היא תצטרך כנראה לעשות הרבה יותר מכך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות