אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח הנקי של ממן קפץ - אבל לא בגלל המטענים בנתב"ג

הרווח הנקי של ממן קפץ - אבל לא בגלל המטענים בנתב"ג

הרווח הנקי: 9.7 מיליון שקל, עלייה של 33% - שנבעה מפעילות הלוגיסטיקה שאינה קשורה למסוף המטענים שהיא מפעילה. במקביל מבקשת החברה לאפשר מדיניות בונוסים מוגדלים לבכירים

22.05.2016, 11:38 | גיל קליאן

חברת הלוגיסטיקה ממןדיווחה היום (א') על ירידה של 1.3% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה, שעמדו על 175.7 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

החברה איבדה נתח שוק בפעילות המטענים בנתב"ג, כאשר נתח השוק שלה ברבעון הראשון עמד על 56.2%, לעומת נתח של 58.4% ברבעון המקביל. איבוד נתח השוק של ממן התרחש במקביל לעליה בפעילות המטענים בנתב"ג, בשיעור של 6.4% באותה תקופה, להיקף פעילות של 78 מיליון טונות. הכנסות פעילות המטענים של ממן בנתב"ג ירדו ב-2.3%, למרות עלייה של 2.4% בכמות המטענים שטופלה על ידי החברה.

הירידה בפעילות בנתב"ג אוזנה על ידי צמיחה בפעילות השירותים הלוגיסטיים שמעניקה החברה באמצעות מגוון חברות בת. השירותים הלוגיסטיים צמחו ברבעון ב-2%. כמו כן, הרווח התפעולי של מגזר השירותים הלוגיסטיים כמעט והוכפל, לרמה של 12 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח תפעולי של 914 אלף שקל בלבד שנבע מהפעלת מסוף המטענים בנתב"ג.

בעקבות השיפור במגזר הלוגיסטיקה הצליחה ממן כולה לשפר את הרווח התפעולי ב-38% לסכום של 19.7 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה עמד על 9.7 מיליון שקל, עלייה של 33% לעומת הרבעון המקביל.

במקביל דיווחה ממן על מינויו של אריה וינטראוב, לשעבר מנהל כספים במונופול המלט נשר, כדירקטור.

בנוסף, מבקשת ממן להגדיל את תקרת הבונוסים ומענקי האופציות למנכ"ל, עופר לינצ'בסקי, וליו"ר, נחמה רונן. כיום מוגבלים מענקים אלה ל-100% מהשכר הקבוע, ובחברה מבקשים להעלות את התקרה ל-150%. בנוסף, בעוד מדיניות השכר הקודמת של החברה הגבילה את הבונוסים לבונוסים שיקבעו על ידי פרמטרים שיגזרו מתוצאות החברה, מבקשים בחברה לקדם אופציה להענקת בונוסים על פי שיקול דעת החברה, שיוגבלו ל-1.6% מהרווח הנקי במקרה של רונן, ול-3.4% מהרווח הנקי במקרה של לינצ'בסקי.

נחמה רונן, צילום: אוראל כהן נחמה רונן | צילום: אוראל כהן נחמה רונן, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות