אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה עומד מאחורי השיווק האגרסיבי של חברות תכשירי ההגנה מהשמש

מה עומד מאחורי השיווק האגרסיבי של חברות תכשירי ההגנה מהשמש

חברות תכשירי ההגנה מתהדרות בתקן חדש של משרד הבריאות, אך זה מבהיר כי הוא אינו שונה מהתקן הקודם

17.05.2016, 08:39 | אורנה יפת

מה עומד מאחורי השיווק האגרסיבי של חברות תכשירי ההגנה מהשמש? תקן חדש שמאומץ על ידי משרד הבריאות קובע כי החל מאפריל 2017 לא יוכלו יצרניות מקדמי הגנה מהשמש להציב על המדף מלאי ישן של מוצרים. משרד הבריאות אישר ליצרניות להגיש עד אוגוסט האחרון תמרוקים לרישוי על פי הנוהל הישן ועל פי הנוהל החדש, והחל מספטמבר קיבלו במשרד רק בקשות לייצור התואמות את הנוהל החדש. כך, כאמור, בעוד שנה מהיום לא ניתן יהיה לשווק עוד תכשירי הגנה שאינם עומדים בתקן החדש.

בשלב זה מוצרים שנמכרים ברשתות השיווק והפארם משווקים לפי שני תקנים שונים, אך במשרד הבריאות מבהירים כי למרות המתקפה השיווקית מצד החברות המסחריות, גם המוצרים הישנים הם בעלי הגנה מקסימלית מפני השמש ואין צורך להשליכם לפח.

ד"ר פישר ד"ר פישר ד"ר פישר

החידוש בתקן האירופי הוא אחידות בסימון המוצרים ובשיטות הבדיקה שנעשו על כלל המוצרים בשוק, ויאפשר לצרכן להשוות בקלות בין המוצרים. עם זאת, ברמת איכות המוצרים והיעילות שלהם אין כל שינוי. "אם יש שני מוצרים עם מקדם הגנה ותכולה זהה, שאחד מהם עולה 50 שקל והשני 60 שקל, חשוב שהציבור יבין שהם יעילים באותה מידה כי שניהם קיבלו את הרישיון של משרד הבריאות", מסביר אלי מרום, סגן מנהל אגף רוקחות במשרד הבריאות. "רוצה לנופף במוצר של יצרן מסוים? זכותך. אבל מבחינתנו מוצר אחד שקיבל רישיון משרד הבריאות הוא איכותי ובטוח כמו מוצר אחר".

תגיות