אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגוני הספורט ברחבי העולם הבינו: אם אתה לא במובייל, אתה לא קיים צילום מסך: יוטיוב

ארגוני הספורט ברחבי העולם הבינו: אם אתה לא במובייל, אתה לא קיים

ערוצים, קבוצות וליגות מרחיבים את שיתופי הפעולה עם הרשתות החברתיות כדי לא לפספס את הדור הצעיר, שיותר מאי פעם מסרב לפתוח טלוויזיה וצורך את התוכן שלו דרך המובייל

15.05.2016, 13:49 | שירות כלכליסט

יוטיוב תשדר בבריטניה את גמר ליגת האלופות ואת גמר ליגת אירופה לאחר בעקבות הסכם עם BT ספורט. BT היא בעלים של זכויות השידור של ליגת האלופות וליגת אירופה בבריטניה אך השיגה רייטינג נמוך ומאכזב למשחקים. פחות מ-200 אלף איש צפו במשחקים הללו בממוצע העונה. לשם השוואה, ב-ITV, שם היו את הזכויות בהסכם הקודם, השיגו רייטינג של 4.4 מיליון צופים בממוצע במשחק. ב-BT מקווים שהשידור ביוטיוב יחזיר לטורנירים חלק מהצופים שאבדו ויותר חשוב - דור חדש של צופים, שכבר מזמן לא צופים בטלוויזיה על בסיס קבוע.

קראו עוד בכלכליסט

פרסומת לשידורי ליגת האלופות ב-BT. השקעה גדולה, הגשה בחינם באינטרנט, צילום מסך: יוטיוב פרסומת לשידורי ליגת האלופות ב-BT. השקעה גדולה, הגשה בחינם באינטרנט | צילום מסך: יוטיוב פרסומת לשידורי ליגת האלופות ב-BT. השקעה גדולה, הגשה בחינם באינטרנט, צילום מסך: יוטיוב

השותפות החדשה היא חלק ממגמה הולכת וגוברות של שידורי ספורט באינטרנט במגוון פלטפורמות. כך, לאחרונה, ה-NFL, ליגת הפוטבול של ארה"ב, הרחיבה את ההסכם שלה עם יוטיוב ובנוסף חתמה על הסכם שידורים למשחקי יום חמישי בלילה בטוויטר. ה-NFL, שהיא גם הליגה העשירה בעולם, בונה את כל אסטרטגיית הצמיחה שלה על שיתוף פעולה עם גוגל. לאחרונה חתמה על הרחבת שיתוף הפעולה עם יוטיוב של גוגל כדי שתופיע ראשונה בתוצאות החיפוש. כמו כן, גוגל תראה רגעים מהמשחק ולא תשלח גולשים לאפליקצייה של ה-NFL. 

"הרחבת השותפות שלנו תאפשר למילונים גישה גדולה יותר מאי פעם לתוכן שלנו", אמר האנס שררדד, סגן נשיא בכיר ב-NFL שאחראי לפיתוח האסטרטגיה והמדיה". לפי הדיווחים בארה"ב חיזוק הקשר עם ה-NFL הוא חלק ממהלך גדול יותר של גוגל להראות יותר אינפורמציה ולתת יותר כלים לגולשים כדי שישארו באתר יותר זמן. בכך, תעניק ה-NFL לגולשים ולגוגל תוכן בחינם, אותו תוכן שעולה לגופי התקשורת הגדולים מיליארדים כדי לשדר. למעשה, תעניק ה-NFL לגולשים ולגוגל תוכן בחינם, אותו תוכן שעולה לגופי התקשורת הגדולים מיליארדים כדי לשדר.

המהלך של ה-NFL הופך את הליגה למובילת דרך בכל הקשור לפריצה לעולם החדש, שעד לא מזמן נתפס כ"פיראטי" ומסוכן עבור ליגות הספורט הבכירות, שנלחמו באופן אובססיבי ב"זליגת" חומרים לאינטרנט. הפרמיירליג וה-NFL, למשל, היו מורידות סרטונים שלהן מהרשת כמו גם נלחמות חוקית במשתמשים בטוויטר ופייסבוק שהעלו סרטונים מהליגות, אך אך הגישה הזו השתנתה.

מלבד ה-NFL, רשת NBC אשר תשדר את האולימפיאדה בריו השנה חתמה על שיתוף פעולה בסנאפצ'אט, לשידור רגעים אולימפיים באפליקצייה, משחקים של ליגת הנשים של ארה"ב שודרו בלייב בפייסבוק, ורשת סקיי תעניק "שידורים של מאחוריי הקלעים של המשחקים" בסטרימינג. כמו כן, יאהו חתמה על הסכמי זכויות שידור עם ליגת ההוקי של ארה"ב וליגת הבייסבול של ארה"ב כמו גם עם טור הגולף העולמי, ה-PGA.

ליגות וארגוני ספורט רבים משדרגים באופן תמידי את אפליקציות המובייל שלהם מתוך הבנה שבעתיד הלא רחוק, צריכת התוכן תעשה באופן בלעדי במובייל, באופן שקורה כבר היום בקרב הדור הצעיר. כך, לפי מרגרט בולנט, אנליסטית מ-BI Intelligence של אתר Business Insider, ערוצי הספורט וארגוני הספורט שימנעו מצעירים תוכן במובייל פשוט לא יהיו קיימים עבורו. מנגד, ארגוני ספורט שידעו לשתף פעולה עם אפליקציות המובייל והווידאו החברתי יפרחו.

תגיות