אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן טעימה: אמזון משיקה קו מוצרי מזון ומצרכים לבית צילום: בלומברג

מבחן טעימה: אמזון משיקה קו מוצרי מזון ומצרכים לבית

ענקית הקניות המקוונות מרחיבה את פעילותה בתחום המותגים הפרטיים. המצרכים החדשים יהיו זמינים לרכישה בשבועות הקרובים, כרגע רק למנויים לשירות אמזון פריים

16.05.2016, 11:10 | עומר כביר

אמזון מרחיבה את פעילותה בתחום המותג הפרטי, ובשבועות הקרובים היא צפויה להתחיל לשווק שורת מוצרי מזון ומוצרים לבית תחת מותגים פרטיים חדשים פרי פיתוחה – כך לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ונרל".

קראו עוד בכלכליסט

אמזון משווקת מותגים פרטיים מזה כמה שנים, ובהם Pinzon למצעים ומגבות, Elements למגבונים לחים, AmazonBasics לאביזרים היקפים למוצרי אלקטרוניקה, מוצרי ספורט, מוצרים לבית ולחצר ועוד ו-Lark & Ro ו-North Eleven למוצרי אופנה שונים.

בשלב הראשון המותג יהיה זמין רק ללקוחות פריים בשלב הראשון המותג יהיה זמין רק ללקוחות פריים בשלב הראשון המותג יהיה זמין רק ללקוחות פריים

כעת צפויה אמזון להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום להציג מותגים פרטיים גם בתחומי המזון היבש והחיתולים. לדברי מקורות, תחת המותג Happy Belly צפויה אמזון לשווק מוצרים מזון כמו אגוזים, תה, שמן בישול פסטה וגרנולה.

מותג בשם Wicedly Prime ישמש לשיווק חטיפים שונים, ככל הנראה חטיפי צ'יפס ושוקולד. כן תשווק אמזון מוצרים לבית דוגמת אבקת כביסה ונוזל כביסה תחת מותג Presto! ומוצרים לתינוקות כמו חיתולים ומזון תינוקות תחת Mama Bear. המותגים החדשים עתידים להופיע באמזון בסוף מאי או תחילת יוני, ויהיו זמינים לרכישה רק למנויים לשירות אמזון פריים.

שוק המותגים הפרטיים בארה"ב נמצא בצמיחה קבועה, וכיום כמעט כל הרשתות הגדולות מציעות מותגים משלהן. ב-2015 הגיע שוק זה להיקף של 118.4 מיליארד דולר, 2.2 מיליארד דולר יותר מ-2014. אמזון מבקשת לתפוס נתח משמעותי יותר משוק זה, וייתכן שהתרחבות פעילותה בתחום תסייע להאיץ את התפתחותו.

בתור התחלה מבקשת אמזון להשיק מוצרים בקטגוריות עם שולי רווח גבוהים, וכאלו שבהן היא יכולה להציג חידושים שיקדימו את המתחרות בתחום. "אמזון מפציצה את השוק במוצרים חדשים", אמר ל"וול סטריט ג'ונרל" ביל בישופ מחברת ייעוץ המיתוג Brick Meets Click. "מותג פרטי מאפשר לה לבחון מחירים חדשים וטעמים ייחודיים בסיכון מופחת. למותגים פרטיים יש שולי רווח גבוהים יותר כי חברות משקיעות פחות בשיווק ופיתוח מותג. ועם מאגרי המידע העשירים של אמזון, היא יכולה לחזות טוב יותר אילו מוצרים יצליחו בקרב לקוחותיה".

תגיות