אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיאן השכר בחברות הממשלתיות: מטיס בתע"א שעולה לכם 125 אלף שקל בחודש

שיאן השכר בחברות הממשלתיות: מטיס בתע"א שעולה לכם 125 אלף שקל בחודש

דו"ח השכר של החברות הממשלתיות מגלה: עלות השכר של העובדים בחברת נמלי ישראל הכי גבוהה, ועלות של עובד ממוצע מסתכמת ב-34.2 אלף שקל בחודש. אין מה לדאוג גם לעובדי נמל חיפה שעלות שכרם עומדת על 33.7 אלף שקל בחודש ולעובדי חברת החשמל שעלותם 33 אלף שקל בחודש

15.05.2016, 22:20 | ליאור גוטמן

עלות השכר בחברת נמלי ישראל היא הגבוהה מבין החברות הממשלתיות השונות, והיא מגיעה לכ-34.2 אלף שקל לחודש לעובד. במקום השני בטבלת שיאני עלות השכר ניצב נמל חיפה -שם כל עלות כל עובד היא כ-33.7 אלך שקל בממוצע לחודש, ואילו במקום השלישי ניצבים עובדי חברת החשמל, עם עלות שכר של כ-33 אלף שקל לחודש - כך עולה מנתוני השכר של רשות החברות הממשלתיות שמתפרסמים הערב (א').

קראו עוד בכלכליסט

דו"ח השכר הוא פרק בודד שייכלל בדו"ח מפורט של רשות החברות שאמור להתפרסם במלואו ביום שלישי בבוקר, ובו יצוינו כל התוצאות הכספיות של החברות הממשלתיות השונות. במקומות הבאים ברשימה אחרי חברת החשמל מופיעים עובדי נמל אשדוד (עם עלות שכר של כ-31.7 אלף שקל לחודש), רפאל (30.7 אלף שקל לחודש), התעשיה האווירית (30.6 אלף שקל לחודש) ונת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שהשתבצה במפתיע במקום השישי עם עלות שכר ממוצעת לעובד של 26.2 אלף שקל לחודש.  

נמל חיפה. במקום השני בעלות השכר בין החברות הממשלתיות, צילום: גיל נחושתן נמל חיפה. במקום השני בעלות השכר בין החברות הממשלתיות | צילום: גיל נחושתן נמל חיפה. במקום השני בעלות השכר בין החברות הממשלתיות, צילום: גיל נחושתן

עיון בנתוני רשות החברות הממשלתיות מעלה ש"השכר ברוטו הממוצע בחברות הממשלתיות עלה בעשור האחרון ביותר מ-17%, זאת לעומת שכר הברוטו הממוצע שעלה ב- 28.3%". נתונים עלולים לתעתע בקורא כיוון שהחברות הממשלתיות נחשבות למקום עבודה יציב יחסית שמעניק תנאי שכר גבוהים מהמקובל במשק, וברשות החברות מחדדים ש"נכון לשנת 2015 היה שכר הברוטו הממוצע בחברות הממשלתיות גבוה פי 3.2 משכר הברוטו הממוצע במשק. פער משמעותי זה נובע בין היתר מעוצמתה של העבודה המאורגנת בחברות הממשלתיות בכלל ובמונופולים הגדולים בפרט". 

עלות הנתב המיתולוגי מנמל חיפה: 82.2 אלף שקל בחודש

מקומם של שיאני השכר בקרב העובדים בחברות הממשלתיות אינו נפקד מהדו"ח. במקום הראשון ניצב "מטיס פנים" בתעשיה האווירית עם עלות שכר חודשית של 125 אלף שקל בחודש. במקום השני נמצא נציג נוסף מהתעשייה האווירית - טייס עם עלות שכר של כ-82.22 אלך שקל לחודש, ואילו את המקום השלישי תופס הנתב המיתולוגי בנמל חיפה עם עלות שכר של 82.2 אלף שקל לחודש.  

אם בוחנים את 15 שיאני השכר בחברות הממשלתיות, שבעה מהם עובדים בתעשיה האווירית ושישה עובדים בנמל חיפה. חברת החשמל, שכיכבה לאורך שנים בצמרת טבלת שיאני השכר, "הצליחה" הפעם לשבץ רק בכיר אחד בטבלה (מקום 11), והוא אחד מראשי המדורים בחברה עם עלות שכר חודשית של 72 אלף שקל בחודש. האחרון שמשלים את טבלת 15 הבכירים עם עלות השכר הגבוהה במגזר הציבורי הוא מנהל התוכניות ברפאל עם עלות שכר של 72 אלף שקל לחודש.  

לעומתם, שכר המנכ"לים של החברות הממשלתיות נע בין 53 אלף שקל (דואר ישראל) ל-100 אלף שקל (רפאל), כאשר רוב המנכ"לים של החברות שנסחרות במדד ת"א 25 בבורסה בתל אביב מתהדרים לפני נתוני רשות החברות בעלות שכר שנעה בין 282 אלף שקל לחודש (בנק לאומי) ועד 1.04 מיליון שקל לחודש (טבע). מספר העובדים בחברות הממשלתיות התכווץ בכ-1,500 איש כאשר מחברת החשמל פרשו 800 איש ואילו בדואר החילו תכנית פרישה לקרוב לאלף עובדים. לעומתם, מספר עובדי הרכבת צמח בכ-400 אישר ואילו מספר העובדים ברפאל גדל ב-240 איש. סך מספר המשרות בחברות הממשלתיות נע סביב 50 אלף.

תגיות

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
לחקור תרומת המיליונים מהתע"א לפריימריס השר חיים כץ בליכוד
השר המולטימיליונר חיים כץ ניצל במערכות הבחירות האחרונות לכנסת, בתפקידו כמזכיר ארגון עובדי התע"א, את עובדי התע"א, משאבי התע"א ומאגרי המידע שלה, לפריימריס שלו בליכוד, והסיע אלפי עובדים לקלפיות הפריימריז בליכוד, תוך השבתתם מעבודה וגרימת נזק עצום לתע"א בגודל 210 מיליון ש"ח, בחישוב לפי דברי חיים כץ בנאום פרידה מהעובדים, כי יום עבודה קלנדרי אחד של התע"א ערכו 70 מיליון ש"ח. מבקרי המדינה לינדנשטראוס ושפירא כתבו שהנזק האדיר עקב השבתת התע"א, והשימוש בעובדיה ומשאביה לצרכיו הפוליטיים של כץ, יכולים להיחשב כתרומה עצומה בשווי-כסף מתאגיד, האסורה לפי החוק, אך ח"כ חיים כץ והנהלת התע"א "ציפצפו" עליהם. המבקר שפירא כתב בדו"ח האחרון על פריימריס חיים כץ כי 4301 עובדים נעדרו מהעבודה בתע"א למספר שעות בפריימריס האחרונים בליכוד ב-31.12.2014. אפשר בקלות לחקור מי אירגן היעדרותם והסעתם! ראוי כי המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יחקרו את השחיתות החמורה הזו, כפי שח"כים אחרים נדונו למאסר על עבירות בחירות! יש להם חומר רב על כך מהתקשורת וממקורות נוספים! להשוואה: ח"כ לשעבר נעמי בלומטל נדונה למאסר על 12 אלף ש"ח בלבד שתרמה לחברי מרכז הליכוד שבחרו אז את הח"כים, באירוחם בבית מלון!
שחיתות פריימריס חיים כץ בתע"א  |  16.05.16
37.
קודם כל כתוב במפורש עלות השכר!!! שנית כיצד אפשר להשוות בין חברת שירות כמו דואר
חברת חשמל, נמלים למקומות של ייצור כמו רפאל ותע"א, שגם ביניהן יש הבדל גדול כי לתע"א אין הרבה פרויקטים עם צהל בגלל כספים מהממשל מארה"ב ואז קונים רכבים שם וממגנים כאן למשל ולא רכבים משוריינים קלים שנבנים בישראל. גם רפאל (ברובה) וגם תע"א כולה הם חברות שצריכות לעמוד בפני הממשלה עם שורת רווח או הפסד. אז אם יש הפסד לתע"א היא צריכה לקחת הלוואה מהבנקים עם בטחונות וכו'. לגבי רפאל זה מחולק חלק מסויים תמיד ימומן ע"י הממשלה. שאר החברות המוזכרות עם תגענה להפסד תמיד הממשלה תשלם (למעשה הציבור)., לכן צריך לדעת על מה מדברים לפני שמתלהמים כמו רוב התגובות כאן.
ליאור , דרום  |  16.05.16
36.
מהנדס ברפא"ל וטייס ניסוי בתע"ש ראויים לסכומים אלו.... אבל בנמלים, דואר...
בנמלים ובדואר יש עובדים שאפשר להחליפן תוך חודש באחר בלי כל בעיה.. לעומת זה טייס ניסוי ומהנדסי טילים ברפאל צריך להכשיר שנים. אין בעיה במשכורות הגבוהות ברפא"ל ובתע"ש...הבעיה בכל הלא משכילים והשאלטריסטים שמרוויחים משכורות מנופחות.
דוה ןיבור בהפוכה  |  16.05.16
34.
אתם מבינים מי קונה דירות יקרות ומכוניות חדשות ונוסע לחו"ל ?
כל אלה שמקבלים משכורת עתק מהמיסים שאתם משלמים מהמע"מ שלכם, ממס הכנסה שלכם ומהביטוח הלאומי שאתם משלמים עובדי המדינה סוחטים את הציבור וחוגגים כל חודש יש להם קביעות ומשכורת מסודרת ואי אפשר לפטר אותם אפלייה ענקית לעומת עובדי המגזר הפרטי
16.05.16
לכל התגובות