אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה נשים רוצות צילום: אוראל כהן

מה נשים רוצות

אף שמגפוני בלנדסטון מצליחים כמותג יוניסקס, החליטה החברה להשיק ליין נשי. מנכ"ל החברה בביקור בישראל: "אנחנו משקיעים זמן בניסיון להבין מה נשים אוהבות"

15.05.2016, 08:24 | מורן לונדון

מנכ"ל בלנדסטון סטיב גאן ביקר בשבוע שעבר בישראל לרגל השקת דגם נעליים המיועד לנשים. מותג המגפונים המפורסם שבראשו הוא עומד מוכר כ־3 מיליון זוגות נעליים בשנה, אבל מתברר שישראל הקטנה היא יעד משמעותי עבורו.

"בישראל בלבד נמכרים מאות אלפי זוגות בלנדסטון בשנה, מה שממצב אותה כאחת המדינות הגבוהות במדרג המכירות בחישוב לנפש ואף כאחת המדינות הגבוהות באופן כללי, לצד קנדה למשל", מסביר גאן, שביקר בישראל עם ראש מחלקת עיצוב וצרכנות בחברה אדם בלאק. "הישראלים נמצאים בכל מקום ויכולת הנטוורקינג שלהם היא מהטובות בעולם, אם לא הטובה ביותר. ההצלחה של המותג בישראל, למשל, הביאה גם לחשיפה בניו יורק, כי יש המון ישראלים שיש להם שם קרובי משפחה".

קראו עוד בכלכליסט

מנעל עבודה לנעל יציאה

המותג עושה לרגליים של הנוער כיום את מה שעשו מותגי טימברלנד וד"ר מרטינס לצעירי הניינטיז. כולם חייבים שיהיה להם לפחות זוג אחד. החברה התחילה את דרכה בחברה משפחתית כפרית ב־1870 בהורבאת' שבאוסטרליה, כשייצרה נעל אחת כבדה שהתאימה לאדם העובד. "הרעיון המרכזי היה שתהיה נעל אחת שמתאימה לכל פעילות", מבהיר גאן. "אז לא היו ארונות נעליים מכל הסוגים, אלא נעל אחת לשימוש מהבוקר עד הערב".

ייעוד המותג לשימוש בכל שעות היממה אמנם התחיל לפני כמעט 200 שנה, אבל זה מה שקורה כיום. צעירים וצעירות נועלים בעיקר דגם אחד אהוב במיוחד ובעל מראה ארצי של נעלי עבודה או טיפוס הרים. הם נועלים אותם בבוקר, אחר הצהריים וכן, גם עם שמלות ערב - וזה פשוט עובד.

"מעולם לא ניסינו להסתיר שאנחנו מייצרים נעליים לאדם העובד. להפך, החוזקה של הנעליים היא הנוחות, העמידות והעובדה שאפשר לבלות בהן שעות רבות", מדגיש בלאק.

ועכשיו, אף שהמותג הצליח עם דגמי היוניסקס שלו, החליטו קברניטי החברה לצאת עם ליין המיועד לנשים בלבד. מדובר במגפונים המוכרים והאהובים שעברו אדפטציה קלה לכיוון נשי ורך יותר. זו אמנם לא נעל בובתית, אבל זה שינוי גדול מאוד למי שעד עכשיו לא בחלו בין המינים והציעו דגמי יוניסקס בלבד.

מימין אדם בלאק מעצב ראשי בלנדסטון העולמית וסטיב גאן מנכ"ל החברה. "אנשים נקשרים לנעליים שהיו איתם ברגעים מיוחדים", צילום: אוראל כהן מימין אדם בלאק מעצב ראשי בלנדסטון העולמית וסטיב גאן מנכ"ל החברה. "אנשים נקשרים לנעליים שהיו איתם ברגעים מיוחדים" | צילום: אוראל כהן מימין אדם בלאק מעצב ראשי בלנדסטון העולמית וסטיב גאן מנכ"ל החברה. "אנשים נקשרים לנעליים שהיו איתם ברגעים מיוחדים", צילום: אוראל כהן

נעל שנקשרים אליה

עד היום עבד לכם מצוין השיווק כנעל יוניסקס. למה בעצם לשנות נוסחה מצליחה?

"זה לא שעד היום התחמקנו מעשייה וייצור נעליים לנשים. יש לנו 250 דגמים שמתאימים גם למין הנשי", מסביר בלאק, "אבל אנחנו בהחלט משקיעים זמן רב בניסיון להבין מה נשים אוהבות במותג, וממשיכים להציע להן בדיוק את מה שהן מחפשות ורוצות"

.

למה אתם מייחסים את הצלחת המותג, שבעצם נראה ממש כמו נעלי עבודה אבל ננעל בעיקר כנעל אופנתית?

"מכיוון שהן נוחות ושימושיות, אנשים מרבים לנעול אותן ואפילו עוברים בהן חוויות", מספר גאן. "כתוצאה מכך נוצר מצב שאנשים נקשרים לבלנדסטון שלהם כי הן היו איתן ברגע המיוחד הזה וברגע המיוחד ההוא".

מעבר לתרומה של הצרכן הישראלי להצלחה העולמית, גאן מייחס מידה לא מבוטלת של תרומה גם לרשתות החברתיות. "אני לא חושב שהיינו יכולים לממן קמפיין פרסומי מוצלח כמו מה שעושות הרשתות החברתיות. המהירות והעוצמה כל כך גדולות ומשמעותיות, שלפעמים אנחנו חוששים שלא נעמוד בביקוש שאלו יוצרים כמעט בן לילה".

בלנדסטון נשים מגיעות בצבעים בורדו, קאמל, שחור, אפור וחום כהה, במידות 36–40 ובמחיר 560–620 שקל (תלוי בדגם). להשיג בקרוקס אנד מור ובריקושט.

תגיות